Må til Norge for å få vaksine!?

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#21

riflefish skrev: 31 jul 2021, 19:18 det er ikke helt korrekt det jeg postet først
med thailands tidene
det gjalt bare AZ og sinovac,

skal se om jeg finner booking weben

dette gjelder for de over 60 og risiko gruppen
private sjokehus har fått lov og kjøpe nien milioner
doser,
Ja du kan få lov til å kjøpe 15 saaber av husholdningsbudsjettet fra familien men i den siste ende står det bare 1 gammel brukt på tomta mi og den andre trenger jeg selv.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#22

Wood1958 skrev: 31 jul 2021, 19:22 Ja du kan få lov til å kjøpe 15 saaber av husholdningsbudsjettet fra familien men i den siste ende står det bare 1 gammel brukt på tomta mi og den andre trenger jeg selv.
forstår ikke helt wood?🙄🧐

vel litt om moderna

https://thethaiger.com/news/national/th ... -hospitals
Vedlegg
2C8277BD-4F8E-4D14-BD56-5ACBB6A49F0E.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#23

riflefish skrev: 31 jul 2021, 19:33 forstår ikke helt wood?🙄🧐

vel litt om moderna

https://thethaiger.com/news/national/th ... -hospitals
Bare at det er selgers marked for tiden og ikke kjøpers.Og mye av,hva som selgere selger er heftet med betingelser.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#24

[mention]riflefish[/mention]
Linken du la ut er litt eldre enn denne, men kontrakt er skrevet og det er slutt på kølapper på dette hospital.
Moderna is among the top alternative Covid-19 vaccine choices in Thailand. Private hospitals opened reservation for the jab since earlier this month. Phyathai 2 Hospital in Bangkok, for example, is selling the vaccine at THB1,650 per dose. The hospital said that they were sold out in less than a minute after reservation opened on July 8 at noon
https://www.nationthailand.com/in-focus/40003688
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#25

Nå har jeg sett mange oppdateringer også fra Richard Barrow, Asean Now, og sporadisk fra andre nyhetskanaler om viktig informasjon, plasser og fremgangsmåter der man kan registrere seg for å få vaksine, men viser seg tidvis at informasjonen ikke er korrekt, nøyaktig og til og med feil. Mye ubekreftede meldinger som er postet tidvis og må korrigeres underveis med nye oppdateringer. Så for mange eldre blir det alt for mye å holde styr på og følge med på.

Så langt meg bekjent er Rifle som ble registrert igjennom kona, og jeg igjennom samboeren her i landsbyen de eneste Nordmennen jeg kjenner til som har fått vaksine så langt, eller kanskje det viktigste, de to som har takket ja til vaksine, for det er andre som jeg kjenner som har blitt tilbudt men foreløpig takket nei.

Jeg møtte opp med pass, gyldig visa, bostedsbekreftelse (husbok) for å først registrere meg ved sykehuset, så bestilte jeg time. Så det fungerer ihvertfall her da samtlige av utlendinger som er i kategori over 65 år og de med underliggende sykdommer som var registrert ved sykehuset var blitt innkalt før jeg ble klar over at jeg kunne få vaksine her. Som nevnt over jeg begynte å vurdere å reise hjem. Jeg er som sagt under 60 år og ikke med kjente underliggende sykdommer som jeg vet om. Har også ett Thai vennepar som er under 50 som er innflyttere, som fikk vaksine samme dag som oss. Så hverken sniking i køen eller noen ekstra previlgier gitt her.

Om det er noen som kan bekrefte at de har fått til registrering med overnevnte link, eller andre måter, så skal jeg lage en tråd med konkrete prøvede metoder for å få vaksine.

Jeg har også en kompis som har fått vaksine i BKK igjennom jobben der han jobber i ett internasjonalt selskap. De ble vaksinert med sinovac, og vaksinen var som jeg forsto ikke ett valg denne gangen da de hadde fått tilbud to ganger før med sinovac og Astrazeneca. Denne gangen var det ett krav fra arbeidsgiver og samtlige møtte opp til vaksine. De hadde hatt 4 covid tilfeller innad i adminastrasjonen, så det var vel på tide.

