Må til Norge for å få vaksine!?

torbus

#11

riflefish skrev: 31 jul 2021, 14:30 de kan få AZ her,!
Det vet jeg.

Men mange sliter med å få den. Det vet du også, dersom du leser i grupper med mange tusen brukere. Det er veldig mange som ikke har fått vaksinen ennå, selv om de forsøker.

I morgen opprettes det derfor en side hvor utlendinger kan registrere seg igjen (se bilde).

Den AZ-en Knut og andre nordmenn kan få i Thailand av thailandske myndigheter, kunne også vært gitt til thaier, dersom Knut hadde fått vaksine betalt av norske myndigheter.

Vestlige vaksiner til vestlige innbyggere (og deres husstander) ville vært vinn-vinn for alle.

(Bortsett fra for mine skattepenger, naturligvis, som betaler den ekstra kostanden for å vaksinere Knut).

Bilde
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#12

torbus skrev: 31 jul 2021, 14:47 Det vet jeg.

Men mange sliter med å få den. Det vet du også, dersom du leser i grupper med mange tusen brukere. Det er veldig mange som ikke har fått vaksinen ennå, selv om de forsøker.

I morgen opprettes det derfor en side hvor utlendinger kan registrere seg igjen (se bilde).

Den AZ-en Knut og andre nordmenn kan få i Thailand av thailandske myndigheter, kunne også vært gitt til thaier, dersom Knut hadde fått vaksine betalt av norske myndigheter.

Vestlige vaksiner til vestlige innbyggere (og deres husstander) ville vært vinn-vinn for alle.

(Bortsett fra for mine skattepenger, naturligvis, som betaler den ekstra kostanden for å vaksinere Knut).

Bilde
den siden har vert operstiv lenge,!
vert litt data problemer,
er man bosatt her og faller inn under
risko gruppen får man på lik linje med
thaier gratis vaksine, nå AZ
det har vaksinert risiko grupper først
men nå går de nedover i alder, etter tur.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
torbus

#13

Her er i hvert fall linken. Denne ble opprettet for et par timer siden. Registrering starter i morgen, og det er derfor det står «opening soon» og ennå ikke er mulig å registrere seg. Men i morgen skal den altså åpne.

https://expatvac.consular.go.th/?fbclid ... 6L2K5dCbHU

Så går det sikkert an å kverulere på det linken viser og på de myndighetspersonene som nettopp har delt denne informasjonen på Twitter, men dersom noen av dere er eldre og i Thailand, har underliggende sykdommer og ennå ikke er vaksinert, men har lyst til å bli det, ville jeg i hvert fall klikket på linken over, og forsøkt å ordne meg time når den åpner i morgen.

Og som sagt et par ganger før: Opprett en konto på Twitter og følg relevante personer. Da går dere ikke glipp av informasjon som dette, og kan stå klar til registrering når den åpner i morgen, sånn at dere ikke risikerer å være for sent ute.

(Da slipper dere også å få det fra meg, og dere slipper å risikere å la dere lure av det som grenser mot skadelig fake news postet over, hvis noen som vil ha vaksine skulle finne på å tro på det rifle skriver om at denne ikke nettopp ble opprettet med start i morgen).

Informasjonen stammer fra The Consular Department at the Ministry of Foreign Affairs and the Ministry of Public Health. Sjekk selv.
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#14

Er klar til å få vaksine, nå...Var litt skaptisk en stund - men i min alder og underliggende, er valget mellom vaksine og død ikke et vanskelig valg lenger, når Delta-varianten har begynt å herje her i vår tidligere langvarig grønne og fredelige sone..

Men vil ikke ha de vaksinene som er forbudt, og tatt bort, i Norge. Av en grunn.
Pfizer, og kanskje Moderna, skal ifølge myndighetene komme på slutten av året, og til neste år. Så det er bare å vente - men hvor lenge?
Døtrene her i huset vil heller ikke vaksinere seg med AstraZeneka eller Janssen - bestemt helt uavhengig av meg.
Glupe damer som er flinke til å finne ut av ting.Ofte viktige ting. Nettet er nyttig verktøy for de vitebegjærlige,
Den eldste har noen kroppslige svakheter, og stadig flere unge mennesker blir smittet og syke.
Dessuten vil det kanskje hjelpe meg. Ungene fikk influensavaksine i fjor, som gjør at de ikke blir spesielt syke, og smitter meg.Og skolene er stengt.

Fikk beskjed fra Norge at alle kommunene der har vaksinert alle i min aldersgruppe med underliggende - iallfall en vaksine.
Og hadde jeg vært i Norge nå, så....

De fleste her mener at myndighetene jobber alt for sløvt, og gjør en dårlig jobb med smittetesting, vaksine og smittevern. Er tilbøylig til å være enig.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#15

PiTa skrev: 31 jul 2021, 17:10 Er klar til å få vaksine, nå...Var litt skaptisk en stund - men i min alder og underliggende, er valget mellom vaksine og død ikke et vanskelig valg lenger, når Delta-varianten har begynt å herje her i vår tidligere langvarig grønne og fredelige sone..

