Registrering for utenlandske borgere covid vaksine i Thailand!

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Nå har det vært mye informasjon de siste månedene om hvordan en utlending skal kunne få covid vaksine i Thailand. Mange har fått tilbud, noen har takket ja, noen har takket nei for å vente på en annen vaksine enn den som er tilbudt. Mens noen har vurdert å reise hjem på grunn av manglende tilbud, eller de greier ikke å registrere seg der de er bofaste.

Vi hører om overfylte vaksinasjons plasser i Bangkok der mange har fått avslag etter timer i kø. Årsak til avslag er uvisst. Litt kaotisk virker det som når man leser om det i media og på thai relaterte forum for utlendinger.

Vi ønsker informasjon fra de som har fått time og hvilken fremgangsmåte de har brukt. Provins og bosted kan være avgjørende for om man får tilbud igjennom det lokale sykehuset man tilhører, eller må møte opp på spesifikke steder for vaksinering.

Prøv å holde tråden ren med prøvet informasjon. Alt annet vil bli slettet fortløpende. Diskusjoner tar vi i "må til Norge for å få vaksine".

Fyll inn så mange detaljer som er nødvendig. Om en ikke ønsker å oppgi sykehus, gi i det minste stikkord landsby eller by og provins.

Ønsker dere ikke å poste selv av en eller annen årsak, send meg en pm, så legger jeg inn på vegne av dere.

Om dere har fått tilbud om vaksine, så er det også viktige detaljer med tanke på hvor du har blitt tilbudt vaksine og takket nei. Står dere en venteliste de samme med detaljer om fremgangsmåte og sykeus og provins.
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Chaiyaphum Pakdee Chumphon

Mann 53 år.
Ingen underliggende kjente sykdommer.
Jeg møtte opp med pass, gyldig visa, bostedsbekreftelse (husbok) for å først registrere meg ved sykehuset, så bestilte jeg time. Fikk første dose med Astrazeneca uken etterpå. Venter nå på dose to som er 24 september.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#3

jeg skal hjelpe en venn slag pasient
la inn hans epost og skulle gå vidre på denne nye linken,
de svarte automatisk at epost var sendt

forsøkte og legge inn min epost
ser ut til alt fungerer det kom opp at eposten min var brukt,
mao databasen må fungere
blir litt vansklig or meg og fylle ut vidre for min venn ( jeg har kopi av pass) skal forsøke over telefon, kona hans er ikke skrive og lese dyktig
han bor langt unna, skal nok få det til

Link til registrering
https://expatvac.consular.go.th/?fbclid


Oppdatering
snakket med min venn nå, han har da fått registringsskjema på epost,
han vil dra og få registret dette ferdig hos
" advokaten" ganske hjelpeløs når man ikke kan
skrive,
Vedlegg
BA227677-17D3-46D4-A8BE-6F3C0AE9A5B2.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#4

🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#5

detta går fort!

2 venner har fått inkallese til vaksiner
ene i morgen,
og naboen til [mention]chelsea[/mention]
på fredan han bekretet i går
fikk inkallese nå i kveld,
sjele glade
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#6

Jeg var registrert for vaksine ved offentlig sykehus i Khon Kaen. Fikk bekreftelse på at jeg var satt opp tirsdag 3. august kl 10:00.
Jeg står normalt ikke opp før rundt 10:00, så jeg måtte sette klokka på ringing. Syntes og det var leit at jeg ikke fikk se 400 hekk-finalen, men helsa går jo foran. Måtte og gjennomføre tirsdagstreningen på mandag siden jeg regnet med at jeg ville være for slapp for trening etter vaksinen. Mandag kveld kontrollsjekket vi på nettet tidspunktet.
Ankommer vaksinestasjonen rundt 09:30 bare for å bli konfrontert med at jeg var flyttet til 2. september. Hvorfor kunne ingen forklare, heller ikke hvorfor beskjed om endring var sendt ut slik at jeg slapp å måte opp.
Har senere fått en forklaring på at det kom for mange i forhold til tilgjengelig vaksine. Da sitter jeg bare igjen med spørsmålet om hvorfor ble jeg plukket ut til å måtte vente? Det er veldig nærliggende å tilskrive det det faktum at jeg ikke er thai men farang (som i slike sammenhenger anses å være mindreverdig).
Har ellers betalt Bangkok Hospital for Moderna som skal komme i oktober/november, men gjenstår jo å se om også det bare er et narrespill. Kjenner til andre som har betalt ved et annet sykehus og senere fått beskjed om at de likevel ikke får vaksine (men får pengene tilbake etter hvert). Dette er noe som er typisk thai: Leverandører av varer/tjenester krever alltid betaling på forskudd. Sist jeg kjøpte TV krevde butikken forhåndsbetaling før de bestilte TV (de har jo aldri annet enn utstillingsvarer på "lager"). Vel, det er en annen sak :)
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#7

[mention]Geir Rasch[/mention]
Da sitter jeg bare igjen med spørsmålet om hvorfor ble jeg plukket ut til å måtte vente? Det er veldig nærliggende å tilskrive det det faktum at jeg ikke er thai men farang (so
Dette vedkommer tråden like lite som din tvtitting..
Men vil opplyse om at,min kjære har en mor på over 90, som også har vært forspeilet en vaksine hun ikke fikk. Hun er i tilegg tildels avhengig av å få brakt medisiner samt mat av en datter som velvillig frasier seg sin boosterdose.. Selv om hun ikke føler seg helt komfortabel med å gå på jobben i et overfylt covidhospital. Så hun kan lett bli en som smitter sin mor. Ingen av de er priviligerte nok til å,reise til farrangland som ikke unner Thailand nok vaksiner. Om det nå,er noen trøst for deg. Du er ikke alene om å vente selv om du er farrang
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#8

Geir Rasch skrev: 03 aug 2021, 19:29 . Sist jeg kjøpte TV krevde butikken forhåndsbetaling før de bestilte TV (de har jo aldri annet enn utstillingsvarer på "lager"). Vel, det er en annen sak :)
Enig med Wood i at det er en avsporing, men likevel: Er det så rart ? Da slipper de unna risikoen med å brenne inne med en TV dersom du ikke henter den og betaler. Og for alt jeg vet, kan den være såpass kostbar at den er vanskelig å selge.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#9

SomLao skrev: 03 aug 2021, 20:14 Enig med Wood i at det er en avsporing, men likevel: Er det så rart ? Da slipper de unna risikoen med å brenne inne med en TV dersom du ikke henter den og betaler. Og for alt jeg vet, kan den være såpass kostbar at den er vanskelig å selge.
Pris til EU er nå $25.50 pr dose

https://www.ft.com/content/d415a01e-d06 ... 235aa04c1a
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#10

Geir Rasch skrev: 03 aug 2021, 19:29
Har ellers betalt Bangkok Hospital for Moderna som skal komme i oktober/november, men gjenstår jo å se om også det bare er et narrespill. Kjenner til andre som har betalt ved et annet sykehus og senere fått beskjed om at de likevel ikke får vaksine (men får pengene tilbake etter hvert). Dette er noe som er typisk thai: Leverandører av varer/tjenester krever alltid betaling på forskudd. Sist jeg kjøpte TV krevde butikken forhåndsbetaling før de bestilte TV (de har jo aldri annet enn utstillingsvarer på "lager"). Vel, det er en annen sak :)
Screenshot 2021-08-04 at 11.35.48.png
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»