Hvor mange har forlatt Thailand og hvor mange er igjen?

Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#1

Jeg glemte å lagre en oversikt over hvor mange falanger, altså vestlige, det er igjen i Thailand på non immigrasjon visa hvis jeg husker riktig. Altså hovedmengden. Og det var godt under 20 000 personer. Og hvis man tar med de som ikke var med, blant annet Norge, tror jeg det kan ligge rundt 20 000 vestlige i Thailand.

Jeg har lagt merke til denne hovestrømmen ut av Thailand, også av folk jeg er bekjent med. De ser ikke noen grunn til å være her og tar med seg sin nye kone til hjemlandet. Gifter seg før de reiser.

Også har jeg lagt merke til at flere youtubere forlater Thailand. Når Thailand forvitrer og det komersielle Thailand forsvinner. Så står det gammle Thailand tilbake. Trist som faen som Ari Ben sa ;)
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Fortsetter militærregimet dette, ja da vil thaiene om ikke lenge klatre opp i trærne og bo der. Jeg har fullstendig mistet troen på at LOS skal bli mitt sted hvor pensjonstilværelsen skal tilbringes. Jeg kommer aldri til å investere en eneste krone/bath i Thailand. Pengene var der og planen var lagt, men en stor rød strek er satt.
Husbygging, farm, business og familen er uaktuell for bananmonarkiet.
Kinesere eier allerede mesteparten av det som er verdt å eie, så min spådom er at en kinesisk invasjon er bortkastet. Thaiene blir kinesisk. Omtrent sammenlignbart med Rusland og Krim.
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#3

Det har de siste par ukene blitt mistenkelig stille om antall "kvalitetsturister" som ankommer thailand.
I de første dagene etter nye "test a go-go" ble gjeninnført sto det noe hver dag om hvor mange som hadde søkt thailand pass.
Deretter øredøvende stillhet :-)
Sannsynligvis har alle med "tilknytning" søkt med en gsng, deretter kommer ordinære turister og det er nada ...
For det er jo litt rart når man hører om alle europeerne som løper til reisebyråer med masterkortet i hånden :-)
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#4

Det beste de kan håpe på er en test 'a go-go bar'.
Landet er fortapt. Folket må reise seg, og det må en revolusjon og en blodig revolt til før dette bananmonarkiet kan kalles et land. I dag er LOS et personlig firma.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#5

Nå er nok Norge "spesielt" på flere felter. Verdens største andel av folk som eier egen bolig. Noe som gjør leiemarkedet relativt lite og prisene tilsvarende høye.
Andre land i Europa bygger boligblokker til utleie mens vi bygger blokker med leiligheter for salg.
Folk ser på sin pensjon og ser hva de har igjen å leve for etter boutgifter. Prisnivået på disse ting fks mat gjorde nok TH mere attraktivt for 10-15-20 år siden enn idag. Flere oppdager at slike ting ikke har hatt samme prisutvikling i fks Europa, hvor også leiepriser til bolig også er et marked som vel reguleres ut fra hva folk har råd til(til en viss grad)
Men om den generelle befolkning har råd til,denne utvikling i TH vet ikke jeg.men er da kanskje et gode for flertallet av Thaiere, men over tid så blir kanskje fks Europeiske pensjoner mindre verdt der i TH.
Leser jo om flere og flere,som skriver om hvor billig flere varer er i forskjellige land i Europa vs TH nåtidags, og det er muligens en faktor som flere kikker på.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#6

Gode og eksklusive viner på Vinmonopolet har de laveste prisene i verden.
En udrikkelig spansk/fransk vin i LOS koster skjorta. En 1 lt kartongvin koster 1,5 euro i Frankrike, mens samme udrikkeligheten koster 10-gangen her.
De ypperste vinene som polet selger er priset etter alkoholdinnhold og ikke etter markedsverdi i Europa. De rike har det godt. :mrgreen:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#7

MrDemongas skrev: 10 feb 2022, 14:19 Gode og eksklusive viner på Vinmonopolet har de laveste prisene i verden.
En udrikkelig spansk/fransk vin i LOS koster skjorta. En 1 lt kartongvin koster 1,5 euro i Frankrike, mens samme udrikkeligheten koster 10-gangen her.
De ypperste vinene som polet selger er priset etter alkoholdinnhold og ikke etter markedsverdi i Europa. De rike har det godt. :mrgreen:
Ja vi har til og med råd til å betale dobbelt så mye for vannet i springen i dette vannkraftlandet. Nå kan i tilegg vannet fra springen drikkes i de fleste Europeiske land.
For få år siden var en mobil med i vårt prisnivå. Nå er mobil samt bruk også i gateselgerens priser i TH. Mange også med bilbruk, tvskjerm osv sine priser.Så at prisveksten blir desto større kommer nok mere og mere.
Matpriser har steget over hele verden under pandemien, alt ut fra hvor en befinner seg. . Lever en da på dyr importert vestlig mat merkes det tilsvarende.
Som et høykostland som vi er kan det være at andre merker prisveksten i TH mere enn oss i første omgang.
Priser vann i Europa.
https://www.waternewseurope.com/water-p ... eu-cities/
Screenshot_2022-02-10-15-05-58.png
Rune80
Innlegg: 32
Registrert: 23 jun 2021, 09:00

#8

Vi ser da økte utgifter i norge å europa oxo.vinbudsjettet mitt er blitt betydelig mindre ja nesten spist opp av strømbudsjettet:)bakere slaktere å bønder produserer nå med store tap å da er det vel ikke utenkelig med dyrere matpriser.tror mange trenger tid til å få økonomien i gang etter nedstengninger stengte arbeidsplasser osv.
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#9

Ikke for å ødelegge den gode stemningen - men beveger vi oss litt på siden av tema ? :-)
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#10

MrDemongas skrev: 10 feb 2022, 14:19
De ypperste vinene som polet selger er priset etter alkoholdinnhold og ikke etter markedsverdi i Europa. De rike har det godt. :mrgreen:
Vinmonopolet har et veldig bra utvalg. Og som du sier er billig vin dyrt, mens dyr vin er billig. Årsaken til at dyr vin er billig skyldes innkjøpsmakten tror jeg. Alkoholavgifter har mindre å si jo dyrere vin er.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»