Kratom er legalisert i Thailand!

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Kratom er legalisert i Thailand med øyeblikkelig virkning.

Amnesti til alle som er tidligere dømt og som er under etterforskning også.







For de av oss som ikke kjenner til Kratom, så finnes det en guide på nett. Har kun hørt ett medlem på Asia forum som snakket tidvis om kratom uten å vite noe mer om at det skulle være oppvikkende, men ser ut til at det er mer til denne planten som kan være nyttig.

he kratom tree, also known as Mitragyna Speciosa Korth, is a plain-looking evergreen native to southeast Asian countries like Thailand, Malaysia, the Philippines, New Guinea, Indonesia, and the Borneo Region. It is a member of the Rubiceae family, a designation it shares with coffee. The people of southeast Asia have ingested kratom to treat a wide range of human maladies for millennia.

In Europe and abroad, kratom is finally starting to become very popular. The global science community has therefore begun to study kratom very closely.

This guide will report on those findings and attempt to provide both the kratom tea and kratom strain newbie with a balanced, comprehensive guide to kratom in Europe, Mexico, Canada, the United States, and in emerging markets around the world.

Additionally, this kratom guide will answer popular questions like

“Is Kratom Safe?”
What Are The Benefits of Kratom
What Are The Side Effects of Kratom
Is Kratom An Opioid
https://www.kratomscience.eu/the-beginn ... to-kratom/
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#2

Ikke lett å finne ut hvor skadelig det er (ok, prøvde ikke veldig mye). Men i og med at det gir ruseffekt er det vel for godt til å være sant at det skulle være helt uskadelig eller til og med ha gunstig helseeffekt. Men jeg veit da vel f...... Er det det man blir rød rundt munnen av ?
[mention]Phay[/mention] Du kunne jo kanskje være forumets forsøkskanin ? Nå som det er lov og greier. Og du er jo der nede. Medlemmet av AF som du nevnte, er jo av flere årsaker lite egnet som forsøkskanin. :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

SomLao skrev: 19 aug 2021, 17:47 Ikke lett å finne ut hvor skadelig det er (ok, prøvde ikke veldig mye). Men i og med at det gir ruseffekt er det vel for godt til å være sant at det skulle være helt uskadelig eller til og med ha gunstig helseeffekt. Men jeg veit da vel f...... Er det det man blir rød rundt munnen av ?
@Phay Du kunne jo kanskje være forumets forsøkskanin ? Nå som det er lov og greier. Og du er jo der nede. Medlemmet av AF som du nevnte, er jo av flere årsaker lite egnet som forsøkskanin. :D
Jeg leste litt om det igår og sjekket med youtube, og det er også en slik urte folk ser ut til å forherlige. Kan jo teste men, Er svært sensitiv til slike stimuli og trenger som regel halv dose for å få samme virkning som andre. Billig i drift kan man si

Nei, det er ikke den røde tyggeguffa fra betel nøtt eller blader de eldre tygger på. Den er også vanlig rundt her i nabostrøket. Har ikke hørt noe om noen som bruker kratom her, ihvertfall som gjør det offentlig.

Betel nøtt blader
https://en.wikipedia.org/wiki/Betel_chewing_in_Thailand

Litt om betel nøtt bladers positive virkninger indisk artikkel, men dog det samme tror jeg.
https://indianexpress.com/article/lifes ... a-5827085/

Det som gjør det vanskelig er at det er ca 30 +- forskjellige underarter med forskjellig kjemiske virkestoffer som gjør at det virker forskjellig også. Så prøve en gang eller to ser ut til å ikke gjøre en særlig mer klok. Det må nok en lengre brukerstudie til for å oppnå kunnskap, og der tror jeg gir meg allerede før jeg kommer igang :D

Min medisin er bevegelse og holde seg i bevegelse og få nok sol, spise lite sukker, og spise generelt sunt. Moderat inntak av alkohol og bruke hodet og tenke positivt. Om jeg slutter å røre på meg, så får jeg vondt overalt og om jeg begynner å tenke negativt for mye, og over en for lang perioe, så går det også utover min fysiske helse som psykiske. Ganske enkelt og greit egentlig å forholde seg til, og noe jeg anbefaler før mye annen medisin og gamle tradisjoner med urter som er lett for å overbruke og som fører til overmedisinering.

Medisin gjør jo ikke noe med årsaken, det demper bare symptomene om det blir langtidsbruk ut av det, men selvfølgelig medisin gjør jo best nytte om det brukes i en kort periode til man kan få snudd en negativ trend eller sykdom.

Da snakker jeg ikke om kreft og annen alvorlig sykdom eller psykiske lidelser der medisinering og langvarig behandling er nødvendig men livstilssykdommer.



Nøytral faktabasert utifra hva de vet offisielt

https://youtu.be/R-SPhLxJREQ



Brukerekspert på Kratom og andre stimuli

https://youtu.be/GrcaZlEeopc
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#4

Phay skrev: 20 aug 2021, 02:41
Det som gjør det vanskelig er at det er ca 30 +- forskjellige underarter med forskjellig kjemiske virkestoffer som gjør at det virker forskjellig også.
Akkurat det fikk jeg faktisk med meg. Og det tror jeg gjør det hele så pass usikkert at man nok gjør klokt i la være. :)
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#5

ble litt nysjerrig,
det var en gsrner her som hadfe en påsa,
jeg brukte snus da.
fikk nå en neva blader
tygde som bare det,
men kjente ingen virkning,
snusen virka bedre,

etter nesten 50 års bruk, gikk jeg tom for oliver tvist,
et år seden, vel så ett år uten nikotin

leste litt om detta " nye" lovlige ( fra den 24 aug)
vidunder midlet,
jeg tror jeg foretrekker 2-3 langpils på lørdan
mulig det jeg " åt" var dårlig stoff
men!
https://www.chiangraitimes.com/health/g ... l-cbd-oil/

Things to know about kratom
The amount of dose in which you take kratom decides its effect. When taken in small amounts, it acts as a mild stimulant while if kratom is taken in high amounts, it delivers opiate-like effects.
Though kratom and CBD have many similarities and both come from plants, they belong to different families of plants.
There are various ways to ingest kratom- Smoke it, chew it, or mix it in drinks.
There are a variety of kratom products available like red vein Bali kratom, white Indo kratom, etc.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#6

[mention]riflefish[/mention] Kanskje det går an å ha det i øllet ? :lol:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#7

SomLao skrev: 20 aug 2021, 15:57 @riflefish Kanskje det går an å ha det i øllet ? :lol:
ja døm selger jo nå canabis drikke over alt,
selv foodland hadde canabis drikke firrige helg,
langs veien ståre nå pickupper med canabis logo
detta tar av,

nei besudle godt malt øl med sånt,
vel erno for " ungdummen detta" og fram i tia
😂
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#8

riflefish skrev: 20 aug 2021, 17:06 j

nei besudle godt malt øl med sånt,
vel erno for " ungdummen detta" og fram i tia
😂
Enig ! I begge ! :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»