Dette kan bli interessant, timing og posisjonering i markedet etter verden åpner opp fra corona vil nok være viktig og på planlagte ruter er det ikke så mye alternativer hvis man ønsker lavpris.
Norse Atlantic Airways tenker også at Bangkok havner på ruteplanen etterhvert, noe som kan være gunstig med konkurranse for oss asiareisende.
Jeg ønsker Kjos og partnere all lykke med satsingen.
Slik blir det nye norske lavprisselskapet
Den enkleste konklusjonen er denne: Her blir det mye «gamle Norwegian.»
Ikke rart, for flyene Norse Atlantic skal fly med, skal alle være gamle Norwegian langdistansefly. Det er ifølge investorene gjort avtale om åtte av flyene allerede, men selskapet skal ha 12. Det er ifølge gründer og investor Bjørn Tore Larsen meningen å starte med fire fly.
Larsen har bl.a. i E24-podden – podkasten til nettavisen E24.no – innrømmet at de går etter den lavest hengende frukten. De aktuelle rutene er de som har størst utsikter til å kunne bli lønnsomme. Her er det store passasjer-volumer, under normale omstendigheter.
Siden også Asia, men her er ingen reisemål nevnt ennå, men trolig vil det vise seg å bli Thailand i første rekke – også et reisemål med store passasjervolumer.