Men vil ikke ha de vaksinene som er forbudt, og tatt bort, i Norge. Av en grunn.
Pfizer, og kanskje Moderna, skal ifølge myndighetene komme på slutten av året, og til neste år. Så det er bare å vente - men hvor lenge?
Døtrene her i huset vil heller ikke vaksinere seg med AstraZeneka eller Janssen - bestemt helt uavhengig av meg.
Glupe damer som er flinke til å finne ut av ting.Ofte viktige ting. Nettet er nyttig verktøy for de vitebegjærlige,
Den eldste har noen kroppslige svakheter, og stadig flere unge mennesker blir smittet og syke.
Dessuten vil det kanskje hjelpe meg. Ungene fikk influensavaksine i fjor, som gjør at de ikke blir spesielt syke, og smitter meg.Og skolene er stengt.

Fikk beskjed fra Norge at alle kommunene der har vaksinert alle i min aldersgruppe med underliggende - iallfall en vaksine.
Og hadde jeg vært i Norge nå, så....

De fleste her mener at myndighetene jobber alt for sløvt, og gjør en dårlig jobb med smittetesting, vaksine og smittevern. Er tilbøylig til å være enig.
Fint du tar vaksina, nå ser,det ut til at Afrika er det kontinentet som ligger lengst etter med vaksinering. Så,da kan det være de blir prioritert mere enn Asia fra Covax og de som vil dele rettferdig med vaksiner.
Så,vurder å ta hva du kan få, som du selv skriver, toget står ikke på perrongen evig.(ferdig din aldersgruppe)
Sist redigert av Wood1958 den 31 jul 2021, 17:36, redigert 2 ganger totalt.
Brukeravatar
PiTa
Innlegg: 221
Registrert: 18 jan 2018, 03:47

#16

Wood1958 skrev: 31 jul 2021, 17:20 Fint du tar vaksina, nå ser,det ut til at Afrika er det kontinentet som ligger lengst etter med vaksinering. Så,da kan det være de vlir prioritert mere enn Asia fra Covax og de som vil dele rettferdig med vaksiner.
Så,vurder å,ta hva,du kan få,,som du selv skriver, toget står ikke på,perrongen evig.(ferdig din aldersgruppe)
Denne registreringen av utlendinger og vaksine er ikke åpen ennå.
Har ikke tatt vaksine - og skrev hva slags vaksine jeg ikke er så begeistret for, og som er blitt forbudt i Norge.Også thaiene i huset er usikre på hva de må gjøre for å rå vaksine.

Fikk nettopp beskjed om at 12 000 thaier er vaksinert i byen vi bor i - så det skjer jo noe på fronten. Måtte det bare gå enda fortere.
Disse hadde fått mest Sinovac og litt AstraSeneca.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#17

Wood1958 skrev: 31 jul 2021, 17:20 Fint du tar vaksina, nå ser,det ut til at Afrika er det kontinentet som ligger lengst etter med vaksinering. Så,da kan det være de blir prioritert mere enn Asia fra Covax og de som vil dele rettferdig med vaksiner.
Så,vurder å ta hva du kan få, som du selv skriver, toget står ikke på perrongen evig.(ferdig din aldersgruppe)

jeg har rettet dette
da kan du ( kunne ivertfall) bestille
og betale for moderna,
det koster 3200 baht,
dette dekker helfo senere!
vi har gjordt dette,
men vi skal ( må) vente til etter 6 mnd
etter siste sinovac vaksina, i følge vår lege,
det er verdt forsøket,
Vedlegg
DC51560E-2D1F-4270-9488-7C577FDF1C11.jpeg
Sist redigert av riflefish den 31 jul 2021, 19:14, redigert 1 gang totalt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#18

riflefish skrev: 31 jul 2021, 19:07 går du innpå thailandstidene
står der listet opp på ei lenke hvilke sykehuset "
private" som gir vaksine!
da kan du ( kunne ivertfall) bestille
og betale for moderna,
det koster 3200 baht,
dette dekker helfo senere!
vi har gjordt dette,
men vi skal ( må) vente til etter 6 mnd
etter siste sinovac vaksina, i følge vår lege,
det er verdt forsøket,
lykke til dem skal ta den
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#19

riflefish skrev: 31 jul 2021, 19:07 går du innpå thailandstidene
står der listet opp på ei lenke hvilke sykehuset "
private" som gir vaksine!
da kan du ( kunne ivertfall) bestille
og betale for moderna,
det koster 3200 baht,
dette dekker helfo senere!
vi har gjordt dette,
men vi skal ( må) vente til etter 6 mnd
etter siste sinovac vaksina, i følge vår lege,q
det er verdt forsøket,
Greit nok det Riffle, du er vel også i gruppen prioritert. Men så blir det når og hvor mange doser som kommer da jeg så det skulle følges prioriteringer . Håper dere får.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#20

Wood1958 skrev: 31 jul 2021, 19:14 Greit nok det Riffle, du er vel også i gruppen prioritert. Men så blir det når og hvor mange doser som kommer da jeg så det skulle følges prioriteringer . Håper dere får.
det er ikke helt korrekt det jeg postet først
med thailands tidene
det gjalt bare AZ og sinovac,

skal se om jeg finner booking weben

dette gjelder for de over 60 og risiko gruppen
private sjokehus har fått lov og kjøpe nien milioner
doser,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»