Har også bekjente i Hua Hin (flere nasjonaliteter) som også har takket nei til Sinovac og Astrazenca og står på "liste" for modena, men den vaksninen tror jeg kommer til å ta tid å distribuere. Dette er også folk med underliggende sykdommer som har valgt å vente. Sveitserene har fått sin vaksine igjennom deres UD/Ambassade av de jeg kjenner, og tror de er de eneste så langt som har fått hjelp fra myndighetene. Jeg kjenner ikke til hvilken vaksine de fikk, men skal spørre.

Ingen av de jeg kjenner har valgt å reise hjem så langt, såvidt meg bekjent.

Også en Kanadier som bor i Udon som jeg kjenner, som ville ha fått vaksine om han bare hadde vært registrert der, men han står registrert på sin leilighet i BKK, og venter fortsatt på vaksine der. Han er 67 år med astma.

Igjen, de som har prøvd linken, og kommet igjennom og fått bekreftelse, gi beskjed så skal jeg lage en ny ren tråd på det, så det ikke drukner i innleggene her noe som er gjengs med all covid informasjon idag ifra alt for mange kanaler. Alt viktig informasjon drukner i ett hav a nyheter, diskusjoner og endeløse tråder med kommentarer og unødvendig støy!
🌞
torbus

#26

Trenger nok heller ikke være eldre for å slite med informasjonen i Thailand. Ikke sjelden lanseres nyheter offisielt, eller av myndighetspersoner på deres kontoer i sosiale medier, for så å bli endret mange ganger på en dag.

Men det er derfor det er essensielt å få informasjonen raskt, og den eneste muligheten er da å følge med på dem som hele tiden korrigerer nyhetene. Barrow ser ut til å være våken 24 timer i døgnet for å holde styr på dette, og har tydeligvis direktelinje til turistmyndighetene og ambassadører. Han er ofte den første til å lansere nyhetene på engelsk, og han korrigerer fortløpende når informasjonen må rettes på. Ikke rart han fikk dronningens fortjenestesmedalje for å bistå briter i England i fjor.

I trådene hans er det også hundrevis av folk som deler sine erfaringer, og han er flink til å fremheve det som er relevant og blokkere trolla.

Linken jeg la ut i går er sannsynligvis et resultat av alle problemene utlendinger har hatt med å få vaksine, men den kom raskt, plutselig, og under 24 timer før det ble mulig å registrere seg.

Det er alt for kort tid for at folk skal få det med seg, og det burde ikke være nødvendig med Twitter-konto for å oppdateres i Thailand, men det er det, fordi informasjonen kommer plutselig, ofte like før noe trer i kraft, og den endres ofte mange ganger etter at den er publisert.

Reglsreringen åpnet uansett for få timer siden, den har allerede mer enn 20000 registreringer (noe som sier litt om behovet), men allerede er det problemer. Forhåpentligvis får de i hvert fall vaksinen.

Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#27

torbus skrev: 01 aug 2021, 07:14 Trenger nok heller ikke være eldre for å slite med informasjonen i Thailand. Ikke sjelden lanseres nyheter offisielt, eller av myndighetspersoner på deres kontoer i sosiale medier, for så å bli endret mange ganger på en dag.

Men det er derfor det er essensielt å få informasjonen raskt, og den eneste muligheten er da å følge med på dem som hele tiden korrigerer nyhetene. Barrow ser ut til å være våken 24 timer i døgnet for å holde styr på dette, og har tydeligvis direktelinje til turistmyndighetene og ambassadører. Han er ofte den første til å lansere nyhetene på engelsk, og han korrigerer fortløpende når informasjonen må rettes på. Ikke rart han fikk dronningens fortjenestesmedalje for å bistå briter i England i fjor.

