Timepris gravemaskin?

Eie, leie, skatt, flytting, husbygging
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#11

Birk72 skrev: 04 jan 2021, 18:30 Så dypt at det ikke blir tomt for vann frem til mai.

Durian produksjon. 😜
Da må dammen være stor nok til å kjøre både gravemaskin og lastebil ned for så stor gravemaskin har jeg ikke sett på bygda enda, som kan grave 10 meter dypt.
🌞
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#12

Phay skrev: 05 jan 2021, 00:39 Da må dammen være stor nok til å kjøre både gravemaskin og lastebil ned for så stor gravemaskin har jeg ikke sett på bygda enda, som kan grave 10 meter dypt.
Det har jo litt med forholdene på gravestedet å gjøre, men på 10-12 meter ville jeg vurdert å bore etter vann. Nå er ikke 10-12 m gravedybde noe problem med gravemaskin hvis det bare er en enkel brønn.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#13

e-golf skrev: 05 jan 2021, 01:11 Det har jo litt med forholdene på gravestedet å gjøre, men på 10-12 meter ville jeg vurdert å bore etter vann. Nå er ikke 10-12 m gravedybde noe problem med gravemaskin hvis det bare er en enkel brønn.
Som eksempel 40 tonn maskin? 7,59 meter dypt
006B253C-AD5D-403D-B8EE-B87A0792AFF5.png


https://www.utleiesenteret.no/kategori/ ... -8-5-tonn/
🌞
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#14

Phay skrev: 05 jan 2021, 01:39 Som eksempel 40 tonn maskin? 7,59 meter dypt

006B253C-AD5D-403D-B8EE-B87A0792AFF5.png



https://www.utleiesenteret.no/kategori/ ... -8-5-tonn/
Ja med en 40-tonner er det fort gjort. Hvor langt du graver deg ned i bakken vs gravedybden er langt fra det samme.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

e-golf skrev: 05 jan 2021, 02:17 Ja med en 40-tonner er det fort gjort. Hvor langt du graver deg ned i bakken vs gravedybden er langt fra det samme.
Nå henger jeg ikke med? :D

Om graveren skal lage en liten vanndam og ikke kjøre ned selve dammen, så vil jo ikke en gravemaskin av normal størrelse nå en dybde på 10M? Tror den maskinen vi hadde greide kun 3,7 og vi hadde en avtale om 4m :lol: men det er jo same same som 4 m og ble ikke nevnt.

Må tillegge at vi ville ha 4 meter fra bakkenivå som ble poengtert, mens dybden ble 3,8 fra toppen av vollen, så i utgangspunktet fikk vi bare 2,8 - 3m ca, men slik er det bare.
🌞
Brukeravatar
Birk72
Innlegg: 26
Registrert: 06 des 2017, 10:03

#16

Phay skrev: 05 jan 2021, 00:39 Da må dammen være stor nok til å kjøre både gravemaskin og lastebil ned for så stor gravemaskin har jeg ikke sett på bygda enda, som kan grave 10 meter dypt.
Standard bom lengde går det nok ikke. Men nå leveres det maskiner for mudring etc. Og de kan vel få bom som kan grave temmelig dypt.
Nå får vi se hva de får til. Det kan hende de tok litt i hvor dypt de kunne gå. Men ønsket er dypest de får til.....
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#17

Phay skrev: 05 jan 2021, 02:49 Nå henger jeg ikke med? :D

Om graveren skal lage en liten vanndam og ikke kjøre ned selve dammen, så vil jo ikke en gravemaskin av normal størrelse nå en dybde på 10M? Tror den maskinen vi hadde greide kun 3,7 og vi hadde en avtale om 4m :lol: men det er jo same same som 4 m og ble ikke nevnt.

