Registrering for utenlandske borgere covid vaksine i Thailand!

Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#11

SomLao skrev: 03 aug 2021, 20:14 Enig med Wood i at det er en avsporing, men likevel: Er det så rart ? Da slipper de unna risikoen med å brenne inne med en TV dersom du ikke henter den og betaler. Og for alt jeg vet, kan den være såpass kostbar at den er vanskelig å selge.
Til dere med dårlig leseevne så presiserte jeg nettopp i tråden at dette var off topic! Men vil man finne noe å ta folk på så værsågod!
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#12

Geir Rasch skrev: 05 aug 2021, 06:50 Til dere med dårlig leseevne så presiserte jeg nettopp i tråden at dette var off topic! Men vil man finne noe å ta folk på så værsågod!
Så det var OT og skrev derfor: "Enig med Wood i at det er en avsporing,". :D Så mye om leseevne.

Uansett handler ikke dette om "å ta folk". Det handler om å påpeke at det kanskje ikke nødvendigvis er veldig urimelig at en thailandsk detaljforretning ber om forskuddsbetaling når en farang vil ha en TV som han ikke har på lager og derfor må bestille og betale til leverandør. Kanskje lettere å se det for en utenforstående enn for en som er en part i handelen ? Det virket som om du mente dette var svært urimelig. Litt sånn "typisk dustete Thailand", liksom. Og da sier jeg at det kanskje ikke er det. Ikke verre enn det.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

SomLao skrev: 05 aug 2021, 15:05 Så det var OT og skrev derfor: "Enig med Wood i at det er en avsporing,". :D Så mye om leseevne.

Uansett handler ikke dette om "å ta folk". Det handler om å påpeke at det kanskje ikke nødvendigvis er veldig urimelig at en thailandsk detaljforretning ber om forskuddsbetaling når en farang vil ha en TV som han ikke har på lager og derfor må bestille og betale til leverandør. Kanskje lettere å se det for en utenforstående enn for en som er en part i handelen ? Det virket som om du mente dette var svært urimelig. Litt sånn "typisk dustete Thailand", liksom. Og da sier jeg at det kanskje ikke er det. Ikke verre enn det.
Alt i Thailand handler om å betale deposit når en bestiller en vare som ikke er lagervare. Slik har det vært når jeg har kjøpt motorsykler til vaskemaskin og kjøleskap. Dette har vært hentevare med opptil en måneds leveringstid. Vel de tilbød seg å levere både hvitevarer og motorsykkel på døra mot ett lite tillegg.

Vi får se hvordan tråden utvikler om det nødvendig å redigere litt etterhvert. Interessant å se hvordan utviklingen blir med å levere vaksine til de som har bestilt igjennom appen og de som har bestilt privat.

Minner om at det er rom for å diskutere i tråden Må til Norge for vaksine innenfor temaet. Var i utgangspunktet meningen å holde denne tråden ren med fakta og ikke så mye diskusjoner, men vet at det er en vanskelig øvelse. Sitat Pomoat på gamle AF
🌞
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#14

SomLao skrev: 05 aug 2021, 15:05 Så det var OT og skrev derfor: "Enig med Wood i at det er en avsporing,". :D Så mye om leseevne.

Uansett handler ikke dette om "å ta folk". Det handler om å påpeke at det kanskje ikke nødvendigvis er veldig urimelig at en thailandsk detaljforretning ber om forskuddsbetaling når en farang vil ha en TV som han ikke har på lager og derfor må bestille og betale til leverandør. Kanskje lettere å se det for en utenforstående enn for en som er en part i handelen ? Det virket som om du mente dette var svært urimelig. Litt sånn "typisk dustete Thailand", liksom. Og da sier jeg at det kanskje ikke er det. Ikke verre enn det.
Så du finner slik forskuddsbetaling helt innafor? Ville du akseptert det i Norge?
Er forresten ikke gjennomført overalt i Thailand, men jeg har opplevd det hos de store kjedene som er plassert i de større varehusene.
Ellers har vi jo Lazada der du kan bestille nærmest hva som helst og velge betaling ved levering. Mange benytter Lazada nettopp av den grunn. Selv handler jeg mye på Lazada, men velger å bruke kredittkort ved bestilling bare for å slippe å sitte klar med pengene ved levering.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Melding fra Ambassaden vedrørende folk bosatt i Chonburi over 60 år eller med underliggende sykdom samt gravide.

🌞
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#16

Tenkt det å være 60 år og veie 100 pluss kilo for å få vaksine :lol: Også stenger de ned hele landet? :lol:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#17

endel inpattaya jomtien( normenn) har fått
pfizer i dag,

https://www.samitivejsriracha.com/artic ... le&id=1119
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#18

Nå skal vist sykehusene kunne bestille Pfizer vaksinen direkte fra levrandør.

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... id-vaccine
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#19

Fikk melding fra en bekjent om vaksinering av utenlandske statborgere registrert i Chaiyaphum, kunne ringe en kontaktperson og avtale tid for Pfeizer. Hadde time den 24 september for dose nr to med Astrazenica, men siden jeg fikk time for Pfeizer forbeholdt kun utenlendinger, så valgte jeg å gamble på at det går i orden, og lar heller min AZ gå til en lokal en. Da slipper jeg å ta av kvoten til landsbyen. Har også sjekket det som kan leses om mixen av AZ og Pfeizer og det ser lovende ut.

Litt lenger å vente men, får håpe noen andre får nytte av min time her lokalt.

Damen sa også at jeg ville bli satt opp på dose nr to med Pfeizer selv om jeg har AZ fra før så da får vi se hva vi blir enige om når vi kommer så langt som til den første dosen, om det er nødvendig eller ikke.

Beskjeden kom som sagt via en bekjent med ett nummer å ringe til kontaktpersonen som snakket engelsk, og ikke noe digital app eller registrering på nett. Kun jungelord
🌞
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#20

Phay skrev: 17 sep 2021, 06:33 Fikk melding fra en bekjent om vaksinering av utenlandske statborgere registrert i Chaiyaphum, kunne ringe en kontaktperson og avtale tid for Pfeizer. Hadde time den 24 september for dose nr to med Astrazenica, men siden jeg fikk time for Pfeizer forbeholdt kun utenlendinger, så valgte jeg å gamble på at det går i orden, og lar heller min AZ gå til en lokal en. Da slipper jeg å ta av kvoten til landsbyen. Har også sjekket det som kan leses om mixen av AZ og Pfeizer og det ser lovende ut.

Litt lenger å vente men, får håpe noen andre får nytte av min time her lokalt.

Damen sa også at jeg ville bli satt opp på dose nr to med Pfeizer selv om jeg har AZ fra før så da får vi se hva vi blir enige om når vi kommer så langt som til den første dosen, om det er nødvendig eller ikke.

Beskjeden kom som sagt via en bekjent med ett nummer å ringe til kontaktpersonen som snakket engelsk, og ikke noe digital app eller registrering på nett. Kun jungelord
Kan virke som det ikke er bare for utenlandske statsborgere. Jeg registrerte for kona og meg , brukte mitt telefon nummer på begge. Har fått sms om å møte på Mandag.
Må si de er godhjertet som tilbyr oss utlendinger Pfizer og deres egne Sinovax , stedattera fikk andre stikk av Sinovax for en uke siden.
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»