mye ureint trav innen eiendom ?

INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#11

riflefish skrev: 28 sep 2020, 15:25 mye mye bedrageri for tiden
få hjelp

https://magnacarta.co.th/
Får håpe de er bedre da, enn disse som bare kaller seg advokat i thailand, men tar på seg det meste, selv om det eneste de er ute etter er å gjøre minst mulig og flå klientene sine mest mulig. :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#12

prosecuter i her jeg bor borti en soi
der har vi en line gruppe!
hun har sett en særdeles sterk økning i bedragerier
nå for tiden,
det er harde tider og svindel og bedrag blomstrer
vær særdeles varsom nå for tiden, ja alltid
svindel og bedrag straffes hardt i thailand
i norge kalles det hvitsnippforbrytere
og det er ikke rare dommene folk får!
verden vil bedras!

FAQ Section

Fraud in Thailand
You are here: Home » FAQ Section » Fraud in Thailand
Fraud in Thailand

What is Fraud?
Fraud is an intentional act of deceiving people in order to achieve personal, business, or financial gain. Fraud in Thailand can violate civil law or criminal law. In civil cases, the fraud victim may sue the offender and may enter into a compromise agreement to recover monetary compensation. In criminal cases, the government authorities may prosecute and imprison the offender.



What constitutes a Fraud under Thai law?
If a person

conceals information which should be revealed and as a result obtains a property from another party dishonestly; or
deceives another party and causing this party to execute or destroy a document of right
The offense of cheating and fraud in Thailand may lead to criminal prosecution under the Criminal Code of Thailand or civil prosecution under the Thai Civil and Commercial Code or it may lead to criminal and civil prosecution.



What are the categories of Fraud in Thailand?
Public Fraud

A person commits Public Fraud by making false statements to the public or concealing facts, that the public has to know.



Fraud for Services

A person commits fraud for services if he deceives 10 persons or more to perform any work for himself or for a third person with the intention of not paying their wages, or with the intent to pay lower wages or remuneration than those agreed upon.



Fraud for Theft of Food, Drink, or Shelter

A person commits this type of fraud when he orders and consumes food or drinks, or stays in a hotel, knowing that he does not have the capacity to pay the bill.



Fraud for Theft of Property

Whoever, in order to take a property of another person for his own benefit or for somebody, persuades any weak-minded person, or any person not being able to clearly understand the situation and the consequence of his acts, thus resulting to the offender’s advantage to make the victim submit to the disposal of such property, commits Fraud for theft of property.



Insurance Fraud

A person commits insurance fraud if he maliciously obtains insurance benefit by causing danger to the insured property.


What are the penalties for cases of Fraud in Thailand?
Fraud cases are generally punishable with fine and/or imprisonment. The severity of the penalty depends on the circumstances of the case.

The penalty will be tougher under the following circumstances:

If the offender is pretending to be another person; or
If the offender took advantage of the deceived person, who may be a child lacking of intelligence, or a weak-minded person.


I think I’ve been a victim of Fraud, what should I do?
It is the responsibility of anyone who has knowledge of, or has reason to believe a fraud has occurred to report or lodge a complaint as soon as possible. It is best to consult with a lawyer who can help to assess your case.



What is the statute of limitations for Fraud?
In case of compoundable offence, the victim must lodge a complaint within 3 months from the date the offence has occurred and offender to be known by the victim; otherwise, the action is barred by prescription.



What does Compoundable Offence mean?
Compoundable offences are those offences where parties may draw a compromise between them in order to drop all charges against the accused.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#13

riflefish skrev: 28 sep 2020, 18:32 prosecuter i her jeg bor borti en soi
der har vi en line gruppe!
hun har sett en særdeles sterk økning i bedragerier
,,,,
....
....


What does Compoundable Offence mean?
Compoundable offences are those offences where parties may draw a compromise between them in order to drop all charges against the accused.
Har svært liten tro på at bedragrier straffes hardt med mindre man prøver å lure kongens pengeinnkrevere...
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#14

Utpåtur skrev: 29 sep 2020, 11:48 I byggebransejen sier man: Må man kontakte advokater taper alle...

Og hvis du er involvert i noe i utlandet og må kontakte advokat - så bør man tenke seg godt om (gjelder også Gnore) - for muligheten til å tape enda mer i advokatutgifter er nok ca. 99%. Har selv vært involvert i rettsak i Norge - vi hadde utvilsomt rett - fikk medhold i Tingretten - men ble anket -og vridd på + håpløs Lagmannsrett- så vi endte med 1 mill i tap + masse jobb og tid. Neste gang blir det balltre en mørk natt.
jeg har brukt advokat endel ganger,
forberedt sakene med godt underlag
og seriøs advokat,
og har slippe rettsak,
en god advokat er gull verdt,,
men grundige fotarbeide er alfa omega!
i thailand forsøker jeg og holde rein sti,
for og gjenta meg selv,
politi kan ikke juss,!!
politiakademi er 6 mnd ,
det har min advokat kontakt forklart,
men har dog betalt noen « bøter»,
siste bota fikk vi ikke gjordt opp « på stedet»
det var på motorveien inne på flyplassen
da vi stoppa bilen og jeg skulle abselutt ta et foto
måtte på politistasjon, og betalte m kvitering
200 baht,!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#15

men for og spore tilbake,
og kjøpe noe som ser eventyrlig ut eller
ikke dr påbynt eller halvferdig,!
skygg unna!,
vi har vel sett nok på folk vi kjenner og fra asiaforum ,
men er det viktige kontrakter bruk nå en uhildet
advokat!!

og tinglyse at en har borett i et hus/lelighet
en har kanjo væra rein dødsdom ,!
om ting går skeis,
så ere vel viktig og bære edru også😂🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#16

tyder på at sten ture jensen har blitt rundlurt
fra hans facebook side nå,
Vedlegg
E0EA582C-9BF8-4B33-BB50-4F047160B1FB.jpeg
6A0E6DDB-587A-4A58-B694-01E213AF28FA.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#17

Utpåtur skrev: 09 okt 2020, 08:37 Dette er vel ikke bevis på noenting? Enhver nisse kan lage et slikt dokument på 5 min. Og han snakker om siste 6mnd - men dette prosjektet har pågått i årevis - og hva er gjort der nede? Bløff laget for å gjøre et forsøk på å vri seg unna - det er snakk om 390T NOK etter det jeg forstår - en piss i havet...
390 000 kroner er jo penger det også,
men du anklager jensen for bløff og vri seg unna
, men kansje du veit mere ?
isåfall kom med det ,
ps trådens tema erjo nettopp « ureint trav»
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#18

Utpåtur skrev: 09 okt 2020, 13:26 På han FB side er han nylig i BKK i en penthouse - så han lider ingen nød ... jeg vet ikke annet enn det du linket til - som ikke synes for meg + nettsiden til det prosjektet i Chumpon som jeg aldri ville tatt i med ildtang engang... en det en kompis av deg siden du taler hans sak her?
chompon gubben fra askøy er ikke min kompis
tvertimot,
han prøvde gjentatte ganger og « verve»
meg,
han er jo en svindler!
det veit vi nå,!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»