I trådene hans er det også hundrevis av folk som deler sine erfaringer, og han er flink til å fremheve det som er relevant og blokkere trolla.

Linken jeg la ut i går er sannsynligvis et resultat av alle problemene utlendinger har hatt med å få vaksine, men den kom raskt, plutselig, og under 24 timer før det ble mulig å registrere seg.

Det er alt for kort tid for at folk skal få det med seg, og det burde ikke være nødvendig med Twitter-konto for å oppdateres i Thailand, men det er det, fordi informasjonen kommer plutselig, ofte like før noe trer i kraft, og den endres ofte mange ganger etter at den er publisert.

Reglsreringen åpnet uansett for få timer siden, den har allerede mer enn 20000 registreringer (noe som sier litt om behovet), men allerede er det problemer. Forhåpentligvis får de i hvert fall vaksinen.

Jeg åpnet den nye linken for registrering du la ut nå klokka 12 for å se , den er bare for farager. Jeg har mest lyst til å bli vaksinert til sammen med kona så jeg lot være registrere meg. Vi er registrert på privat sykehus for moderna , men det kan ta laaaang tid.

https://expatvac.consular.go.th/?fbclid ... 6L2K5dCbHU
torbus

#28

sikry skrev: 01 aug 2021, 07:56 Jeg åpnet den nye linken for registrering du la ut nå klokka 12 for å se , den er bare for farager. Jeg har mest lyst til å bli vaksinert til sammen med kona så jeg lot være registrere meg. Vi er registrert på privat sykehus for moderna , men det kan ta laaaang tid.

https://expatvac.consular.go.th/?fbclid ... 6L2K5dCbHU
Kvalifiserer dere for denne registreringen? Eller er det kun for expats? I så fall blir også Pfizer tilgjengelig fra 10. august.

Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#29

torbus skrev: 01 aug 2021, 14:35 Kvalifiserer dere for denne registreringen? Eller er det kun for expats? I så fall blir også Pfizer tilgjengelig fra 10. august.

Takker men denne er kun for expats. Det er en rullegardin hvor en må registrere hvilke land en kommer fra , Thailand er ikke på lista.
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#30

riflefish skrev: 31 jul 2021, 13:21 torbus skriver;

Hva man eventuelt har krav på, eller ikke krav på, fordi man betaler eller ikke betaler skatter til Norge, vet jeg ikke noe om, men jeg mener at det er i allés interesse at så mange som mulig vaksineres, uansett om de bor i Norge, India eller Thailand, og uansett hvilken nasjonalitet de har.

For øvrig så jeg saken delt i internasjonale kanaler på Twitter i går, så kanskje har Knut lyktes med å få oppmerksomhet rundt dette. Målet er kanskje ikke bare vaksiner til han og den norske gruppen han representerer, men også å legge press på andre vestlige lands regjeringer.
gubben kan få AZ som er den beste for øyeblikket
her nå, thailand ( den vil han ikke ha) !?
selv har jeg tatt til takke med sinovac,
og er sjeleglad vi har ikke sneket i noe kø.
denne familien har emigret, ikke frivillige medlemmer i folketrygden,
men motar vel nå norsk pensjon,
etter noen 10 år som utflyttet,
det ville virke særdelse galt om utflytta nordmenn
skal få særordninger ovenfor lokal befolkningen
i thailand,det ville skape merklige reaksjoner her
ja i hvilkesomhelst land der det lever utflytta nordmenn.
[/quote]

sinovac er jo laget på den velprøvde måten å lage vaksinen på. Sinovac er ikke en slik eksperimentell vaksine som disse andre vaksinen som pfizzer osv, Dama mi har jo tatt første dose av sinovac men ho har ikke så lyst å ta nr 2 dose av den. Hvis jeg skulle ha tatt vaksinen hadde jeg nok valgt Sinovac men den får vi ikke i Norge etter min kunnskap.
You Never walk Alone :D
Svar

Gå tilbake til «Helse, sykehus og medisiner»