Risikerer fengsel for negativ anmeldelse etter hotellopphold

Forsikringer, reiseråd, advarsler
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#11

Hehh..? Hva kan man forvente av et bananmonarki når regenten til og med foretrekker å bo i Tyskland? Dere må slutte å tro på staten i LOS. Det er kun korrupsjon og overgrep som er gjeldende. Vi er alle easy pray når de vil ta oss. Tross alt. Jeg foretrekker LOS enn Gnore.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#12

Tydelig at denne gjesten har vært en komplett idiot Slik jeg leser det som står i BKK Post

Blir vel mer å høre om denne saken vil jeg trol

Tom Storup, the rooms division manager at the resort, replied to Mr Barnes in a post dated July 20. He said that guests bringing their own liquor “goes against our rules, as it does in any hotel or resort I have worked or visited around the globe”. He said Mr Barnes used “abusive language” toward a staff member who explained the 500-baht corkage charge to him.

The resort’s food and beverage manager intervened “for the safety and comfort of our staff and guests who were having a peaceful dinner”, Mr Storup wrote. “It was then when another guest at your table took over the conversation with our F&B manager and he apologised profusely and shook hands after a short chat.

“The F&B manager then decided that, in order to avoid further disturbance, to allow you to have that liquor without charging you for the corkage fee.”
Les mer her
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... EvUoSvV9co
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#13

MrDemongas skrev: 26 sep 2020, 11:10 Hehh..? Hva kan man forvente av et bananmonarki når regenten til og med foretrekker å bo i Tyskland? Dere må slutte å tro på staten i LOS. Det er kun korrupsjon og overgrep som er gjeldende. Vi er alle easy pray når de vil ta oss. Tross alt. Jeg foretrekker LOS enn Gnore.
Ikke at jeg sikter til deg personlig, men dette er sånn man forventer å høre høylytt og snerrende fra han som du uansett treffer i baren etter at han har bøttet innpå en 15-20 gjenstander i solid tempo. Sagt på annen måte: Uttalelsen egner seg ikke til videre diskusjon. :lol:
torbus

#14

Hvem som er skyld i disputten er egentlig uvesentlig. Hvorvidt det anmelderen skriver er sant eller ikke, blir uansett ord mot ord, og enhver negativ anmeldelse vi som forbrukere poster om en restaurant eller et hotell, kan i verste fall sende oss i fengsel i inntil 2 år. Hva som er sant eller ikke sant er også en definisjonssak. Jeg kan sitte i en restaurant og få service stående til karakter 5, mens noen andre i resturantene kan oppleve å bli behandlet nedlatende og ufint, og ender opp med å bli anmeldt fordi de skriver om den negative opplevelsen på nettet.

Anmeldelser på Google og TripAdvisor er subjektive. Sånn må det være.

Dette er uansett ikke noe nytt. Som det også står nederst i Bangkok Post-artikkelen over. Det var vel avisa Phuket Wan som også ble knust av denne loven. De vant riktignok i retten, men ikke før de ansvarlige bak avisa var ruinert.

Men anmeldelser på Google og TripAdvisor? Det er et helt nytt nivå.

Jeg bruker anmelder-tjenester på nettet aktivt, både i Norge og i utlandet, da jeg synes brukererfaringer har uvurderlig verdi for meg som forbruker, men nå har jeg nettopp vært inne og slettet den eneste 1-er anmeldelsen jeg har om et hotell i Thailand. Bare for sikkerhetsskyld. Det var en lengre anmeldelse jeg skrev etter at hotellet matforgiftet meg, og jeg husker jeg fikk mail av TripAdvisor før den ble publisert, der de spurte meg om jeg var sikker på om jeg virkelig ville poste den. Jeg er en prinsippfast faen, så jeg posta den, men nå, etter et par år, fjerna jeg den.

Jeg var klar over loven, jeg har til og med sett eiere av restauranter true negative anmeldere med loven under anmeldelsene på TripAdvisor (skulle inn og finne eksempel fra en restaurant i Bangkok som holdt på sånn, men det ser ut som om truslene til eieren enten er fjernet av ham selv, eller så har TripAdvisor fjernet det for ham), men jeg trodde aldri at noen på ramme alvor skulle gå bort og bruke denne loven mot misfornøyde kunder.

(Det beste man gjør når kunden er misfornøyd på Google eller TripAdvisor, er å svare, beklage - og vips - så er ripen i lakken fjernet. Det absolutt minst glupe man kan gjøre er å begynne å krangle med kunden. Dvs: Det er selvsagt enda verre å anmelde ham. Nå kommer til og med anmeldelsen til å gi Thailand mye negativ pr, da saken allerede har begynt å dukke opp i internasjonale aviser, og det å ville kaste noen i fengsel grunnet en anmeldelse på TripAdvisor er det nok liten forståelse for).
torbus

#15

Her er hotellets svar til Barrows (klikk på linken så kommer deres versjon, med kopi av amerikanerens anmeldelser).

Anmeldelsene han har postet er av den typen drevne hotellsøkere lett ville avskrevet som trolling uansett. Typisk sint og gjentakende kritikk, med påstander han umulig kan vite noe om, skrevet av nye kontoer.

Fyren framstår mest som en som burde fått alkohollås på tastaturet.

