Hvilke flyselskap vil dere bruke til Thailand?

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.

Foretrukne flyselskaper til Thailand

Thai Airways
8
20%
Finnair
9
23%
Aeroflot
0
Ingen stemmer
KLM
4
10%
British Airways
0
Ingen stemmer
Emirates
5
13%
Quatar
6
15%
Turkish Airlines
0
Ingen stemmer
Lufthansa
2
5%
Air China
2
5%
China Eastern
0
Ingen stemmer
China Southern
0
Ingen stemmer
Air France
1
3%
Swiss Airlines?
0
Ingen stemmer
Sas?
1
3%
Singapore Airlines?
2
5%
 
Stemmer totalt: 40
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

For mitt vedkommende så går det på tid, hvilke tider på døgnet byttet skjer og pris.

Norwegian var perfekt for meg med hotell i Bangkok og avreise tidlig morgen, og tidlig hjemme på 11 timer hjem fra BKK og 10:30 ned.

Har også flydd Aeroflot, SAS/Thai Lufthansa og Emirates.

Aeroflot med bytte i Moskva og SAS/Thai med bytte i Køben er og var behagelig både opp og ned, mens selvfølgelig Thai eller Norwegian med direkterute med forskjellige avreise hjem utgjorde en forskjell og der passet Norwegian best, og prisene var ikke sammenlignbare.

Nå tror jeg Finnair kommer til å ta over for min del, siden Emirates er slitsomt å stå opp midt på natten eller tidlig morgen thai tid på returen. Aeroflot er også ok så lenge de står seg på pris.

Air China og KLM har jeg kun flydd til Kina, og det er så lenge siden at det ikke er verdt å evaluere så lenge etterpå.
🌞
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#12

For oss som ikke bor på Østlandet og har flyplass med utenlandsruter i nærheten, er OSL helt uaktuelt.
Det er alt for mye stress med å ta ut bagasjen, gå gjennom tollen og sjekke inn på nytt fly.
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#13

Phay skrev: 01 okt 2021, 14:21 For mitt vedkommende så går det på tid, hvilke tider på døgnet byttet skjer og pris.

Norwegian var perfekt for meg med hotell i Bangkok og avreise tidlig morgen, og tidlig hjemme på 11 timer hjem fra BKK og 10:30 ned.

Har også flydd Aeroflot, SAS/Thai Lufthansa og Emirates.

Aeroflot med bytte i Moskva og SAS/Thai med bytte i Køben er og var behagelig både opp og ned, mens selvfølgelig Thai eller Norwegian med direkterute med forskjellige avreise hjem utgjorde en forskjell og der passet Norwegian best, og prisene var ikke sammenlignbare.

Nå tror jeg Finnair kommer til å ta over for min del, siden Emirates er slitsomt å stå opp midt på natten eller tidlig morgen thai tid på returen. Aeroflot er også ok så lenge de står seg på pris.

Air China og KLM har jeg kun flydd til Kina, og det er så lenge siden at det ikke er verdt å evaluere så lenge etterpå.
Å fly med Aeroflot gjør jeg ikke igjen, arrogante russere, et helvete i sjekkppoint på vei hjem med utrolig trengsel etc, min beste opplevelse er å fly med Qatar med bytte i Doha, fabelaktig service. Thai Airways også bra men dårligere service etterhvert og siste gang jeg fløy med de like før Thailand stengte ned var den nesten fraværende
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#14

Selv foretrekker jeg klm.
Passer godt for oss vestlendinger da flyr både stavanger bergen og trondheim
Sjelden noe "tull" med dem.
(Og de gir champagneglass når du flyr på bursdag :-) )
Men selfølgelig trasig at prisen mye høyere enn når man kan dra fra oslo grunnet konkurransen.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Combat skrev: 01 okt 2021, 20:55 Å fly med Aeroflot gjør jeg ikke igjen, arrogante russere, et helvete i sjekkppoint på vei hjem med utrolig trengsel etc, min beste opplevelse er å fly med Qatar med bytte i Doha, fabelaktig service. Thai Airways også bra men dårligere service etterhvert og siste gang jeg fløy med de like før Thailand stengte ned var den nesten fraværende
Jeg reiste nedover med de, og det var fin tur, men det var sett opp mot pris versus konkurrentene og selvfølgelig var det billetter i siste liten, så jeg hadde ikke så mye å velge mellom, og hadde ingen forventninger, men du har helt rett på sjekkpunktene i Moskva var litt stress, og at man i tillegg stresser litt på nye flyplasser med å finne frem. Det var ihvertfall ikke noe problem nå jeg tok Emirates, og mellomlandet i Dubai. Noe av det mest oversiktelige og bekvemmelige stedet med tog transport mellom terminalene.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#16

Olav Seglem skrev: 02 okt 2021, 05:24 Selv foretrekker jeg klm.
Passer godt for oss vestlendinger da flyr både stavanger bergen og trondheim
Sjelden noe "tull" med dem.
(Og de gir champagneglass når du flyr på bursdag :-) )
Men selfølgelig trasig at prisen mye høyere enn når man kan dra fra oslo grunnet konkurransen.
Hvor man reiser fra har mye å si selvfølgelig, og det som er bra fra Oslo er ikke nødvendigvis det samme fra Stavanger og Bergen. Har vært vanskelig å finne billige billetter fra Oslo med KLM, men så lange Norwegian har flydd, så har det vært det beste alternativet for meg, så jeg kommer til å savne Norwegian.
🌞
Rune80
Innlegg: 32
Registrert: 23 jun 2021, 09:00

#17

Qatar hadde gode løsninger sist jeg sjekket med varierte avganger.
Lydia Nalen
Innlegg: 57
Registrert: 10 feb 2021, 19:12

#18

Phay skrev: 02 okt 2021, 06:02 Jeg reiste nedover med de, og det var fin tur, men det var sett opp mot pris versus konkurrentene og selvfølgelig var det billetter i siste liten, så jeg hadde ikke så mye å velge mellom, og hadde ingen forventninger, men du har helt rett på sjekkpunktene i Moskva var litt stress, og at man i tillegg stresser litt på nye flyplasser med å finne frem. Det var ihvertfall ikke noe problem nå jeg tok Emirates, og mellomlandet i Dubai. Noe av det mest oversiktelige og bekvemmelige stedet med tog transport mellom terminalene.
Nå foretrekker jeg KLM. Tidligere var det China Airlines som var best, men den ruten forsvant.
KLM flyr fra Bangkok midt på dagen, mens China fløy fra Bangkok klokken 02:30.
Det passet meg bedre.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#19

Jeg foretrekker Linjegods over Russland og det uendelige landskapet i dieselfyrte lokomotiver som drar varer og folk over kontinentet. Endestasjonen er Vladivostok, og deretter en kort båttur på 3-4 mnd til Ph eller Ka, Vi og Th.
Det enkle er ofte det beste.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#20

Booket en førjulstur tur retur med Finnair nå til 34 000,- baht (8 700,- nok) ink economy flex billetter, og oppgraderte seter.

Forandring og avbestilling begge veier, da Finnair tar utgangspunkt i billigste billett. Så om en kjøper tur retur med forskjellige økonomi klasser, så er det betingelsene på billigste billett som er førende. Det er godt å få med seg når en kjøper billetter. Litt overraskende egentlig?

Må kjøpe ekstra bagasje for romaskinen til ca 1000,- nok i tillegg.
E42C466D-C018-444B-ABED-8F824106ABB7.jpeg
🌞
Svar

Gå tilbake til «I lufta»