Covid -19 reise fra Thailand og Karantene i Norge

ha96
Innlegg: 67
Registrert: 07 jun 2020, 04:05

#1

Hei!

Da jeg ikke lenger har egen bolig i Norge som jeg kan isolere meg i (hjemme karantene) tillater jeg meg selv å spørre om det er noen som nylig har kommet hjem fra Thailand og har erfaring fra 7/10 dager karantene i Norge? I så fall, hvor er hotellene som brukes og hva slags standard har hotellene? Kan man gå utenfor døren så lenge man holder avstand til andre og følger reglene eller er det som karantene i Thailand med full innesperring hele karantenen :? ? Selv tenker jeg 2-3 mnd i Norge eller til jeg er vaksinert og så vurdere situasjonen her i Thailand etter det!

På forhand takk for all informasjon
ha96
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#2

Vi kom hjem 2 juni.
2 timer fra fly landet til katantenehotell.
Første og avreisedag teller ikke med i antall dager.
Maten "nøktern", ikke hva vanligvis hotellmat men hva kan man forvente for 500 kr pr dag :-)
Nøktern hjemmekost men ble godt mett hver dag.
I skrivet stod 2 timer lufting pr dag. Fikk beskjed at "de talte ikke timer" :-)
Masse stier rundt omkring, gikk ca 15000 skritt daglig.
Annen dag sa jeg at så få med maske og fikk svar at behøvde ikke utenfor sälenge passet holde avstand.
Norgeskarantene "piece og cake" i forhold til thailand.
Men alt har med mental forhåndsinnstilling å gjøre (som i det meste ellers), dog kan det være smart tenke i forkant på hva fylle dagene med .
Lykke T :-)
ha96
Innlegg: 67
Registrert: 07 jun 2020, 04:05

#3

Olav Seglem skrev: 09 aug 2021, 10:28 Vi kom hjem 2 juni.
2 timer fra fly landet til katantenehotell.
Første og avreisedag teller ikke med i antall dager.
Maten "nøktern", ikke hva vanligvis hotellmat men hva kan man forvente for 500 kr pr dag :-)
Nøktern hjemmekost men ble godt mett hver dag.
I skrivet stod 2 timer lufting pr dag. Fikk beskjed at "de talte ikke timer" :-)
Masse stier rundt omkring, gikk ca 15000 skritt daglig.
Annen dag sa jeg at så få med maske og fikk svar at behøvde ikke utenfor sälenge passet holde avstand.
Norgeskarantene "piece og cake" i forhold til thailand.
Men alt har med mental forhåndsinnstilling å gjøre (som i det meste ellers), dog kan det være smart tenke i forkant på hva fylle dagene med .
Lykke T :-)
Takk for tilbakemeldingen. Kan Du si hvor dette var i Norge?
ha96
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4

Jeg vet ikke hvordan du planlegger, tenker på sted i Norge.
Men som jeg har oppfattet så blir det grensepolitiet som henviser til karantenehoteller.
Vet da ikke om det er fritt valg.
Men så en reportasje fra hvor et karantenehotel lå midt i en gågate.
Kanskje du bør ha fullbooket til endelig reisemål og eventuelt maile/chatte til vedkommende komunes coronnalinje på nett.
Det har veldig mange komuner opprettet på respektive komuners nettsider.
Ser nå Olav har lagt ut sin erfaring. Kanskje bare følge den.

Tilegg2 :D
Litt om reglene, men slik jeg forstår er det innreisekarantene og muligheter til å bytte karantenested også.
Men som nevnt , ingen erfaring

https://www.regjeringen.no/no/tema/Koro ... id2784377/
Sist redigert av Wood1958 den 09 aug 2021, 11:03, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

[mention]ha96[/mention]

Trodde alle som landet utenifra Eu måtte på karantenehotel. Om Thailand er fritatt, så reiser jeg hjem! Hold oss oppdatert om planene dine og videre om du reiser!
🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#6

Det var på gardermoen.
Vi bestemmer ikkr hotell selv.
Du slipper nok neppe unna ( forsiktig sagt :-) )
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#7

Gjetter på at det er Thon-hotellet på Gardermoen. Vi måtte bo der en natt i forbindelse med at flyet vårt ble kansellert pga teknisk feil. I mine øyne var hotellet blottet for sjarm og minnet om mer om en institusjon. Eller et gamlehjem fra et slemt mareritt. Respatex og voksduker. Så grått og trist at det var utmattende. Uteområdene til terningkast 1, max 2. Det eneste som var fint der, var TVen på rommet. Og så var det vannbeholder i korridoren. Men bevares, helt ulevelig var det jo ikke. Rett skal være rett.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#8

Jeg har nevnt det før, og jeg skriver det igjen.
Jeg hentet fruen på Gardermoen 16 oktober 2008. Det var blitt kuldegrader. Jeg hadde boket hotell hos gamle Olav T på Gardermoen. Det var sent på kveld og vi skulle ha ei natt før vi satt kursen nordover på E6.

Jeg har reist verden rundt og natta over i alt fra skur og "hotellrom" til 20 tusen kroner natta, betalt av egne penger. Men opplevelsen på Thonhotellet var katastrofe. Det var ingen varme påslått. Det var knapt 8-9 grader inne. Ikke så mye som en unskyldning. Froksten var begredelig. Fikk bedre frokostmat i forsvaret. Full pris. Vi lå fult påkledd og huttra over natta.
Olav! Du skylder meg pengene for den natta! Pluss erstatning. Vi er skuls med 10000,-
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#9

20210603_103843_copy_3000x2250.jpg
Sparte jeg 10.000 nå??? :-) :-)
Ellers må jeg si til min kone st ingen bursdag eller julepresanger de neste 5 år.
Da lever "noen" farlig :-) :-)
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#10

For min del er de helt uaktuelt med karantenehotell. Da drar jeg heller i den norske fjellheimen og har glade dager der. Og var jeg i Thailand hadde det heller blitt opphold på resort i Khao Kho. Eller kanskje Nam Nao (men der er det kanskje ikke resort). :)
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»