Stigmatisering av thai kvinner i Norge

Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#61

SomLao skrev: 19 jun 2021, 20:15 Aner ikke hvem "trøbdern" er. Men synes vel kanskje ikke den dømte virker alt for overbevisende. Alle dømte sier de er uskyldige, ikke sant ?
hmmm ingos ja kalte han seg selv, :roll:
trøndren motok pennger fra " noen"
disse pengene var betaling for et "oppdrarg "
der til " ingos"' som skulle utføre en "handling"
mot en annen navngitt nordmann ,
slik gikk det ikke ingos ble arestert av narkotika politiet i bangkok i steden.
yan fris i vi menn har skrevet lengre artikler
om " forholdet" .
harald henschien skrev flere artikler om arestasjonen rettsaken og dommen
i dagbladet (han er forøvrig 70 år i dag) ,
vi husker godt dette fra asia forum,

dette er langt utenfor tema,
men siden personen nå skriver i resett ere vel riktig
og fortelle litt historikk.
mange nordmenn var innom baren " ingos"


https://www.dagbladet.no/nyheter/nordma ... a/65281027


https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-bl ... e/65281263

https://www.thailandstidende.com/compon ... il-pattaya
Vedlegg
08E3B46D-C2C9-405C-A303-E717C732179B.jpeg
121D672E-24D5-4D24-A034-18C315C06F26.jpeg
F0E4E2DE-4881-452B-8F69-67D4555589D6.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#62

Leste litt i kommentar feltet under innlegget til John, og, tja hva skal man si? Det er så fjernt for mitt vedkommende å i det hele tatt assossiere seg med slike mennesker, og at resett lar folk poste så mye skit, er for meg helt utrolig. Men, slike personer eksisterer i aller høyeste grad, så det er en del av mangfoldet vi har i vårt land.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#63

[quote=Phay post_id=33238 time=1624160811 user_id=50]
Leste litt i kommentar feltet under innlegget til John, og, tja hva skal man si? Det er så fjernt for mitt vedkommende å i det hele tatt assossiere seg med slike mennesker, og at resett lar folk poste så mye skit, er for meg helt utrolig. Men, slike personer eksisterer i aller høyeste grad, så det er en del av mangfoldet vi har i vårt land.
[/quote)




men john har jo nå blitt en " offentlig person"
uten og si noe mere!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#64

riflefish skrev: 20 jun 2021, 07:42
ble noe surr i posteringa
ser ut som siste linja til pay er hans
men det er min kommentar, sorry
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#65

Skal se over tråden senere, har vært en lang og travel helg!

Husk å holde dere til tema så det ikke sklir ut i noe helt annet! Johns person er ikke kjent for alle, så kan være greit med dokumentert informasjon, alt uten dokumentert informasjon med kildehenvisning vil bli redigert bort!
🌞
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#66

quotUtrolig trist for de det gjelder og slike holdninger må forhåpentligvis ta slutt en gang.
Skrev TDR i første inlegg.
Kom til å tenke på en strofe fra Daniel Lanois Sthats the way it is.
"Whats the meaning of the scar , if we dont learn to heal"
Musikkpause mens en får håpe flere får det bedre.
https://youtu.be/5kucnYsCrXE
Udyret
Innlegg: 29
Registrert: 03 mar 2021, 01:31

#67

Hva det omhandler er normal norsk folkeskikk eller rettere sagt mangel på det og har ingenting med stigmatisering å gjøre. Men min erfaring er at enkelte menn som har giftet seg med en thailandsk kvinne ofte "skriker opp" om stigmatisering så fort noen sier sin mening om thailandske kvinner i Norge. Og det litt merkelige er at "ingen" av disse kvinnene har arbeidet i en bar i Pattaya eller Phuket. Som oftest så påstår dem at deres kvinner kommer fra velstående familier. For min del så synes jeg bare synt på disse mennene som forsøker å skjule deres kones fortid for dem kan ikke være særlig stolte av sine koner.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#68

[mention]Udyret[/mention]
Hva det omhandler er normal norsk folkeskikk eller rettere sagt mangel på det og har ingenting med stigmatisering å gjøre

