Reiseforsikring!

Forsikringer, reiseråd, advarsler
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#11

Jeg tror jeg satser på følgende forsikringer for neste tur til Thailand:

Frende er fremdeles gyldig i 75 dager, bare ikke for corona.

Pacific cross har en gyldig corona forsikring: https://www.pacificcrosshealth.com/en/visa-friendly/

For meg ser det ut som den dekker nok katastrofer, og kan jeg bevege meg etter en evt ulykke så reiser jeg bare hjem til Norge.

Hvis man satser på å betale 300000,- bath selv og kun om man blir lagt inn på sykehus, så er prisen for 1 år ca 22000,- bath. Det blir noe dyrere enn med world nomads, men de selger ikke forsikring til "røde" land for oss.

Forsikringsmessig er det mulig å reise til Thailand fremdeles :-)

apekatt1.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#12

Enig med deg, Phay.
Overlever jeg en mnd til vil jeg krysse 60-årsgrensa. Jeg har reist verden rundt, både med ryggsekk, koffert, sjømannssekk og ingenting, men har enda tilgode å fremme et krav til forsikringsselskapet. Selv om jeg hadde krav på det. Det er den store katastrofen jeg har tegnet forsikring for. Om et fly er forsinket, ekstra hotellnatt, mistet briller eller noe annet småtteri - ja, da er det meg som skal betale. Har jeg ikke råd til det kan jeg like godt holde meg hjemme.
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#13

MrDemongas skrev: 14 aug 2020, 19:54 Overlever jeg en mnd til vil jeg krysse 60-årsgrensa.
Overlever jeg en mnd til vil jeg også krysse 60-årsgrensa. :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#14

Selv har jeg to ganger benyttet reiseforsikring:

- Thailand 2019 da jeg fikk strømsjokk på hotell. Ringte forsikring før jeg dro på Bangkok Hospital, Hua Hin for sjekk. Kroppen var temmelig påvirket av strømsjokket og jeg hadde ikke noe ide om hva dette eventuelt kunne koste. Nå ble det ikke så stor total men var nå greit å ha forsikring uten egenandel.

- Gardermoen ca 2010. Nyinnkjøpt dyr laptop går i betonggulvet etter sikkerhetskontrollen. En stresset passasjer går rett i meg da jeg skulle legge PC i bag og PC knuses i gulvet. Tok 2 dager fra skademelding til oppgjør. Da var det godt å slippe bruke nye kr 20000,- pluss i løpet av samme måned.

Mange bruker forsikringer til skader som skyldes dem selv. Kunne sikkert sendt flere skademeldinger på diverse hendelser. Har ikke noen dårlig samvittighet for de utbetalingene jeg har hatt.

Småtteri betaler man selv, men jeg tenker har man ikke råd å betale forsikring holder man seg hjemme.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#15

Strømsjokk er alvorlige saker og hjertet og hjernen som skal samarbeide kan få livstruende samarbeidsproblemer. Oppsøk ALLTID lege /sykehus når dette har skjedd. uansett reiseforsikring. Jeg håper alle på forumet holder ut utestengelsen fra LOS, eller innestegelsen i LOS.
Ta vare på hverandre/deg selv og nyt livet, selv om det er ris og fermented fish hver eneste dag. Gi gjerne en slant til naboen om du ser de sliter. Man kan faktisk gjøre en forskjell med lite.
Her i Gnore tror jeg vi vil få en ny blomstrende kovidhøst pga Granka Granka-generasjonen og de som absolutt måtte over grensa for å spare 300 kr på ubrukelig bacon og ei spritflaske.
Jeg er mildt sagt bekymret for skoleoppstart og hva som kan slå oss midt i trynet de neste dagene. Som sagt og skrevet tidligere... dette er ikke influensa eller en forkjølelse.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#16

Reinkarnert Pelle skrev: 14 aug 2020, 22:12 Overlever jeg en mnd til vil jeg også krysse 60-årsgrensa. :D
Kanskje er du min ukjente eneggede tvilling... det ville vært en katastrofe! :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#17

Geir Rasch skrev: 27 mai 2020, 13:34 Bor i Thailand, men har ingen reiseforsikring som dekker tap av verdigjenstander. Har cascoforsikring på bilen, innbo og husforsikring, ulykkesforsikring og helseforsikring i tillegg til Helfo, så dekker det meste utenom tap av f.eks. kamera. Får passe ekstra godt på det da :).
hvilke selskaper bruker du for disse?
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#18

MrDemongas skrev: 15 aug 2020, 06:20 Strømsjokk er alvorlige saker og hjertet og hjernen som skal samarbeide kan få livstruende samarbeidsproblemer. Oppsøk ALLTID lege /sykehus når dette har skjedd.
Til orientering kan man få Strømsjokk på sykehus også vist man oppsøker "feil" avdeling :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#19

Hei.
Jeg kontaktet Den Kongelige Thailandske Ambassade i Oslo og spurte om Luma forsikring var ok, fikk følgende svar:

"The Luma Thailand Pass's Health insurance policy is seem fine. Please make sure that the Health insurance certificate will be stated that it will cover all expenditures of medical treatments, including COVID-19 worth at least 100,000 USD"


Så da er nok https://thaitravelinsurance.com/travel-plans/ god nok for å kunne få visum til å entre Thailand.

Men når man leser thailand tidende og vanskeligheter med Covid19 dokumentasjon, 72 timers grense, og karantene hotell....

Så venter jeg til oktober-november... ++ og håper reisen kan bli noe enklere men samtidig så virus trygg som mulig.

Men 2 alternative Covid19 forsikringer som jeg antar er ok/godkjent:
https://thaitravelinsurance.com/travel-plans/
https://www.pacificcrosshealth.com/en/visa-friendly/


Mvh
Apekatt1
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#20

Kolami skrev: 16 aug 2020, 14:09 hvilke selskaper bruker du for disse?
Bil og hus er forsikret i Viriyha.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»