Facebook og oversettelse fra thai til Norsk

wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#1

Hei Tidligere kunne vi klikke på oversett når det var skrevet på thai. Nå kommer det ikke noe slikt i min Facebook. Er det noe andre som sliter med dette. Jeg får blandannet nyhetsoppdatering fra thailand. Før kunne jeg lese dette. Men nå er det bare på Thai skrift. :D
You Never walk Alone :D
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2

Vet ikke hva du er på nett med.
Men eventuelt prøv dette.
1 Skriv facebook i google
2 når du får resultater IKKE logg på fra app eller noe ikon. Når det spørres om hvordan logge på eller åpne
3 Du åpner FB i nettleseren da har du oversettelsesmuligheter øverst ved adresselinja.
4 Da kan du få oversette hovedsiden du får nyheter fra eventuelt gå inn nå og gå til vedkommende side og klikke vis denne side på norsk..
Oversettelser klikk på prikkene i enden av adresselinja og det står oversett i fallhanen som kommer
5 Innleggene du vil oversette eventuelt komentarer klikker du på.
Når de forstørres gjentas prossessen , mulig du må instille på nytt språk det oversettes ifra noen ganger. Da gjøres,det på det feltet,som dukker opp i bunnen av siden
Funker på iPad ihverfall. Var enklere på laptopen.
Får du åpnet slik er du på vei slik det var før
Bilde 2 og 3 skal bytte plass her ser jeg
2021-06-13 22.09.49.png
2021-06-13 21.10.37.png
2021-06-13 21.03.22.png
Brukeravatar
Thaituristen
Innlegg: 37
Registrert: 19 des 2017, 13:21

#3

wiking skrev: 13 jun 2021, 18:37 Hei Tidligere kunne vi klikke på oversett når det var skrevet på thai. Nå kommer det ikke noe slikt i min Facebook. Er det noe andre som sliter med dette. Jeg får blandannet nyhetsoppdatering fra thailand. Før kunne jeg lese dette. Men nå er det bare på Thai skrift. :D
Jeg har samme problem, før så sto det "Se oversetting" under alle innlegg som ikke sto på norsk. Trodde det var bare hos meg det hadde forsvunnet, men da må de ha fjernet den tjenesten. Synd
torbus

#4

Thaituristen skrev: 14 jun 2021, 06:57 Jeg har samme problem, før så sto det "Se oversetting" under alle innlegg som ikke sto på norsk. Trodde det var bare hos meg det hadde forsvunnet, men da må de ha fjernet den tjenesten. Synd
Dette skjer med jevne mellomrom når Facebook oppdaterer appen.

Last ned versjonen som nettopp kom ut, så er alt normalt igjen (i hvert fall for Apple-brukere).

Edit: Den oversetter fortsatt ikke thai, men europeiske språk som italiensk. Thai dukker nok opp i neste oppdatering.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#5

Thaituristen skrev: 14 jun 2021, 06:57 Jeg har samme problem, før så sto det "Se oversetting" under alle innlegg som ikke sto på norsk. Trodde det var bare hos meg det hadde forsvunnet, men da må de ha fjernet den tjenesten. Synd
Samme her både for telefon og PC ca. 2 uker siden. Se oversetting virker for andre språk her hos meg men som sagt ikke thai , dette har jeg ikke opplevd på de åra jeg har vert registrert på facebook.
torbus

#6

Hvis dere går inn på FB via pc, vil dere ved gå på innstillinger og legge til språk Facebook ikke skal oversette fra, se at thai kommer opp når dere skriver th.

Det betyr at Thai fortsatt ligger inne som språk Facebook normalt oversetter fra.

Tjenesten er altså fortsatt der, men uten at den akkurat nå fungerer for thai.

Altså er dette en feil hos Facebook.

Dette har skjedd mange ganger med ulike språk jeg ser i feeden min, og vanligvis fikser de det opp raskt.

Tror thaier fortsatt kan oversette fra norsk. I hvert fall ser jeg at thai-venner jeg har skjønte hva jeg skrev på norsk på Facebook så sent som for en uke siden.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#7

torbus skrev: 14 jun 2021, 07:31 Dette skjer med jevne mellomrom når Facebook oppdaterer appen.

Last ned versjonen som nettopp kom ut, så er alt normalt igjen (i hvert fall for Apple-brukere).

Edit: Den oversetter fortsatt ikke thai, men europeiske språk som italiensk. Thai dukker nok opp i neste oppdatering.
Ja ser,du skriver Apple, nå vet en jo ikke hva de forskjellige går på nett med.
Har bruker en fks tidligere Android så har google play stanset oppdateringer til noen av disse.
Fungerer programmet fks Facebook, Youtube, etc på browser men ikke app så ser en hurtigere hvor eventuelt feil ligger.
Da vet en at programvaren i fks telefonen er kompitabel med hva en skal inn på.
Kan utelukke eventuelt feil tlf til app osv. Og feil blir som du sier mellom google play og app.
Telefonen oppdater men flere og flere funksjoner blir borte(blir ikke oppdatert)
Løsning da blir noen ganger å laste ned nye google play fra ukjent kilde. Noe i likhet med problematikken som Phay var inne på med google play og diverse nyere Huawei tlf.(den kjekke ungdommen modifiserer og legger ut utgaver som fungerer)
Da er det en konfigurasjonsfeil mellom tlf og appen google play. Som må løses..På lik linje med at i tidligere tider som når en hadde en PC og et program som ikke kjørte . En måtte eventuelt laste ned noe tillegg så,det kobla opp riktig.
Før brukte appene mere av telefonens programvare. Nå ligger mye i google play/ app og det konfigureres ikke på samme måte.
Telefonen blir mere og mere bare en ekstern skjerm i hele signalkjeden..
torbus

#8

I dette tilfellet ligger i hvert fall problemet hos FB. Både i apper og nettlesere (bruker Safari, men prøvde med Firefox nå) fungerer den ikke, selv om funksjonen fortsatt ligger inne som valg under innstillinger.

Det kan sikkert fikses ved å legge til diverse eksterne oversettelsestillegg, men normalt fikses problemet raskt.

Oversettelsesfunksjonen i FB har blitt ganske bra de siste årene, så den vil ganske sikkert fortsette å utvikle seg.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#9

torbus skrev: 14 jun 2021, 10:10 I dette tilfellet ligger i hvert fall problemet hos FB. Både i apper og nettlesere (bruker Safari, men prøvde med Firefox nå) fungerer den ikke, selv om funksjonen fortsatt ligger inne som valg under innstillinger.

Det kan sikkert fikses ved å legge til diverse eksterne oversettelsestillegg, men normalt fikses problemet raskt.

Oversettelsesfunksjonen i FB har blitt ganske bra de siste årene, så den vil ganske sikkert fortsette å utvikle seg.
Nå er det sommer og grønt ute. Uheldigvis er jeg like grønn på apple om vinteren også. :D
Men slik jeg har hørt er apple et ferdig system ?
Android er et utviklersystem(programvare) og derforkompitabel til større utvalg av tilleggsprogrammer.
Men som nevnt grønn på Apple
Sist redigert av Wood1958 den 14 jun 2021, 10:41, redigert 1 gang totalt.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#10

Litt enklere og kortere
Direkte fra,browser bypasser google play som alle rogrammene kjører gjenom.
App you tube osv inkludert
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»