Hvilke flyselskap vil dere bruke til Thailand?

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.

Foretrukne flyselskaper til Thailand

Thai Airways
8
20%
Finnair
9
23%
Aeroflot
0
Ingen stemmer
KLM
4
10%
British Airways
0
Ingen stemmer
Emirates
5
13%
Quatar
6
15%
Turkish Airlines
0
Ingen stemmer
Lufthansa
2
5%
Air China
2
5%
China Eastern
0
Ingen stemmer
China Southern
0
Ingen stemmer
Air France
1
3%
Swiss Airlines?
0
Ingen stemmer
Sas?
1
3%
Singapore Airlines?
2
5%
 
Stemmer totalt: 40
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Da er det full oppstart med flyreiser og tilbud til Thailand igjen, og spørsmålet er hvilke flyselskap vil dere foretrekke å bruke. De 3 siste er det ? bak, da jeg er usikker på om de fortsatt har ruter til Bangkok. Sas har ikke kommet med noe oppstartsplaner enda, men sendt ut pressemelding at de skal satse på langdistanse igjen.

Kan krysse av for 3 alternativer også forandre sin stemme om det ønskes.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#2

Finlandia Airways. Utvilsomt. Selv om jeg må betale for GT.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

MrDemongas skrev: 30 sep 2021, 12:42 Finlandia Airways. Utvilsomt. Selv om jeg må betale for GT.
Men prisene til Finnair er jo overkommelige, og ser jeg må reise business der i forhold til Emirates når jeg kommer tilbake igjen med romaskina i bagasjen. Får jo 35kg på emirates økonomi flex plus. Romaskina veier 28.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

Phay skrev: 30 sep 2021, 12:49 Men prisene til Finnair er jo overkommelige, og ser jeg må reise business der i forhold til Emirates når jeg kommer tilbake igjen med romaskina i bagasjen. Får jo 35kg på emirates økonomi flex plus. Romaskina veier 28.
kjøp en skøller her, dropp ror maskina
ta m mat i steden,
blir spennende og følge opplegget ditt,
jeg er noe " bange" for den såkalte
"selv sykoms skjema" eller hva det må het
om hvilke skavanker som gjør en utelukket
til innreise til thailand,?
en forbtor at thai vaksine sertifikat holder,
jeg sysler også med og ta en vintertur på nyåret
men orker ikke dette styret m karantene og
papirer fra ammbasden " fit for flight" ol,
for bare håpe nå det går rette veien
over alt!
hold oss orientert Phay🙏

leger du en ny tråd kansje@""
thailand norge thailand
"?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

riflefish skrev: 30 sep 2021, 15:49 kjøp en skøller her, dropp ror maskina
ta m mat i steden,
blir spennende og følge opplegget ditt,
jeg er noe " bange" for den såkalte
"selv sykoms skjema" eller hva det må het
om hvilke skavanker som gjør en utelukket
til innreise til thailand,?
Jeg har såvidt begynt å se på det, men venter til det nærmer seg. Ting forandrer seg hele tiden, og jeg må være sikker på at Thailand faktisk åpner opp igjen den 1. nov.

Her er romaskina som jeg kjøpte i februar ifjor for å hente, men kom aldri så langt. Gått opp noen tusen i mellomtiden ser jeg. Best i test i år også. Den var ikke på lager i Thailand, og jeg måtte ha betalt 64 000,- for den fra Malaysia ifjor.


https://treningspartner.no/concept-2/ro ... n=adrecord
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#6

Romaskin, altså ! :shock:

Men til tema: Thai Air, Finnair og SAS er vel de jeg er mest fornøyd med. Ganske like de tre er min erfaring. Men disse arabiske har jeg ikke testet. En gang jeg reiste alene og reiste med SAS spurte de pent ved innsjekking om jeg kunne tenke meg å sitte på business class. Slapp å be om påfyll av vin, for å si det sånn. Helt suverent ! :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

SomLao skrev: 30 sep 2021, 20:17 Romaskin, altså ! :shock:

Men til tema: Thai Air, Finnair og SAS er vel de jeg er mest fornøyd med. Ganske like de tre er min erfaring. Men disse arabiske har jeg ikke testet. En gang jeg reiste alene og reiste med SAS spurte de pent ved innsjekking om jeg kunne tenke meg å sitte på business class. Slapp å be om påfyll av vin, for å si det sånn. Helt suverent ! :D
Det går nå på hvor mye vekt en kan ha med seg, og hvilket selskap som er mest anvendelig i forhold til pris og klasse. Ofte så har vi jo med oss ting som ikke er så lett å få tak her i Thailand, eller prisene her hinsides i forhold til Norge. Sist jeg hadde ekstra bagasje så hadde jeg jo med meg en av de største consumer kjøkkenmaskinene, og den pakka er ikke akkurat liten :D

