Nrk valgvake ikke tilgjengelig for utlandet.

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Vil bare takke Nrk for å gjøre valgsendingen utilgjengelig for utlandet og dermed mange borgere som bor nettopp i utlandet. Men med VPN og litt prøving frem og tilbake så kom jeg til slutt inn. Det er ikke bare bare med VPN (express vpn) lenger, da jeg må rense cookies, prøve først med vpn på wifi, og deretter på enheten jeg bruker, og så slå av vpn på wifi. Noen ganger så fungerer det kun med wifi, noen ganger ikke, og må slå på vpn på enheten også. Andre ganger så funker det kun på enheten jeg bruker, så jeg blir ikke klok på hvordan VPN virker, eller hvordan Nrk eller andre strømmetjenester blokkerer en med VPN. Er også med i statistiske spørre undersøkelser og der er det nå helt umulig å logge inn. Men dette dreide seg om valgsendingen, og Nrk som greier å utestenge norske borgere i Utlandet.

Dette er ikke en tråd om resultatet, og heller ikke en tråd om Nrk i sin helhet!

Om noen kunne sende inn en klage på vegne av oss som bor i utlandet, jo flere jo bedre! Er bare en kort mail. Også legge til at programmer produsert av Nrk ikke burde ha restriksjoner og tenker da spesielt på nyhetene og andre underholdnings programmer, men det er vel tredjeparts leverandører av bilder og musikk orettighteter det står på tenker jeg siden det har blitt vanskeligere å se nyhtene feks.

E-post: info@nrk.no
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#2

Et lite tips når man har problemer med nettsider som bruker cookies er å forsøke inkognito modus som de fleste nettlesere har. Har sett det på flere sider der jeg streamer fotball at det er omtrent umulig å få sett innhold i vanlig modus. Noen av sidene som streamer fotball anbefaler inkognito i tillegg til vpn. Har heldigvis ikke trengt vpn så lang for å se fotballen.

Det er uansett verdt et forsøk å åpne sider inkognito. Alt av cookies og annen sporingsinformasjon vil ikke lagres i nettleser. Dette medfører også at eventuell pålogging må gjøres hver gang man skal inn på et sted som krever det.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

tdr skrev: 14 sep 2021, 04:20 Et lite tips når man har problemer med nettsider som bruker cookies er å forsøke inkognito modus som de fleste nettlesere har. Har sett det på flere sider der jeg streamer fotball at det er omtrent umulig å få sett innhold i vanlig modus. Noen av sidene som streamer fotball anbefaler inkognito i tillegg til vpn. Har heldigvis ikke trengt vpn så lang for å se fotballen.

Det er uansett verdt et forsøk å åpne sider inkognito. Alt av cookies og annen sporingsinformasjon vil ikke lagres i nettleser. Dette medfører også at eventuell pålogging må gjøres hver gang man skal inn på et sted som krever det.
Jeg bruker stort sett apper på strømningstjenestene, men noen er mer vriene enn andre bla Discovery + som har programmene for TV-Norge.

Men trådens poeng var først og fremst at man ikke gjør valgvaken tilgjengelig for folk utenfor eøs og eu som jeg er mest forbannet på, og synes det var ubetenksomt av Nrk. Tross alt er det mange borgere som fortsatt betaler lisensen over skatteseddelen som bor i utlandet, da burde i det minste Nrk´s egne produksjoner være tilgjengelig også utenfor eøs og eu.
🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#4

Phay skrev: 14 sep 2021, 04:37 Jeg bruker stort sett apper på strømningstjenestene, men noen er mer vriene enn andre bla Discovery + som har programmene for TV-Norge.

Men trådens poeng var først og fremst at man ikke gjør valgvaken tilgjengelig for folk utenfor eøs og eu som jeg er mest forbannet på, og synes det var ubetenksomt av Nrk. Tross alt er det mange borgere som fortsatt betaler lisensen over skatteseddelen som bor i utlandet, da burde i det minste Nrk´s egne produksjoner være tilgjengelig også utenfor eøs og eu.
NRK TV er problematisk for expressvpn--svt.se går bra derimot..
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Så da vet man det, og kanskje sjekke nyheter og lignende igjennom websiden istedenfor appen

Svar på mail
"Valgsendingen var tilgjengelig direkte for brukere utenfor EU/EØS via forsiden på nrk.no."
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#6

Phay skrev: 14 sep 2021, 10:13 Så da vet man det, og kanskje sjekke nyheter og lignende igjennom websiden istedenfor appen

Svar på mail
"Valgsendingen var tilgjengelig direkte for brukere utenfor EU/EØS via forsiden på nrk.no."
Ergerlig når man i utlendighet går glipp av en nasjonal begivenhet. Fra Berget kan jeg melde at jeg er sjeleglad det hele er over. For et h......... mas. Jeg som for lengst har forhåndsstemt og alt. Og så puster man lettet ut over at det ikke gikk verre enn det gikk. Min favoritt over sperregrensen. Og de arrogante enøyde havnet under. :lol:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Litt mer utdypende svar, men ingen ydmykhet å spore i svaret til en lisensbetaler i utlendighet nei. Direkte sendinger er geoblokkert.

Meg "Hei, takk for svar

Men den var ikke tilgjengelig i appen? Jeg var ikke klar over at den var tilgjengelig på web siden da jeg vanligvis bruker appen.

Men skal huske det til en annen gang å sjekke der også."

NRK "Hei igjen.

Direktesendinger i NRK TV applikasjonen er geoblokkert. Eneste mulighet for å se direkte i NRK TV applikasjonen er å bekrefte norsk bostedsadresse via brukerprofil, men dette gjelder kun hvis du er i et EU/EØS land.

I forbindelse med spesielle sendinger som for eksempel valgsendingen, så blir det publisert lenke på nrk.no slik at sendingene blir tilgjengelig for hele verden.


Vennlig hilsen / Best regards
Xxxxxxxx
Informasjonskonsulent
NRK Publikumsservice
Telefon: 23 04 70 00
Epost: info@nrk.no"
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»