Moderering av forumet!

Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

riflefish skrev: 24 mai 2021, 17:45 ikje jeg gadde skrevet noe,
heller, men ære være de som
gjør det,
Har vært innom noen grupper nå, men liker meg nå best her innenfor forumets vegger. Mye rart der ute gitt.
🌞
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#12

Phay skrev: 17 mai 2021, 02:40 Fjernet innlegg som gikk på navn fra andre forum, sarkasme, ironi,rykter og uthenging av skriveferdigheter hos medlemene. Har også fjernet svar til disse.

Har fått utvidet fullmakt av TDR til å redigere og fjerne innlegg og behandle rapporter, da TDR tidvis er fraværende og opptatt med andre ting samt tidsforskjellen. All redigering vil bli ettersett av TDR, så er det noen som er misfornøyd med min håndtering av tråder og innlegg, så vær vennlig å rapportere det til TDR, og ikke viderefør det i tråden som er redigert.

Modering er en hårfin balanse kunst da alle har en mening og tidvis annet syn på hva som er morsomt, eller viktig å diskutere. Så vi må gi oss litt romslighet til å prøve å forstå hverandre uten å tillegge hverandre merkenavn, og angripe svakheter som styrker hver enkelt har. Noen innlegg som man tidvis er enig med,, som er fornuftige eller virker fornuftig kan bli med i dragsuget pga forumsregler eller det ikke har noe i tråden å gjøre, og er det man kaller avsporing av tråden.

Edrulighet er kanskje nøkkelordet jeg liker å bruke. En trenger ikke å skrive alt man har i hodet, og føler man seg provosert, så kan prøve å se det fra en annen side, gi seg litt tid før man svarer, eller trykke på rapporterings knappen.

Gratulerer med dagen og ha en riktig så god 17 mai.
Er helt greit at innlegget mitt ble fjernet og at jeg gikk over streken med navn fra annet forum etc og det beklager jeg. Men jeg har vært med lenge og fulgt med på vedkommendes syn på kongehus og militærdiktatur og slik jeg ser det er dette nasjonalisme og noe som ikke gagner Thailand. At personen logger seg ut og proklamerer dette når det skrives negative ting om kongehus og styret i Thailand sier vel sitt. Så da tenkte jeg at dette burde kommenteres da vi lever i et fritt land hvor ytringsfriheten er noe av det vi i den vestlige verden setter meget høyt.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

Combat skrev: 28 mai 2021, 23:28 Er helt greit at innlegget mitt ble fjernet og at jeg gikk over streken med navn fra annet forum etc og det beklager jeg. Men jeg har vært med lenge og fulgt med på vedkommendes syn på kongehus og militærdiktatur og slik jeg ser det er dette nasjonalisme og noe som ikke gagner Thailand. At personen logger seg ut og proklamerer dette når det skrives negative ting om kongehus og styret i Thailand sier vel sitt. Så da tenkte jeg at dette burde kommenteres da vi lever i et fritt land hvor ytringsfriheten er noe av det vi i den vestlige verden setter meget høyt.
God morgen Combat. Det går helt fint å være uenig, og det godt å diskutere litt innemellom, men det er ett par grunnleggende føringer og regler vi må forholde oss til, selv den andre parten har ett syn vi i Norge ikke finner rimelig eller menneskelig. Det er også lov å diskutere kongehuset i Thailand og poste avis artikler, noe jeg nevnte tidlig i tråden.

Og jeg kan ikke love å gjøre noe annet enn mitt beste så godt jeg kan for å la alle komme til orde som har lyst til det.
🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#14

Kansje litt på siden av tema.
Diskusjon om monarki contra republikk er jo interessant. Også på generell basis, men som egen tråd.
Det er også forskjell på de forskjellige monarkiene.
Samtidig utøver vel og monarkene sin gjerning forskjellig.
Den skandinaviske "folkelige modellen" og andre som er anderledes.
For egen del er jeg glad for vårt norske kongehus og at kongen "bare bærer en hatt"
Mange husker nok alt diskusjonen om martha l sin næringsvirksomhet i forhold til sin posisjon.
I og for seg et veldig godt eksempel på takhøyden vi har i norge, i forhold til andre land :-)
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#15

