Ministry pushes full cannabis legalisation

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#11

For meg som sitter i røysa med noen år bakpå så må jeg innrømme at jeg ikke har fulgt med på utviklingen. Litt har jeg fått med men at ting har endret seg såpass forbauser meg.
I hva jeg vil kalle" forna dager"var det utrykk som "parken"i Oslo og muligens Pusher street i Christiania. Det var et enkelt begrep som pusher og pot.Det ble diskutert dealere.
Ser slik er byttet ut og er sikkert mere i takt med tidens tann. Det er anmeldelser over de merker som er mest trendy i hver klasse . Fult på høyde med vinbeskrivelser eller matanmeldelse både smaksmessig og visuelt med fargeinntrykk.
Leser om en vistnok "critical orange"Critical Orange Punch er en ekte fruktbombe! På grunn av sin omfattende genetiske bakgrunn har hun en svært kompleks terpenprofil. Hun er full av deilige, tropisk-luktende sitruslignende terpener. Appelsin, mandarin og sitron er de 3 vanligste duftene og smakene. De fleste kunder opplever en deilig frisk fruktig og noen ganger kremet smak og en oppløftende følelse etter røyking.
Hva er egentlig genetikken i Critical Orange Punch?
Denne stammen er en feminisert cannabisstamme fra fotoperioder og den første Dutch Passion-varianten basert på den meget gode Kritikal Bilbo-genetikken fra Spania. Avl startet med å krysse elitestikkinger av Grandaddy Purple og Orange Bud ('Orange Punch'). Resultatet ble en god smaksopplevelse, men med mindre enn gjennomsnittlig utbytte. Denne stammen ble deretter krysset med en høyytende THC-rik Critical. Dette har forbedret avkastningen betydelig takket være kraften til den kritiske opphavsplanten
Tenke seg til dette er bare frøanmeldelse og lista er lang som en liste fra polet over frø. :D


Artikkler om de beste weedappene med eller uten dealingmuligheter. Huff jeg føler jeg eldes.
Det er nye hybridvarianter og beskrivelser av opphavsplanter egenskaper og hva de har lykkes med å frembringe av kvaliteter smak kryssninger av farger på blomst osv så jeg blir matt.
Her må en muligens ha fulgt med fra begynnelsen for å forstå hve en blir bydt.Synes det virket enklere før, en joint var en joint.
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#12

Wood1958 skrev: 17 des 2021, 16:53 @Sardo
Nå vet jo ikke jeg om TH men ser du må lære deg om han og hunplanter, er det ikke kommet lengere med genmodifisering enda i utvalg ?
I US og Holland har utviklingen nådd langt . Det er forsking og genmodifisering. Selges frø som er fra genmodifiserte planter så det kommer hunplanter kun (så det var 200 forskjellige med forskjellige navn bare denne type i en frøbutikk Amsterdam) . Såkalt feminised seeds og du slipper vente å sortere planter fra , det er også genmodifiserte frø så planten har syklus etter tid og ikke som i naturlig etter sesong.og lysforhold , såkalt autoflowering seeds.
Også farger, størrelser i utvalg som det er utvalg av tomater eller annet, etter behov, til verandakasse , vindueskarm , store potter ute på balkong , eller store til friland. Og ut fra vekstforhold med temperatur.
Så utvalget er større enn blomsterutvalget på plantasjen, Noe for enhver. Også ut fra kunnskapsnivå .cannabis har fått like mange typenavn som kaffetyper eller noe annet.
Slikt kommer nok etterhvert til Thailand også.
Er nok mye som er her allerede - og la inn tidligere om nordmann som driver stort her - men her i huset blir det mest venners venners-opplegg, der folk uten de store kunnskapene driver og dyrker i bushen, og kan vokse villt i gummiskog. Han i underetasjen er kun interessert i kratom, som ikke jeg er interessert i...:) Men er det med venners venner. Familien har hjulpet meg - de liker meg bedre skev enn dritings..:) Dessuten drikker jeg det kun som te - blir ikke lukt, og ingen merker egentlig noe som helst. Og mye morsommere å handle på Lotus. ;)
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#13

Ser apper kommer mere og mere også, noen her vet ikke om de kan lastes ned hvor du er eller må stille litt på telefonen
Så slipper en å dra på lotus men det er mange flere på fks Google play.
Men du får legge ut da som nevnt jeg ikke er der og heller ikke vet hvor langt utviklingen er kommet med legalisering og komersialisering.
Ser jo at jegselv ikke er helt oppdatert på markedet , så legger jeg ikke ut hva som kanskje er "almenkunnskap. " for folk hvor det er legalt.