(Får øvrig et fint hotell på Koh Chang, som jeg lenge har hatt lagret under favoritter på Google. :) ).

torbus

#16

Barrow ser ut til å ha blitt en slags mellommann her. Her følger derfor versjonen amerikaneren nettopp sendte Richard Barrow. Da har jeg lagt ut en fra hver av partene, og det får holde fra meg, men Barrow er verdt å følge. Mye nyttig på siden hans, både for turister og dere som bor i Thailand. Bildegruppa hans (My Thailand Bucket List by Richard Barrow) er også verdt en titt.

CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#17

e-golf skrev: 26 sep 2020, 00:55 Kanskje det har med at du besøker et shithole country?
Regner med at du oxo frekventerer «det såkalte drittlandet» etter som du stadig frekventerer her inne🤔 muligens en pattaya gris er du også....😂😂
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#18

Phay skrev: 26 sep 2020, 12:58 Tydelig at denne gjesten har vært en komplett idiot Slik jeg leser det som står i BKK Post

Blir vel mer å høre om denne saken vil jeg trol




Les mer her
https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... EvUoSvV9co
Mulig du har rett i det, mange idioter der ute. Men fengsles for å postet « sine dårlige erfaringer» med hotellet er vel drøyt.
Selv har jeg også hatt lyst til å «poste» dårlige og gode erfaringer fra hoteller el en restaurant. Men som regel så glemmer man det bort. Har annet å bruke tiden på en å erge seg over et dårlig hotel valg. Blir kanskje annderledes hvis man sitter i 14 dg karantene og hotellet suger.. men nå har jeg hvertfall lært at jeg IKKE skal poste noe som helst😹😹😹🤣😷
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
e-golf
Innlegg: 322
Registrert: 07 jun 2018, 22:57

#19

CAT skrev: 26 sep 2020, 16:43 Regner med at du oxo frekventerer «det såkalte drittlandet» etter som du stadig frekventerer her inne🤔 muligens en pattaya gris er du også....😂😂
Ja jeg har vært ofte i Thailand og det er nok litt urettferdig av meg å kalle det shithole, for jeg liker mange steder og folk i Thailand, men Pattaya er ikke et av stedene. Det som berger Thailand er folk, mat og natur, men nøler ikke med å karakterisere politi og rettsvesen som tatt direkte fra ett shithole country. Jeg synes også, i mine øyne, at mange turiststeder har forfalt i mange sammenhenger så det blir andre reisemål fremover når coronakrisen forhåpentligvis er over.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#20

I denne saken så har jo dette hotellet tidligere også mottatt negative anmeldelser på både Tripadvisor og Google. At fyren muligens kunne ha overreagert er det vanskelig å gå i mot. Spesielt når vi ser at han risikerer tiltale og nå muligens ikke tør stå på sitt hvis han har rett.

At hotellet går ut på denne måten som den profesjonelle parten her er etter min mening helt bak mål. Som den profesjonelle parten burde de benytte sin rett ovenfor Tripadvisor og Google å imøtegå dette hvis det viser seg at det ikke har hold i virkeligheten.

I fremtiden vil jo ingen ta sjansen på å levere en negativ anmeldelse på et slikt sted, fortjent eller ikke. Etter min oppfatning er hotellets reaksjon på dette grunn nok til å holde seg unna i fremtiden.

Ser man på anmeldelser på Tripadvisor så finnes det flere som har kun gitt 1 stjerne. Også i nær fortid. Et par eksempler.
this is my birthday trip but Im was not happy at all , you guys totally ruined my birthday trip! the room was really bad! as I said I saw the cockroach on my bed! and the first impression about your check in staff is very disappointed
We are staying at the Sea View Koh Chang Resort. Booked one of the pool villas for 3 weeks. Day after arrival we realized that a major construction is going on that makes a chilled stay at the pool of the villa or at the beach unbearable. We haven’t received any information before or during our stay by the hotel management. After complains we were told that the major reconstruction is over and there will be no further disturbances. Well I am sitting now at the beach and I can honestly say it was a big lie. It,s still going on and will continue for the weeks or month.

For the disturbances we were offered a dinner and a Thai massage. A joke compared to the amount of money they asked per night for the villas.

I am sure the Hotel Management will find nice words in reply of the complains. Some nice copy and paste stories combined with further lies.

Just do what’s best. Avoid the place!

Jeg har selv skrevet mange anmeldelser på Tripadvisor, både bra og dårlige. Noen ganger må jeg si jeg har vært overrasket over reaksjoner fra de stedene som har mottatt anmeldelser. Flere som har fått litt dårligere karakterer har tydelig vært opptatt av å ta tak i ting, mens enkelte går til personangrep hvis de får noe negativ kritikk.
Den verste reaksjonen jeg mottok var fra et hotell som jeg stort sett skrev veldig godt om, skrøt av rom, betjening, mat, ga de 4 stjerner, men hadde et par småting å si. En av de gjaldt transporten de hadde bestilt. Den var litt forsinket. Både sjåfør og meg ble nesten utskjelt i svar fra driver; jeg for at jeg blandet dette inn i hotellet og sjåfør for at han ikke gjorde jobben sin. Som en del av totalpakken så synes jeg det var relevant.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»