Olav Seglem skrev: 29 mai 2021, 06:37 Kansje litt på siden av tema.
Diskusjon om monarki contra republikk er jo interessant. Også på generell basis, men som egen tråd.
Det er også forskjell på de forskjellige monarkiene.
Samtidig utøver vel og monarkene sin gjerning forskjellig.
Den skandinaviske "folkelige modellen" og andre som er anderledes.
For egen del er jeg glad for vårt norske kongehus og at kongen "bare bærer en hatt"
Mange husker nok alt diskusjonen om martha l sin næringsvirksomhet i forhold til sin posisjon.
I og for seg et veldig godt eksempel på takhøyden vi har i norge, i forhold til andre land :-)
Spennende å se hvordan det blir når Kong Harald stryker med og Kronprins Haakon må overta. Det skorter ikke på velvilje fra sistnevnte. Men han virker unektelig å være naiv, litt enkel og har en politisk slagside som kan bli - eller kanskje allerede er - en belastning. Sammenlignet med Danmarks sympatiske og intelligente Kronprins Frederik, virker vår egen Kronprins å være en lettvekter. Sammenligningen blir nesten pinlig for Norges del. I sum tror jeg monarkiet i Norge svekkes med Haakon ved tronen. Men for all del: dette er synsing.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#16

SomLao skrev: 29 mai 2021, 10:01 Spennende å se hvordan det blir når Kong Harald stryker med og Kronprins Haakon må overta. Det skorter ikke på velvilje fra sistnevnte. Men han virker unektelig å være naiv, litt enkel og har en politisk slagside som kan bli - eller kanskje allerede er - en belastning. Sammenlignet med Danmarks sympatiske og intelligente Kronprins Frederik, virker vår egen Kronprins å være en lettvekter. Sammenligningen blir nesten pinlig for Norges del. I sum tror jeg monarkiet i Norge svekkes med Haakon ved tronen. Men for all del: dette er synsing.
bevare meg væl,
tenk og fått den elste fødte til dronniing
og gemal durek ved hennes side,
hadde raskt blitt
andre "
boller"
vel ogvdiskutetevkonge hus bør vi vel unngå,
over alt,
men erjo tema da i ukeblader
som lever av slarv,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#17

For min egen del så foretrekker jeg enevelde. Med meg som enevelder. :mrgreen:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#18

riflefish skrev: 29 mai 2021, 13:13 bevare meg væl,
tenk og fått den elste fødte til dronniing
og gemal durek ved hennes side,
hadde raskt blitt
andre "
boller"
Det måtte jo ha blitt slutten på monarkiet. Hun har jo ettertrykkelig bevist at hun har elendig dømmekraft, sviktende virkelighetsoppfattelse og at hun er så skjør i skallen at hun er totalt uegnet. Litt som storebror, men allikevel enda mer på trynet.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#19

SomLao skrev: 29 mai 2021, 15:32 Det måtte jo ha blitt slutten på monarkiet. Hun har jo ettertrykkelig bevist at hun har elendig dømmekraft, sviktende virkelighetsoppfattelse og at hun er så skjør i skallen at hun er totalt uegnet. Litt som storebror, men allikevel enda mer på trynet.
Antar du mener "lillebror" siden hun ikke har noen "storebror". Det Rifle antyder ville vært en realitet om endringen av tronfølge hadde vært gjennomført før disse kongebarna ble født. Skrekk og gru! :)
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#20

Geir Rasch skrev: 30 mai 2021, 06:14 Antar du mener "lillebror" siden hun ikke har noen "storebror". Det Rifle antyder ville vært en realitet om endringen av tronfølge hadde vært gjennomført før disse kongebarna ble født. Skrekk og gru! :)
'Nei. Mente storebror. Men nå skjønner jeg ! :lol:
Svar

Gå tilbake til «Nyheter og informasjon»