https://www.gearpatrol.com/tech/a569519 ... abis-apps/

https://www.androidauthority.com/best-w ... d-1239540/
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#14

Jeg ser jo mere og mere hvordan mitt kunnskapsnivå kan klassifiseres som "gått ut på dato" og skyldes at det stammer ifra en såkalt "flummanes fortid" ( litt :D , holder muligheten åpen)
Hvor folk i min ungdom trengte kunnskap om å legge tilrette forhold for noen stusselige potteplanter(lys , varme ,jordtype , etc) , noe jungeltelegrafen ble brukt til å utveksle kunnskap om og diskutere .
Så kan dagens unge heller kjøpe frø utviklet og og får en plante tilpasset til forholdene på stedet de vil ha planten. Lyder mere praktisk det må jeg inrømme.når jeg tenker på hvor mye en styra med det.
Når vi kokte te så tilpasset vi smak med både melk og honning.
Nå kjøpes genmodifiserte frø som har forskjellige fruktnavn , banan, orange, lime osv..Og det skrives om røykesmak.
Som den lett aldrende uvitende jeg innser jeg er ,vil jeg spørre.
Slike smaker vil det da også smakes når en lager te?(mye , lite,?)
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#15

Min intensjon her var mest å legge ut link om at ministeriumet har lagt frem forslag om full legalisering av cannabisplanten, og at alle husholdninger kan dyrke så mye man vil, etter registrering, Er usikker på om dette er avgjort eller ikke, men nevnes i artikkelen at dette vil tre i kraft fra nyttår.
Må vente og se - vil uansett ikke brukes som min personlige side om cannabis-dyrking. Iallfall ikke før det er klart om cannabis er fullt legalisert.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#16

Sardo skrev: 19 des 2021, 15:29 Min intensjon her var mest å legge ut link om at ministeriumet har lagt frem forslag om full legalisering av cannabisplanten, og at alle husholdninger kan dyrke så mye man vil, etter registrering, Er usikker på om dette er avgjort eller ikke, men nevnes i artikkelen at dette vil tre i kraft fra nyttår.
Må vente og se - vil uansett ikke brukes som min personlige side om cannabis-dyrking. Iallfall ikke før det er klart om cannabis er fullt legalisert.
Nå trenger en vel flere tråder og bidrag på forumet så om du lager,en slik botanisk tråd også kan nå det bli intresant å følge.
Men også utviklingen i TH om legalsiering da det nok etterhvert endrer folks syn i takt med at slikt blir mere utbredt.
Og,for all del Sardo mener ikke å fornærme deg med utrykk pingleplante.
Nå vet jo jeg intet om din bakgrunn . Om du kommer fra en forblåst holme i havgapet eller fra over tregrensa . Så har du kanskje ikke sett resultatet av ei lita bjørk som når en elg har forsynt seg av på toppen av denne. Det blir masse,grener/kvister ut av slikt.
Har du bakgrunn fra by og blokkoppvekst har du kanskje ikke hatt bringebærbusker, og ikke sett hvordan å klippe de frembringer mange kvister/grener.
Likeså å beskjære fruktrær om vinteren.
Resultatet er det samme. Men slikt kan det muligens utveksles erfaring om om det,senere kommer en tråd om slikt.
Det er jo også forskjell på landbruk samt kunnskap til kjøkkenhager i prinsipper selv om mye er grunnleggende likt
Men følg gjerne opp om legaliseringsprosess,samt eventuelt slikt fører til endring i importlover, fks dyrkingsremedier , frø osv.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#17

Sardo skrev: 13 des 2021, 09:49 Wao - blir Thailand verdens 3dje land, etter Canada og UruguayF, med full legalisering av cannabis? Kan virke slik.

Bangkok Post
spania har det hvis det er lukket privat
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#18

chelsea skrev: 20 des 2021, 07:02 spania har det hvis det er lukket privat
Kunne tatt med Portugal også - men, nei - de bruker ikke loven til å straffe småbrukere. Men cannabis, og annen narkotika er ikke legalisert. DE to eneste landene som offebtlig har legalisert all bruk av cannabis er Canada og Uruguay.
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#19

Sardo skrev: 20 des 2021, 07:42 Kunne tatt med Portugal også - men, nei - de bruker ikke loven til å straffe småbrukere. Men cannabis, og annen narkotika er ikke legalisert. DE to eneste landene som offebtlig har legalisert all bruk av cannabis er Canada og Uruguay.
du har glemt en del steder er det lov å bruke det i usa
Rune80
Innlegg: 32
Registrert: 23 jun 2021, 09:00

#20

Legg til Tyskland
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»