bank id mobil thailand

Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#51

riflefish skrev: 13 jan 2021, 09:33 vi får ikke dette til?!
Jeg vet ikke hva du har oppe der, rifle, engangsappen fra Sparebank1 hos Google Play Store ser ikke slik ut.
Du må søke den fram, med Sparebank1s logo, fra Google Play Store. Ikke bare google.

Du må laste ned Google Play Store appen først, om den ikke allerede er på telefonen din som app, og begynne der. Det er første steg. Så søker du på "Engangskode" hos Google Play Store.

Så kommer du i gang.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#52

chelsea skrev: 13 jan 2021, 10:56 husk ah norsk nr som reg i banken for få det til, det er ikke enklet få til + at du skal få mail i fra banken din også
Trengs ikke for dette. Et nummer er allerede registrert på din bankkonto, men dette er altså ikke mobilbank, så du trenger ikke bruke det for å starte opp "Engangskode"-appen. Har du nettbank, får du den. Hvis førstegangsregistreringen er kinkig, får du live hjelp av banken. Jeg gjorde det fra utlandet, kun over nett, uavhengig av telefonnummer. Jeg fikk en mail fra banken som bekreftelse, ja, men det er jo det minste problemet. Det er bare for sikkerhetens skyld.

Dette er enkelt, steg for steg.

Mulig det er bank-appen du tenker på, at det er vanskeligere der (det var intet problem for meg), men den trenger du heller ikke. Du kan logge inn hvorsomhelst med engangskodene, også uten bank-appen.
Og etter at du har engangskodene på plass, er bank-appen svært enkel å starte opp. Da har du alle kodene du trenger for det.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#53

For å bruke denne engangskode appen så må BankID være utstedt av Sparebank1. Så den er jo ikke aktuell for oss som ikke er kunder der :) Riflefish har vel bare iPhone, og jeg vet ikke om denne appen eksisterer i Eplesystemet eller om han er kunde i SB1?
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#54

Nomade skrev: 13 jan 2021, 16:41 For å bruke denne engangskode appen så må BankID være utstedt av Sparebank1. Så den er jo ikke aktuell for oss som ikke er kunder der :) Riflefish har vel bare iPhone, og jeg vet ikke om denne appen eksisterer i Eplesystemet eller om han er kunde i SB1?
Riktig. Som nevnt, jeg har ikke sjekket om andre banker har tilsvarende engangsapp, men antok at Riflefish brukte Sparebank1.
Det skulle funke fra Apple også, men har man en annen bank, blir det litt verre kanskje ja.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#55

Nomade skrev: 13 jan 2021, 16:41 For å bruke denne engangskode appen så må BankID være utstedt av Sparebank1. Så den er jo ikke aktuell for oss som ikke er kunder der :) Riflefish har vel bare iPhone, og jeg vet ikke om denne appen eksisterer i Eplesystemet eller om han er kunde i SB1?
ps jeg er kunde i sparebank 1
har også noen windows pc liggende
men " nå er ikke kona noen novice på
detta m bank etc" men vi fikk det ikke til i dag
joda har bankkode brikke
2 stk,
men det erjo temmlig " gammeldags"
for for jo orna alt med thai bank etc
her med mlbil telefon og pc apple !
men
detta m altinn , helfo, nav, og bank fra ais telefon nr
mot norge,
det var det jeg i utgangspunktet spurte om"
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#56

Thaibreak skrev: 13 jan 2021, 14:30 Jeg vet ikke hva du har oppe der, rifle, engangsappen fra Sparebank1 hos Google Play Store ser ikke slik ut.
Du må søke den fram, med Sparebank1s logo, fra Google Play Store. Ikke bare google.

Du må laste ned Google Play Store appen først, om den ikke allerede er på telefonen din som app, og begynne der. Det er første steg. Så søker du på "Engangskode" hos Google Play Store.

Så kommer du i gang.
mao! gå på apple store ( google play)
søke sparebank 1,
skal prøve nå ( ikke apple store ? men apøle play!?)
Vedlegg
16A9E86F-B14D-4707-940F-28423EDB1679.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#57

denne ?

skal jeg bruke den røde eller grønne

har bankbrikke!
Vedlegg
DA149563-F05B-425B-B2D2-8F3881726369.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#58

riflefish skrev: 13 jan 2021, 17:19 denne ?

skal jeg bruke den røde eller grønne

har bankbrikke!
Har du installert denne på apple telefonen din?

https://apps.apple.com/no/app/engangsko ... 50581?l=nb
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#59

riflefish skrev: 13 jan 2021, 17:19 denne ?

skal jeg bruke den røde eller grønne

har bankbrikke!
Se innlegget over!
Når du finner denne, så er du på riktig spor. Der er appen din :)

Bildet ditt har jeg ikke sett, men om du skal klikke der, så er det den røde.

Når du registrerer deg i appen via linken til anmeno, så får du en 8-sifret kode på sms, og en 4-sifret kode på e-post, for å bli klar til bruk. Dette gjelder kun første gang, for å få deg registrert.
Den 8-sifrede koden går da til nummeret som er registrert i banken din. Den koden må du ha for å få startet.

Personlig endret jeg nummeret til mitt nye nummer i nettbanken, og fikk koden dit. Men dersom du har et norsk sim-kort i reserve, og det er nummeret du er registrert med i banken, kan du bruke det kun denne ene gangen, og få startkoden dit. Eller bytte nummer i nettbanken, om du vil det.
Da er du i gang.
Sist redigert av Thaibreak den 13 jan 2021, 21:52, redigert 8 ganger totalt.
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#60

anmeno skrev: 13 jan 2021, 19:35 Har du installert denne på apple telefonen din?

https://apps.apple.com/no/app/engangsko ... 50581?l=nb
Den er det jeg bruker ja :)

PS. Jeg ser at kommentarene nederst i denne linken kan bety at det kan være noe galt med kompatibilitet med Apple. Men dette kan være løst, eller det kan være engangstilfeller.

Uansett, jeg har brukt denne flere hundre ganger, aldri hatt problem èn eneste gang. Men jeg bruker Samsung.
Sist redigert av Thaibreak den 13 jan 2021, 21:39, redigert 1 gang totalt.
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»