Private sykehus har begynt å kansellere modena vaksine!

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Nesten som ventet må jeg si for de mest skeptiske av oss, har nå private sykehus som har tatt imot forhåndsbetaling, begynt å kansellere avtaler.

Richard Barrow har mer informasjon



🌞
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2

Mulig det tidliger skulle vært gjort tydligere
Så får de som vil vente som før nevnt drøye litt eller skifte kø. Skylde på regjering og skrike om diskrimenering av farranger i mellomtiden.
Noen har sett dette lang tid.

Fra,google, shutterstock
2021-08-04 09.35.46.png
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#3

Wood1958 skrev: 04 aug 2021, 09:50 Mulig det tidliger skulle vært gjort tydligere
Så får de som vil vente som før nevnt drøye litt eller skifte kø. Skylde på regjering og skrike om diskrimenering av farranger i mellomtiden.
Noen har sett dette lang tid.

Fra,google, shutterstock
2021-08-04 09.35.46.png
Sikker på at en ikke kan skylde på regjeringen? Det gjør thaiene, som har fått meg til å skjønne hvorfor.
Prayut har (sansynligvis) satt seg selv som sjef for hele vaksineprogrammet, for å sikre seg, og ha kontroll, på inntjeningen. Og nektet derfor lenge private sykehus, som ville importere Pfeizer og Moderna selv. Det fikk de først når sjefen for vaksineprogrammet også hadde sikret seg selv inntekter av dette, Thailand produserer AstraZeneca, på lisens - men ingen vil ha den lenger. En del thaier er nødt til å ta Sinovac for å beholde jobben, som var direkte grunnen til at vi fikk kjøpe vaksinekoder med Moderna, som var beregnet kun på thaier. Ble registrert i august hos helsemyndighetene for gratis Pfeizer, men ikke hørt et pip. Måtte ordne det selv, da yngstedatter jobber på det private sykehuset, med vaksinering. Bare flaks - for hvor langt ut i neste år kunne det blitt? Men måtte betale ca. 7000 baht, for 2 pers. Og dette var 9/12 -21 - da fullvaksineringen i Norge var på sitt høyeste.
Så, hvem skal jeg klandre, om ikke de som fortsatt lar makt og penger styre over folks liv og helse? Dårlig organisering av doser og vaksinering.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#4

[mention]Sardo[/mention]
Og nektet derfor lenge private sykehus, som ville importere Pfeizer og Moderna selv
Det lød bra når,folk skrev at,der og der kunne folk gå på et privat sykehus fks i Amerika å få vaksine.
Men dette var nå vaksiner som fks den Amerikanske stat bestilte fra produsentene og sykehusene ble brukt til å,administrere for å for å få vaksinert befolkningen.
Så igrunn ikke den store forskjell.
Om et enkeltland kunne få vaksiner før fra fabrikkene som hadde orderbøkene fulle fra fks EU og risikert kontraktene (som vel også er mere enn bare vaksiner)med de vet ikke jeg., men jeg tviler. Nå ble vel også vaksineutviklingen sponset med avtaler om forkjøpsrett også.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#5

[mention]Sardo[/mention]
Men måtte betale ca. 7000 baht, for 2 pers. Og dette var 9/12 -21 - da fullvaksineringen i Norge var på sitt høyeste.
Norges vaksinedekning er vel et reusultat av kvoter fra EU som sponset utvikling av vaksine.
Uten å være i Schengen sto vi kanskje som Thailand men som en betraktlig mindre kunde.
Tilsvarende så tviler jeg også på at isåfall ville private Norske sykehus få tilatelse til å importere en vaksine som ikke var/er godkjent til komersielt bruk.
Undres på hva som ville stått i avisene om fks Volvatklinikken importerte ikkegodkjente vaksiner og gav til de betalene og ingen andre fikk. For så å sitte med overskriftene for å ha gitt vaksiner med biefektene evt ikke effektiv vaksine som dukket opp.
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#6

Wood1958 skrev: 13 des 2021, 12:27 @Sardo

Norges vaksinedekning er vel et reusultat av kvoter fra EU som sponset utvikling av vaksine.
Uten å være i Schengen sto vi kanskje som Thailand men som en betraktlig mindre kunde.
Tilsvarende så tviler jeg også på at isåfall ville private Norske sykehus få tilatelse til å importere en vaksine som ikke var/er godkjent til komersielt bruk.
Undres på hva som ville stått i avisene om fks Volvatklinikken importerte ikkegodkjente vaksiner og gav til de betalene og ingen andre fikk. For så å sitte med overskriftene for å ha gitt vaksiner med biefektene evt ikke effektiv vaksine som dukket opp.
Virker som vi snakker om litt forskjellige ting. Jeg snakker om Thailand, og hvor tregt vaksinesystemet fungerer, i stor grad på bakgrunn av personlig makt, penger i et dysfunksjonelt og korrupt politisk og administrativt system. Har det noe med Schengen, EØS, EØS og Omicron å gjøre? Skulle gjerne blitt kvitt alle fire. Forresten....USA donerte 1,5 - 2,0 mill doser Pfeizer, til Thailand fordi de lå så dårlig an. Prayut ble så glad at han delte ut til sine militærvenner, før helsepersonell og andre bedre trengende. Bl.a derfor må jeg kjøpe Moderna fra privaten, og får ikke Pfeizer gratis - som lovet i august. Men kanskje du liker fascistregjeringen, eller er antivaxer.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#7

