Huawai p10

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#21

Geir Rasch skrev: 03 mai 2021, 07:00 Forstår meg ikke på folk som ikke vil ha iPhone! Særlig nå når iPhone er eneste telefon som kan hindre FaceBook i å hente inn data som brukes til å sende deg uønsket reklame, samt logge hvor du til enhver tid befinner deg.
Selv har jeg ikke hatt annet enn iPhone siden iPhone 2, og kommer nok aldri til å ha noe annet.
Det har noe med avhengigheten du påfører deg, men det går fint å ha google lagring på en iPhone også. Det som for min del styrker min overgang, er at jeg har nå hatt en oppo, som fungerer greit nok, går aldri tom for strøm, tar fine nok bilder, er billig, og så langt ikke greid å knuse skjermen eller bulke ett gjørne. Så det er nok pris kontra ytelse en har bruk for i det daglige liv.

Og når det kommer til overvåkingen, så er vi ganske så F.... uansett, da man gjerne bruker apper som tracker seg også enten en vil eller ikke.

Så standard svaret til det, er at man ikke har noe å skjule, og reklame får man okke som. Eneste løsningen er å gå analog spør du meg, men jeg er ikke ekspert på det området og burde strengt tatt ikke uttale meg :D
🌞
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#22

Phay skrev: 03 mai 2021, 12:03 Det har noe med avhengigheten du påfører deg, men det går fint å ha google lagring på en iPhone også. Det som for min del styrker min overgang, er at jeg har nå hatt en oppo, som fungerer greit nok, går aldri tom for strøm, tar fine nok bilder, er billig, og så langt ikke greid å knuse skjermen eller bulke ett gjørne. Så det er nok pris kontra ytelse en har bruk for i det daglige liv.

Og når det kommer til overvåkingen, så er vi ganske så F.... uansett, da man gjerne bruker apper som tracker seg også enten en vil eller ikke.

Så standard svaret til det, er at man ikke har noe å skjule, og reklame får man okke som. Eneste løsningen er å gå analog spør du meg, men jeg er ikke ekspert på det området og burde strengt tatt ikke uttale meg :D
Hører flere sier de ikke vil ha produkter fra Apple på grunn av deres proprietære politikk. Heller ikke jeg liker det noe særlig, men så lenge de produserer de beste produktene kan jeg leve med det. Har både iPhone, Apple Watch, Apple TV, MacBook Pro, iMac og iPad, pluss at kona har både Apple Watch, iPhone og iPad. Kan ikke tenke meg å bytte ut noen av disse produktene med produkter fra konkurrentene (men har vurdert å kjøpe en PC i tillegg pga Microsoft Office).
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#23

Geir Rasch skrev: 05 mai 2021, 09:55 Hører flere sier de ikke vil ha produkter fra Apple på grunn av deres proprietære politikk. Heller ikke jeg liker det noe særlig, men så lenge de produserer de beste produktene kan jeg leve med det. Har både iPhone, Apple Watch, Apple TV, MacBook Pro, iMac og iPad, pluss at kona har både Apple Watch, iPhone og iPad. Kan ikke tenke meg å bytte ut noen av disse produktene med produkter fra konkurrentene (men har vurdert å kjøpe en PC i tillegg pga Microsoft Office).
Det er jo plug and play, så ikke noe stress å bytte til oppgraderte modeller. Men jeg har jo heller ikke så mye bruk for kapasiteten eller bruker vennelige grensesnittet lenger da jeg ikke driver med photo og video lenger, og da var det jo photoshop og final cut pro som gjaldt.

Men apple produkter er heller ikke laget for ett aktivt liv, da den tåler dårlig både kulde og varme. Like dårlig i begge ender er min erfaring, og støt heller ikke så sterk. Man kan bruke beskyttelse på telefonen, men da sliter men mer i varmen.
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#24

Geir Rasch skrev: 05 mai 2021, 09:55 Hører flere sier de ikke vil ha produkter fra Apple på grunn av deres proprietære politikk. Heller ikke jeg liker det noe særlig, men så lenge de produserer de beste produktene kan jeg leve med det. Har både iPhone, Apple Watch, Apple TV, MacBook Pro, iMac og iPad, pluss at kona har både Apple Watch, iPhone og iPad. Kan ikke tenke meg å bytte ut noen av disse produktene med produkter fra konkurrentene (men har vurdert å kjøpe en PC i tillegg pga Microsoft Office).
Microsoft office finnes da å få kjøpt på mac. https://www.macworld.co.uk/feature/offi ... c-3456798/
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#25

anmeno skrev: 06 mai 2021, 00:57 Microsoft office finnes da å få kjøpt på mac. https://www.macworld.co.uk/feature/offi ... c-3456798/
Som en avansert Excel-bruker har jeg selvsagt MS Office for Mac, men den er svært begrenset i forhold til Windows-versjonen. Bl.a. kan du ikke lage skjemaer (userform) i Mac-utgaven. ActiveX er heller ikke implementert, så regneark der det er lagt inn ActiveX-elemeneter vil ikke fungere i Mac-versjonen. Men til hverdags bare for å lese og registrere data i et regneark, så er Mac-versjonen helt grei. Jeg bruker det daglig for å registrere data i regnskapsprogrammet mitt.
Jeg har også installert Paralells Desktop på min iMac, så jeg kan raskt skifte mellom Mac OS og Windows. Har MS Office 365 både i Mac OS og Windows (kjører Windows 10 på iMac).
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»