Prisen på business på Finnair ligger på litt over 8 000,- med 2 x 35 kg bagasje. Så det blir spennende å prøve om det blir hjemreise med de før jul.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#8

Nå ser jeg ikke vekk ifra at det skal spares i forskjellige flyselskaper fremover , men er av de som gjerne stopper og tar et godt måltid , eller handler litt på veien.
Så KLM hadde fått en ny kunde, de flyr BKK -Europaruten sammen med Air France sånn annenhver dag på samme ruter.(gjorde før pandemi)
Alikevel en stor forskjell på tilgang til mat, frukt ,Iskrem, og annet til å putte i munnen mellom måltidene. Air France hadde god utvalg som ble satt ut og regelmessig fylt opp til å forsyne seg av i pentryet.
De slet også med å få fylt flyene pga terrorfrykt så det ofte var tomme seterader og en fikk det litt romsligere.
Så det blir nok flere turer med de om det blir slik i fremtiden også.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#9

Foruten en reise hvor jeg flydde en gammel 747 med China Airlines kan jeg vel egentlig ikke si at jeg har hatt noen skikkelig dårlige opplevelser. Men den gamle maskinen fra China Airlines uten skjermer i setene så og føltes veldig sliten ut. I taket hang det noen tykkskjermer og seter var ikke gode å sitte i. Denne flighten gikk fra Amsterdam til Bangkok og jeg bestilte den da prisene var svært høye alle andre steder på veldig kort varsel. Blir ikke bestilt flere reiser med China Airlines.

Har de siste 10 årene flydd mye med Qatar Airways og Emirates. Qatar er det selskapet jeg har flest kilometer i og Emirates er også høyt oppe. Qatar og Emirates har virkelig levert på service for min del, både ombord på flyet og når andre hendelser har skjedd.

Er også egentlig glad for den pausen "halvveis" da jeg finner lange flyvninger slitsomme. Godt å få strekt litt på bena.

Emirates var veldig flinke til å følge opp da SAS streiket for noen år siden og jeg ble oppringt allerede mens jeg var i Bangkok for å finne løsninger slik at jeg kunne unngå å bli SAS-fast ved ankomst til OSL.

Qatar har jeg opplevd som kanskje aller best i kabinen de siste årene. Eneste som kanskje målte seg var flight med Singapore Airlines tilbake på 90-tallet.
I forhold til pandemi og kansellerte flyvninger var Qatar raskt ute og tilbydde voucher. Den ble også utvidet med økning i beløpt siden det ble helt klart at den ikke kunne benyttes innen 12 måneder. Skal fortsatt være mulig å få pengene tilbake også på denne. Eksemplarisk oppfølging synes jeg.

Thai Airways har jeg flydd både fra OSL, CPH og ARL til BKK. Første turene synes jeg var bra service. Senere har de tapt seg i kabinen og siste flight med de var i 2018. Avskriver dog ikke Thai ved senere anledning.

Norwegian har jeg kun en gang benyttet til BKK. Retur på bonuspoeng hos Qatar. Norwegian leverte absolutt i forhold til forventningene og prisen på reise EVE-OSL-BKK var på behagelige ca kr 2400,- inkl bagasje, setevalg og servering. Ville gjerne benyttet de igjen hvis de fortsatt trafikkerte lufta den veien.

Det er selvsagt mange selskap jeg ikke har fått testet ut. Siden jeg flyr først fra EVE så betyr ventetid på OSL en del. Man vil helst sette sammen en reise som er enklest mulig.

Eneste selskap jeg har testet Business hele veien fra OSL er med Qatar. Det var en opplevelse i seg selv. Suveren service og servering. Andre flyvninger på Business har vært på kortere distanser.

Hva vil jeg velge neste gang?

Det blir nok Qatar siden jeg har en voucher derfra. Ellers vil jeg sette pris og reisetid som viktige faktorer ved bestilling av billetter. Da jeg gjerne ønsker å være lenge der jeg reiser så blir flyreisen bare en transportetappe. Foretrekker bruke pengene på destinasjonen.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#10

Kanseleringer og ufrivillig stopp er nok noe en kan regne med fremover også.
Disse har nå gått med på refundering av bilett i løpet av 7 dager og kan ha betydning av hvem en vil fly med.Men vet ikke om det kun gjelder ruter i Europa.
The airlines involved in the dialogues and which committed to provide better conditions for their passengers were Aegean Airlines, Alitalia, Austrian Airlines, Air France, British Airways, Brussels Airlines, EasyJet, Iberia, Eurowings, KLM, Lufthansa, TAP, Norwegian, Ryanair, Vueling, and Wizz Air
https://www.schengenvisainfo.com/news/1 ... ellations/
2021-10-01 11.33.37.png
Svar

Gå tilbake til «I lufta»