Sardo skrev: 16 des 2021, 16:37 Virker som vi snakker om litt forskjellige ting. Jeg snakker om Thailand, og hvor tregt vaksinesystemet fungerer, i stor grad på bakgrunn av personlig makt, penger i et dysfunksjonelt og korrupt politisk og administrativt system. Har det noe med Schengen, EØS, EØS og Omicron å gjøre? Skulle gjerne blitt kvitt alle fire. Forresten....USA donerte 1,5 - 2,0 mill doser Pfeizer, til Thailand fordi de lå så dårlig an. Prayut ble så glad at han delte ut til sine militærvenner, før helsepersonell og andre bedre trengende. Bl.a derfor må jeg kjøpe Moderna fra privaten, og får ikke Pfeizer gratis - som lovet i august. Men kanskje du liker fascistregjeringen, eller er antivaxer.
Tro du TH får,gjøre som de vil i en internasjonal pharmabuisness?
Thailand fikk riktignok som du sier 1,5 /2 mill doser. På lik linje med mange andre som fks land i Afrika
Se plassen i køen.
Om du ikke ser sammenheng Norges vaksinedekning med EU og våre avtaler med de. Samt deres avtaler med produsenter så forstår du nok ikke hva jeg mener .
Nå kommer det snart en ny vaksine mot omnikron , kanskje allerede til mars. Da blir det sikkert mange gamle vaksiner på markedet tilgjengelig.
Sist redigert av Wood1958 den 16 des 2021, 17:11, redigert 1 gang totalt.
Brukeravatar
Sardo
Innlegg: 64
Registrert: 06 nov 2017, 10:49

#8

Wood1958 skrev: 16 des 2021, 16:42 Tro du TH får,gjøre som de vil i en internasjonal pharmabuisness?
Thailand fikk riktignok som du sier 1,5 /2 mill doser. På lik linje med mange andre som fks land i Afrika
Se plassen i køen
Ja, det har vist seg at Prayut gjør akkurat som han vil, som sjef for vaksineprogrammet. Men teksten må være korrekt. Derfor trengte Thailand vaksinedonasjon. Nå kvitter en seg med Sinowac, ved å kreve at alle registrerte arbeidere umiddelbart tar vaksine. Kun derfor jeg kunne snike til meg en Moderna. Thailand produserer AstraZeneca på lisens, men ingen vil ha den - bortsett fra England.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#9

[mention]Sardo[/mention]
Thailand produserer AstraZeneca på lisens, men ingen vil ha den - bortsett fra England
Vet ikke om jeg forstår dette , hva mener du. Mener du AZ i TH produserer for England og kun de vil ta imot?
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#10

[mention]Sardo[/mention]
Ett par tilegg
Som nevnt pharmaindustrien og køen for vaksiner
I vesten ble det investert som evnt med avtaler om forkjøpsrett på vaksiner. EU lagde også avtale med modrena allerde innen en hadde utviklet vaksiner. Tvilsomt om farranger ville forhåndslagd avtaler med sykehus ogmsykehus i Thailand ville betalt for vaksiner som dengang kaanskje ikke engang ville lykkes å lage.
Her screenshot EU og Moderna før vaksina var ferdig.
Og screenshot fra september i år hvor EU og fks Astra blir enige om levering av resten av dosene som ble betalt for å utvikle.
Og fra Idag siste avtalen mellom Moderna og Eu om fortgang i levering av gamle avtaler.
Så bebreide andre ledere for ikke å klare å komme foran i køen forstår jeg ikke . Men forstår utmerket at de da laget avtale med Kineserene som ville handle med de. Uten at jeg er være hverken antivakser eller noe annet du kanskje tror.
Og ikke uvesentlig noe som kanskje det skulle mange farranger til å skramle sammen til for å slå å komme foran i køen med.
The European Commission presented on 17 June a European strategy to accelerate the development, manufacturing and deployment of effective and safe vaccines against COVID-19. In return for the right to buy a specified number of vaccine doses in a given timeframe, the Commission finances part of the upfront costs faced by vaccines producers in the form of Advance Purchase Agreements. Funding provided is considered as a down-payment on the vaccines that will actually be purchased by Member States on the basis of the Advance Purchase Agreements.
Noe som er endel,av dette vedtatt i EU mens vaksiner var ett luftslott

https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2020DC0245


2021-12-17 04.26.25.png
2021-12-17 04.15.06.png
2021-12-17 04.16.43.png
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_20_2200
https://www.euronews.com/2021/09/03/eu- ... ply-delays
https://ec.europa.eu/commission/pressco ... ip_21_6932
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»