Indonesia: Kvalitetsturister til Bali

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#1

Også Bali begynner planlegge for turisme etter Covid-19 og det er uttalt at de vil «filtrere» bort grupper for å tiltrekke seg «kvalitetsturister». Det de tydeligvis ikke ønsker er backpackerne som i tiår har hatt Bali som et favorittmål.

Dette er uttalt fra minister Luhut Pandjaitan med den flotte tittelen; Coordinating Maritime Affairs and Investment Minister.

No Backpackers: Top Indonesian minister wants ‘clean’ Bali when foreign tourism restarts
Bali is currently categorized as Level 4, which carries the tightest set of restrictions, though the province is likely to level down when the central government announces PPKM’s weekly extension later today.

Any international tourism relaunch would be conducted carefully, Luhut said, including by making the health and mobility tracking app PeduliLindungi mandatory at public facilities and tourist attractions. The minister also said that Indonesia is only interested in “quality visitors.”

“We will filter tourists that come visit. We don’t want backpackers to come so that Bali remains clean, where the people who come are of quality,” Luhut said.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#2

tdr skrev: 13 sep 2021, 15:19 Det de tydeligvis ikke ønsker er backpackerne som i tiår har hatt Bali som et favorittmål.
De blir vel kanskje av mange sett på som omreisende boms.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

Hvis de klarer det så blir det Bali på meg..aldi i verden og Thailand klarer å finne en ny kurs for turisme. Jeg vil driste meg til å si; Det blir som det samme gammle, intet nytt, hverken i Pattaya eller Phuket.

Men, det positive er kanskje at de som ikke passer inn i narrativet til Bali kommer til Thailand. Så da blir det vel vinn vinn som man sier på norsk. Noen tenker nok hvem som vinner. Ihvertfall ikke bomsene fra Bali :lol:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»