Thailand , letter på Innreise

SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#11

LoYou skrev: 23 jun 2021, 20:45 Thailand er vel helt uaktuelt for de fleste, så lenge den Norske reiseforsikringen ikke dekker korona + at Thailand har karantene, reiserestriksjoner, korona-regler som endres etter dagsformen, +++
Uforutsigbart, kalles det jo. Nok med rette, ser det ut til. Håper på å pakke bermudashorts, singlets, tropehjelm og solkrem og dra til Thailand igjen allerede i 2024. :D
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#12

SomLao skrev: 23 jun 2021, 21:51 Uforutsigbart, kalles det jo. Nok med rette, ser det ut til. Håper på å pakke bermudashorts, singlets, tropehjelm og solkrem og dra til Thailand igjen allerede i 2024. :D
Jeg er ferdig pakket. Nord-norsk sommer så langt i år er slik at jeg nok ikke vil ha bruk for alle sommerklærne så thaibunaden ligger klar i skapet.. Er jo kanskje redd for at klærne vil være umoderne før vi kommer oss ned.
Hvis du ser noen åpning i 2023 må du informere 😅 Asianet med felles booking ✈️😎
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
wiking
Innlegg: 443
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#13

LoYou skrev: 23 jun 2021, 20:45 Thailand er vel helt uaktuelt for de fleste, så lenge den Norske reiseforsikringen ikke dekker korona + at Thailand har karantene, reiserestriksjoner, korona-regler som endres etter dagsformen, +++
Det er vel mest dette med karatene reglene ,reiserestriksjonene og dagsformen til Thailand som er problem for min del. Reisefosikring som dekker korona mener jeg vi kan få kjøpt andre plasser enn Norge. Jeg mener også jeg husker at flyselskapene dekket korona var i starten. Jeg har ikke sjekket hvordan det er nå.
You Never walk Alone :D
wiking
Innlegg: 443
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#14

tdr skrev: 23 jun 2021, 23:18 Jeg er ferdig pakket. Nord-norsk sommer så langt i år er slik at jeg nok ikke vil ha bruk for alle sommerklærne så thaibunaden ligger klar i skapet.. Er jo kanskje redd for at klærne vil være umoderne før vi kommer oss ned.
Hvis du ser noen åpning i 2023 må du informere 😅 Asianet med felles booking ✈️😎
Det kan jo bli varmt i Nord Norge også da- så lurt å ikke bare ta med vinter klær :D
You Never walk Alone :D
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#15

wiking skrev: 23 jun 2021, 23:43 Det er vel mest dette med karatene reglene ,reiserestriksjonene og dagsformen til Thailand som er problem for min del. Reisefosikring som dekker korona mener jeg vi kan få kjøpt andre plasser enn Norge. Jeg mener også jeg husker at flyselskapene dekket korona var i starten. Jeg har ikke sjekket hvordan det er nå.
Her er hva min covidforsikring dekket oktpber 2020. Kjøpt online i thailand, thb 8000 90 dager. Litt som reiseforsikring :-)
20201010_123247.jpg
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#16

Siste fra phuket er at gjestene må våre på hotellrommet til resultat av første test klar.
Må komme kun med thai airways.
Nå etablerer man en egen " monitoring central" til holde øye med "gps-armbåndene"
Lykke til :-)
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#17

Olav Seglem skrev: 24 jun 2021, 07:00 Siste fra phuket er at gjestene må våre på hotellrommet til resultat av første test klar.
Må komme kun med thai airways.
Nå etablerer man en egen " monitoring central" til holde øye med "gps-armbåndene"
Lykke til :-)
Nå er myndighetenes planer muligens ikke ment å være en karantenestasjon for de som vil reise til Thailand. Det har de i forveien.
Men å opprette en feriebobble. For fks,bryllupp,korte ferier osv.
Karantene er nå for å hindre mere spredning av en pandemi som verden er i. Jeg synes det er bra at noen faktisk evner å ha tiltak for å bremse den, selv om vi nok åpenbart ikke er enige om slikt. De har vel også sagt at tiltaket stanses hvis det blir mere enn 90,smittet.(varierer litt opp og ned)
Det er mange eldre som også drar til TH. Et stort utbrudd med eventuelt mange døde for å få inn noen bath kan kanskje få uheldige konsekvenser senere for å lokke folk dit.
Phuket har over 5000 cctv i forveien, pluss gud vet hvor mange private cameraer, du kan spores non stop på en mobil når den er på om ønskelig, Hver gang du bruker visa osv.Mange med gpssporing til biler, kjeledyr og det hele som det enkelt kan kobles seg inn på. Så dette armbåndet er muligens bare for å gjøre sporingsarbeide ved smitte lettere .Er en redd for å bli overvåket må en vel slå av mobilen og sitte inne på hotelrommet hele ferien alikevel.
Kan jo til og med sitte her å glo om en er intresert :D

https://www.phuket101.net/phuket-webcams/


https://www.google.com/search?q=trafic+ ... e&ie=UTF-8
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#18

tdr skrev: 23 jun 2021, 23:18
Hvis du ser noen åpning i 2023 må du informere 😅 Asianet med felles booking ✈️😎
Håper jo 2022. Men stygt redd vi må vente.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#19

Olav Seglem skrev: 24 jun 2021, 03:23 Her er hva min covidforsikring dekket oktpber 2020. Kjøpt online i thailand, thb 8000 90 dager. Litt som reiseforsikring :-)
20201010_123247.jpg
Og den forsikringen har ikke vi tilgang til, og må reise ut og inn igjen for å få den aktivisert. :?
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4573
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#20

Som tidligere nevnt og skrevet mange ganger, så tror jeg vi må se til midten av neste år før vi ser en åpning av Thailand som gjør det mulig å reise uten måtte bruke så mye tid og energi på å først og fremst få innreisetillatelse, og ikke måtte bruke tid på mye annet tid og strev etter at man har landet.

Da har man bare lyst til å komme seg på hotellet uten for mye bry, dusje, spise, sove, og slappe av så man får restutiert seg før ferien begynner.

Hadde jeg vært i Norge, så hadde jeg nok blitt i Norge vel og merke om jeg var sammen med samboeren der. Er jo en annen sak når man har forhold og man er seperart selvfølgelig.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»