Hvor mange har forlatt Thailand og hvor mange er igjen?

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#21

chelsea skrev: 12 feb 2022, 16:50 sporingsapp aldri hørt om det, har du link til dette der
Denne tråden er så gammel så den er allered stengt så lenge siden er det siden det ble innført. Men var igrunn ikke hva jeg spurte om.
Men hva er forskjellen på at TH myndiheter innfører noe som en har andre steder for å begrense spredning med turisme?
Det er ingen som skriker opp om at en skal fylle ut detaljert hvor en vil være fks under en ferie i Hellas når en kommer heller?
https://travel.gov.gr/#/
Screenshot_2022-02-12-17-10-04.png
1. Re: Spanish track and trace app
1 year ago
Save
It is mandatory to download it.

From an earlier thread, it seems to be OK to have this on just one phone, assuming you will both generally be together. If, however, you were both going to be going your separate ways for significant periods of time, then you'd both need a phone with it on
https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... lands.html
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#22

Wood1958 skrev: 12 feb 2022, 17:02 Denne tråden er så gammel så den er allered stengt så lenge siden er det siden det ble innført. Men var igrunn ikke hva jeg spurte om.
Men hva er forskjellen på at TH myndiheter innfører noe som en har andre steder for å begrense spredning med turisme?
Det er ingen som skriker opp om at en skal fylle ut detaljert hvor en vil være fks under en ferie i Hellas når en kommer heller?
https://travel.gov.gr/#/
Screenshot_2022-02-12-17-10-04.png



https://www.tripadvisor.co.uk/ShowTopic ... lands.html
naar jeg var i spania sist, fikk jeg ikke spø om laste ned en app
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#23

chelsea skrev: 12 feb 2022, 18:50 naar jeg var i spania sist, fikk jeg ikke spø om laste ned en app
Mulig de har sluttet eller hva vet jeg, kanskje er det forskjell på distrikter der også. Men uansett så,var,spørsmålet om det er forskjell på om Thai myndighetrr bruker tiltak mot smitte vs andre land. .
Skjønt det er vel ikke turister som tråden handler om har jeg forstått,slik jeg forstår trådens start.
Turister er vel noen som reiser hjem uansett, og mine tidligere innlegg var et forsøk på vinkling på mulige motiver med fks expatere som det ble færre av.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#24

[mention]chelsea[/mention]
Lite tilegg , vet ikke hvor du var, men har sett att det er forskjellige regler rundt i Spania. Fks også om bruk av vaksinepass..
Men denne er fra turistmyndighetene på kanriøyene og oppdatert 10 februar i år så jeg får nå intrykk av at det gjelder der nå.
1. What do I need to know before my arrival in the Canary Islands? Safety measures.

Contenido
In Canary Islands, we have worked tirelessly for the past few months so that you can visit us and enjoy your holiday to the utmost in the maximum safety.

You must download the RadarCOVID contagion alert app to your mobile. It is available for both iPhone and Android and will notify you of the risk of exposure to COVID-19 depending on your location.
https://www.hellocanaryislands.com/safety-measures/
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#25

En har vel gjerne ubevisst lettere for å gi myndighetene i et demokrati opplysninger enn myndighetene i et land som fengsler kritikere og villig vekk benytter lov om ærektrenkelser eller lese maheste til undertrykkelse av både ord og tale :-)
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#26

Wood1958 skrev: 12 feb 2022, 21:55 @chelsea
Lite tilegg , vet ikke hvor du var, men har sett att det er forskjellige regler rundt i Spania. Fks også om bruk av vaksinepass..
Men denne er fra turistmyndighetene på kanriøyene og oppdatert 10 februar i år så jeg får nå intrykk av at det gjelder der nå.


https://www.hellocanaryislands.com/safety-measures/
var i spania før viruset kom
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#27

Olav Seglem skrev: 13 feb 2022, 01:43 En har vel gjerne ubevisst lettere for å gi myndighetene i et demokrati opplysninger enn myndighetene i et land som fengsler kritikere og villig vekk benytter lov om ærektrenkelser eller lese maheste til undertrykkelse av både ord og tale :-)
Enig der om viljen til å gi fra seg opplysninger, men utrykket storebror ser deg er vel eldre enn vår nåværende digitale verden.
Jeg kan vel følges på kameraer på flyplassen og videre kan bilen følges på trafikkovervåkningen på hovedveier frem nesten til hvor jeg evenuelt skal.
Mobilen kan spores uansett app eller ei, Visakort eller annet blir brukt, Det handles på nett. Sistnente (mobil og kort) kan jeg nok klare meg uten selv om tilværelsen muligens blir vanskelig. Likeså snike meg rundt og unngå alle cctv cameraer.
Men om forholdene er så små så det ikke er kameraer så er kanskje lokalkunnskapene der fra lokale myndigheter og en skiller seg ut som utlending uansett.
Men likefult har jeg nok gitt fra meg det meste de trenger av persopplysninger i passkontrollen, ogmkan vel hurtig spores opp
med programmer for ansiktsgjenkjenning.Resten er vel samfunnstruktur som en har uansett styreform . Hvordan opplysningene blir brukt/misbrukt blir en annen snakk.
Men jeg ser heller ikke vekk ifra at de som ikke vil være en del av samfunnstukturen er personer som myndigheter klarer seg uten og er like uønsket uansett styreform.
Men skal ikke myndigheter i slike land delta i å ha tiltak mot en pandemi med digitale løsningsmodeller pga turister og expaters frykt for overvåkning?
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#28

Det stemmer at muligheter til spore folk for "myndighetene" er store - når de vil :-)
Så det er jo rart de ikke har evnet fange "red bull arvingen" , dersom de ville da :-)
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#29

Olav Seglem skrev: 13 feb 2022, 16:52 Det stemmer at muligheter til spore folk for "myndighetene" er store - når de vil :-)
Så det er jo rart de ikke har evnet fange "red bull arvingen" , dersom de ville da :-)
Ja du er inne på noe der. Jeg brukte ord som samfunnstruktur. Andre ord som priviligert elite var det nok lenge før de fleste vestlige kom og turismen blomstret, også lenge før kuppet . Insidenten med han du nevner var i 2012 og kuppet var i 2014. Så om utfallet ville vært annerledes med andre styrende ,det er nok et ubesvart spørsmål..Han var vel ikke bak lås og slå i denne perioden heller.
Og hvordan systemet var før med rettferdighet (i vestlig øyne)har nå ikke vært så stor brems på tilflyttningen eller turisme heller.
Så om pandemien kom med et annet styre,, og vedkommende fremdeles gikk ute hva skulle en da ha hørt om det ble pålagt smittesporingsapp for turister?
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#30

Leser i Bangkok Post i dag at det er ganske sannsynlig at Amnesty International blir kastet ut av thailand.
Årsaken er jo at de protesterte mot fengslingene av demonstranter/studenter som demonstrerte for reformasjon av samfunnet og monarkiet.
Myndighetene mener at støtten beviser de arbeider for destabilisering av thailand og er en trusselot landets sikkerhet..
Unnskyldningen skal og være amnesty ikke har sendt kvartalsvise rapporter om sin virksomhet til myndighetene.
Det er i grunnen rart hvordan myndighetene "skyter seg selv i foten", igjen og igjen.
Det vil jo ikke bidra til styrke landets omdømme i demokratiske land, hvor mesteparten av "qualityturistene" skal (forhåpentligvis) komme fra.
For selv om man ikke alltid er enig i alt amnesty kommer med, er det en laaang vei å gå til forby deres virksomhet..
Svar

Gå tilbake til «Generelt»