Må tillegge at vi ville ha 4 meter fra bakkenivå som ble poengtert, mens dybden ble 3,8 fra toppen av vollen, så i utgangspunktet fikk vi bare 2,8 - 3m ca, men slik er det bare.
Det kan hende jeg snakker over meg:) Må kanskje ha en maskin til masseforflytting i tillegg, men det skal da være relativt enkelt å få en dam med 10-12 m dybde. Jeg har bare erfaring fra byggegroper og de var sjelden dypere enn 2-2,5m.
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#18

e-golf skrev: 05 jan 2021, 22:54 Det kan hende jeg snakker over meg:) Må kanskje ha en maskin til masseforflytting i tillegg, men det skal da være relativt enkelt å få en dam med 10-12 m dybde. Jeg har bare erfaring fra byggegroper og de var sjelden dypere enn 2-2,5m.
Det blir jo masser av dette. Kanskje 2-3-4.000 m3 og det blir mye for en stakkars gravemaskin å flytte.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#19

e-golf skrev: 05 jan 2021, 22:54 Det kan hende jeg snakker over meg:) Må kanskje ha en maskin til masseforflytting i tillegg, men det skal da være relativt enkelt å få en dam med 10-12 m dybde. Jeg har bare erfaring fra byggegroper og de var sjelden dypere enn 2-2,5m.
Vet ikke hvordan grunnforholdene er hos deg, men er det som hos oss, så er det som å grave i hardstørknet cement?

Skal du være tilstede selv?

Personelig så er jeg så dritt lei av å få noe gjort her nede, for det finnes ingen grenser for idioti og absolutt ingen logikk i hvordan de gjør ting, eller det å forholde seg til avtaler. Det blir aldri som en har planlagt eller avtalt foruten om man bruker mye tid og energi på å diskutere og kommandere. Så nå legger jeg heller godvilja til og lar det stå til. Gode erfaringer på kort tid, men for å være helt ærlig tror jeg kjøper gull for penga neste gang og en stor safe itstedenfor å bygge noe mer eller noe nytt i Thailand. Hehe

Men ville gjort det samme igjen, det har ikke vært kjedelig ett øyeblikk.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#20

Phay skrev: 06 jan 2021, 03:24 Vet ikke hvordan grunnforholdene er hos deg, men er det som hos oss, så er det som å grave i hardstørknet cement?

Skal du være tilstede selv?

Personelig så er jeg så dritt lei av å få noe gjort her nede, for det finnes ingen grenser for idioti og absolutt ingen logikk i hvordan de gjør ting, eller det å forholde seg til avtaler. Det blir aldri som en har planlagt eller avtalt foruten om man bruker mye tid og energi på å diskutere og kommandere. Så nå legger jeg heller godvilja til og lar det stå til. Gode erfaringer på kort tid, men for å være helt ærlig tror jeg kjøper gull for penga neste gang og en stor safe itstedenfor å bygge noe mer eller noe nytt i Thailand. Hehe

Men ville gjort det samme igjen, det har ikke vært kjedelig ett øyeblikk.
:D :D

vi bruker et større firma,
de bygde på to kanter rund med tak vegger og gulv
laget senere stor car port, utvida car port,
flyttet port
tett før jul laget et nytt rom med hul og satte inn skyvedør
+ el srbeide!
de kom med tegninger på nett brett
jeg er temmlig nøye det er kone mere,
alt mere en perfekt!
pruter ikke,
kunne vel gjordt det for 1/2 prisen
men de folka veit ikke hva lazer, vinkel water sveise maske er, ikke rødder de opp for vær dag
det finnes gode håntverkere og de er gull verdt,
phay forstår din frustrasjon,
kansje dårlig m bygge firmaer,
med arbeidsklær og logo!
der oppe,
men veit da om særdeles misfornøyde rundt
som har brukt dårlige firmaer uten referanser etc
vel har sakt det før det som iriterer meg mest
er rot og søppel rundt om,!
men en ting har vi lært og aldri bruke slektninger
aldri!
lykke til på " farmen" serjo veldi bra ut da phay
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Bolig»