Jeg vet ikke om jeg misforstår denne setning. Men oppfatter det slik at de stigmatiserte føler seg stigmatisert i møte med denne "folkeskikken"
Det er vel helst i møte med samfunnnet disse de føler seg ikke på bølgelengde.
Denne folkeskikken inneholder et vanlig utrykk. "Sånn kan man ikke oppføre seg, og det må en tåle å høre"
Det slo meg når jeg bodde i DK at en ikke hørte disse utrykk så ofte, men til gjengjeld hørte jeg"sånn kan man ikke si"
Så en romsligere aksept av andres adferd og væremåte, men lavrere terskel for å ikke fornærme/såre andre.
Samtidig så var ordbruk en frisk Nordlending værdig.Så en annen balansegang
Nå har vel også viktig for oss etter unionsoppløsning å få si hva vi vil , til hvem vi vil, når vi skapte denne såkalte Norske folkeskikken.
Jeg er ikke så sikker på om det er helt i takt med andre samfunn hvor hierarkiene i samfunnet er uskrevne og større.
Vi jogger nok ubetenktsomt mange på tærne noen ganger.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#69

Udyret skrev: 23 jun 2021, 01:59 Hva det omhandler er normal norsk folkeskikk eller rettere sagt mangel på det og har ingenting med stigmatisering å gjøre. Men min erfaring er at enkelte menn som har giftet seg med en thailandsk kvinne ofte "skriker opp" om stigmatisering så fort noen sier sin mening om thailandske kvinner i Norge. Og det litt merkelige er at "ingen" av disse kvinnene har arbeidet i en bar i Pattaya eller Phuket. Som oftest så påstår dem at deres kvinner kommer fra velstående familier. For min del så synes jeg bare synt på disse mennene som forsøker å skjule deres kones fortid for dem kan ikke være særlig stolte av sine koner.
Litt takt og tone samt forståelse for både bakgrunn og situasjonen så kommer man langt. Mange som ikke vet eller forstår at også bardamer har følelser og er mennesker de også.

Og fortell meg den mannen med litt vett i hodet som ønsker å brodere ut hvor man traff madamen og hvordan forholdet startet. Er man ikke ett utskudd fra før, så blir man det. Så hvorfor ønsker du å fokusere på det? Bare presten som er interessert i slikt, samt sladrekjerringer, men rett skal være rett, det er enkelte som oppfører seg som sladrekjerringer og synes de selv gjør en god jobb!
🌞
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#70

Phay skrev: 23 jun 2021, 09:14 Litt takt og tone samt forståelse for både bakgrunn og situasjonen så kommer man langt. Mange som ikke vet eller forstår at også bardamer har følelser og er mennesker de også.

Og fortell meg den mannen med litt vett i hodet som ønsker å brodere ut hvor man traff madamen og hvordan forholdet startet. Er man ikke ett utskudd fra før, så blir man det. Så hvorfor ønsker du å fokusere på det? Bare presten som er interessert i slikt, samt sladrekjerringer, men rett skal være rett, det er enkelte som oppfører seg som sladrekjerringer og synes de selv gjør en god jobb!
Fikk ikke med denne i mitt forrige innlegg, om Danskere og utrykket deres "slikt kan man ikke sige" Det ble sagt bak din rygg..Da av respekt for hva en kan si til deg.Men alle synes det er ok med denne lune Dansker. Selv,dro jeg hjem etter 10 år. Drar endel likheter med Thai og et konfliktdempende smil. Hvor en ikke skal si meningen sin og være ærlig.
Har nevnt min mors opphav og glemmer aldri hvor opprørt hun ble når jeg kom hjem fra skolen og,fortalte at om jeg hadde sagt noe galt kunne jeg,be om unnskyldning. Hun skulle snakke med min lærereinne.
Hadde bestandig kjørt på Finsk folkeskikk. "Kan du ikke stå for hva du sier så hold kjeft" :D
Men både Thaiere, Dansker, Finner,og Nordmenn komuniserer seg imellom. Og har vel alle på sin måte folkeskikk.
Motsatt oss har de til gjengjeld mye tvetydige ord og setninger.Noe både avsender og motager av ord forstår Noe som kanskje går litt over hodet på oss.
Men er også litt grobunn for baksnakk og "sladring" Jeg blir ikke altid enig med megselv hvor den grensen går. (Splittet folkeskikk :D )
Ærlighet vs respekt og hva vi mener folk skal tåle å høre.i vår rett til å si vår mening.
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»