Sandboksen i Phuket

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

12 turister som er i karantene, har nå bedt om å få reise hjem.

Dr Kusak explained that the 12 tourists who have asked to fly home were among the 14 people who arrived on Emirates flight EK378, which landed in Phuket on Tuesday (July 6).

On the same flight was one man from the United Arab Emirates who tested positive for COVID-19 after landing at Phuket International Airport.

As is now standard procedure under the Phuket Sandbox model, once the man tested positive for COVID-19, he was taken into care at a local quarantine venue, while all people deemed to be high-risk contacts were taken to ALQ venues.

According to the terms of entering Thailand under the Phuket Sandbox policy, tourists are responsible for all costs related to any COVID measures.

Les mer her
https://www.thephuketnews.com/sandbox-t ... -80618.php
🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#2

Tydeligvis risky business:
Man drar til phuket og har betalt.
Så er en person på flyet ditt smittet.
Myndighetene setter også deg i karantene på "karantenested".
Du må betale der også....
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#3

Det ble nok en artig ferie det.. :lol:
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#4

Intet er så gøy som hotelrom og TV.
Som figuren Elling sa det... hva skal vi ute å gjøre, vi har jo lelighet?!
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#5

MrDemongas skrev: 09 jul 2021, 13:10 Intet er så gøy som hotelrom og TV.
Som figuren Elling sa det... hva skal vi ute å gjøre, vi har jo lelighet?!
Og er du riktig heldig, bare thaikanaler med humorprogram og såpeserier.
Kansje mulig oppgradere med etpar kinesiske og en fransk kanal ekstra :-)
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#6

Phay skrev: 09 jul 2021, 08:34 12 turister som er i karantene, har nå bedt om å få reise hjem.





Les mer her
https://www.thephuketnews.com/sandbox-t ... -80618.php
Dette kan jo bli litt pæng maskin dette. Kjør på høy Ct så blir det både karantene og sykehus. Og reisene må dekke kostnadene :D
You Never walk Alone :D
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#7

En skal kanskje heller ikke se vekk ifra at når de nå vil ha kvalitetsturister. Så er det kanskje ikke et segment som bryr seg så mye om prisen på hotellet.Og kanskje de ser på at mulige smittekilder blir fjernet fra siine omgivelser som et pluss. Fremfor å flokke seg sammen ved middelhavet og ha covidparty.Som ifølge medier er populært, også pga pris.
En lever jo forskjellig og har forkjellig syn på slikt også.I så fall er jo det som skjer god reklame for en trygg ferie.
Men kjedelig for de som ender i karantene. Men kanskje noen av de også da har en annen oppfattelse av karantenens hensikt og ikke synes det er galt. Ser noen vil hjem. Men de får vel ikke bare dra under karantenetid.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

Nå verserer det ubekreftede rykter om at de 12 som har blitt satt i karantene er ifra samme reisefølge noe Richard Barrow kommenterte under i en av sine poster, så det virker litt kaotisk da myndighetene fremstår som litt utydelige og finner løsninger etter at ting oppstår.

Regner med at vi får en oppdatering idag.

Det som ikke har kommet så godt frem, er at om man får en positiv prøve og havner på karantene, så får man pengene igjen fra det opprinnelige ASQ hotellet, men må betale for oppholdet der man isoleres.
🌞
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#9

Forhåpentlig går det seg til. Men å reise på ferie nå , og ikke ha med seg muligheten til karantene pga smitte i reisefølge i tankene. Ja det er vel kanskje litt for hmmm vet ikke hva jeg skal kalle det.
Nå ser jeg jo også at jeg har et litt annet syn på karantene generelt.
Jeg mener en skal ungå reiser unødvendig pga smittespredningfare. Det er nå kun en enkelt person som har startet mange utbrudd rundt omkring siste år.
Så om jeg skulle reise med en for at vi skulle noe praktisk eller ferie. Så tenker jeg slik. 2 enkeltrom vs 1 dobbeltrom.Om jeg var i karantene med en partner og eventuelt testa positiv siste dag. Ja så ble det ny karantene på begge 2 uker til.1 er smittet og den andre nærkontakt. Regner da med at de så skilles for 14 dager også.Og jeg ville ødlegge for den andre og viise versa,om vi ventuelt reiser for å ordne noe. Så bør det vel være mest praktisk også om helst 1 av oss slipper ut av karantene etter 14 dager
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

Wood1958 skrev: 10 jul 2021, 02:19 Forhåpentlig går det seg til. Men å reise på ferie nå , og ikke ha med seg muligheten til karantene pga smitte i reisefølge i tankene. Ja det er vel kanskje litt for hmmm vet ikke hva jeg skal kalle det.
Nå ser jeg jo også at jeg har et litt annet syn på karantene generelt.
Jeg mener en skal ungå reiser unødvendig pga smittespredningfare. Det er nå kun en enkelt person som har startet mange utbrudd rundt omkring siste år.
Så om jeg skulle reise med en for at vi skulle noe praktisk eller ferie. Så tenker jeg slik. 2 enkeltrom vs 1 dobbeltrom.Om jeg var i karantene med en partner og eventuelt testa positiv siste dag. Ja så ble det ny karantene på begge 2 uker til.1 er smittet og den andre nærkontakt. Regner da med at de så skilles for 14 dager også.Og jeg ville ødlegge for den andre og viise versa,om vi ventuelt reiser for å ordne noe. Så bør det vel være mest praktisk også om helst 1 av oss slipper ut av karantene etter 14 dager
En betaler jo for 2 uansett når man er i ASQ, så om en ønsker å være fra hverandre i 2 uker så går jo det bra. Men jeg ville ikke ha reist på ferie til Phuket for 14 dager eller 3 uker, det måtte ha vært for å komme inn i Thailand igjen slik som ett par jeg kjenner gjør nå. Nå reiser de hjem til Belgia i en måned, og så kommer de tilbake igjen via Phuket etter å ha besøk familie og venner, samt vaksinert seg med Johnsen og Johnsen. Så det er jo en option for mitt vedkommende også å gjøre det samme med å reise hjem, og så møte madammen i Phuket igjen, men tror jeg blir her til neste sommer for å være helt ærlig. Jeg har ihvertfall begynt å innstille meg på det, for det frister ikke å styre med all usikkerheten som det medbringer å reise med så mange krav og restriksjoner.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»