Risikerer fengsel for negativ anmeldelse etter hotellopphold

Forsikringer, reiseråd, advarsler
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#31

Geir Rasch skrev: 02 okt 2020, 14:03
Ved å anmelde mannen har resorten laget ris til egen bak. Hvem vil besøke et slikt sted der du risikerer både bot og fengsel?
Hele saken er rett og slett en katastrofe for turismen i Thailand, og det skyldes ikke denne amerikaneren, men måten resorten sammen med politiet og påtalemakten skjemmer ut Thailand for hele verden.
Godt poeng. Tenkte jeg ikke på. Men selvfølgelig riktig. Men at det skjemmer ut Thailand for hele verden, er kanskje å ta litt vel hardt i. Men overdrivelser fremmer forståelsen. :)
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#32

Geir Rasch skrev: 02 okt 2020, 14:03 Vel, hva mannen er og ikke er spiller i grunnen liten rolle. Det som potensielle turister merker seg er at i Thailand er det lover som sender deg i fengsel om du bruker ytringsfriheten din.
Ved å anmelde mannen har resorten laget ris til egen bak. Hvem vil besøke et slikt sted der du risikerer både bot og fengsel?
Hele saken er rett og slett en katastrofe for turismen i Thailand, og det skyldes ikke denne amerikaneren, men måten resorten sammen med politiet og påtalemakten skjemmer ut Thailand for hele verden.

SomLao skrev: 02 okt 2020, 16:08 Godt poeng. Tenkte jeg ikke på. Men selvfølgelig riktig. Men at det skjemmer ut Thailand for hele verden, er kanskje å ta litt vel hardt i. Men overdrivelser fremmer forståelsen. :)
Med tanke på hva Thailand har vært igjennom av media fra kupp, til dagens landsfader, prostutisjon, tsunami, dødsøya Koh Tao, med mer, så tror jeg dette er bare en liten dråpe i havet og fort glemt. Når en også tenker på Emiratene og da spesielt Dubai, der damer blir fengslet for å rapportere voldtekt, og utenlandske expats, til turister sitter igjen i varetekt uten pass, og kan ikke forlate landet i månedsvis opp til ett år før saken kommer opp. Mange av disse er også uskyldige men har kommet på kant med de lokale lover og relger. Den verste jeg traff på når jeg var passløs der i 3 uker nesten 4, var en Nordmann som hadde kræsja med en drita full lokal i ørkenen, og hadde vært passløs i 8 måneder. Men folk reiser dit for det, eller vil gjøre det når alt er oppe og går igjen.


Det verste jeg vet er drita fulle gjester på hotel som Sea view, der en betaler for litt komfort, ro og fred utenfor allfarvei, og så blir alt ødelagt for noen få gjester styrer showet.

Tror nok han amerikaneren ble litt manisk i utageringen i ettertid, og hotellet så seg lei på svartmalingen han drev med. Men dog, jaja, er man i rom, så også videre. Godt vi norskt pass sier nå jeg. Verden utenfor er på styr, så pass godt på det.
🌞
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#33

Phay skrev: 03 okt 2020, 03:25 Med tanke på hva Thailand har vært igjennom av media fra kupp, til dagens landsfader, prostutisjon, tsunami, dødsøya Koh Tao, med mer, så tror jeg dette er bare en liten dråpe i havet og fort glemt. Når en også tenker på Emiratene og da spesielt Dubai, der damer blir fengslet for å rapportere voldtekt, og utenlandske expats, til turister sitter igjen i varetekt uten pass, og kan ikke forlate landet i månedsvis opp til ett år før saken kommer opp. Mange av disse er også uskyldige men har kommet på kant med de lokale lover og relger. Den verste jeg traff på når jeg var passløs der i 3 uker nesten 4, var en Nordmann som hadde kræsja med en drita full lokal i ørkenen, og hadde vært passløs i 8 måneder. Men folk reiser dit for det, eller vil gjøre det når alt er oppe og går igjen.
Det du beskriver er jo årsaken til at jeg og alle andre som tenker som meg ikke vurderer disse araberstatene som et attraktivt reisemål. Riktignok utgjør vi ikke hele den vestlige verden, men forhåpentligvis er jeg ikke alene om å fordømme slike stater.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#34

Geir Rasch skrev: 03 okt 2020, 07:43 Det du beskriver er jo årsaken til at jeg og alle andre som tenker som meg ikke vurderer disse araberstatene som et attraktivt reisemål. Riktignok utgjør vi ikke hele den vestlige verden, men forhåpentligvis er jeg ikke alene om å fordømme slike stater.
Men ikke mange nok tenker slik, så det har noen påvirkningskraft.

Nå begynner de av expattene som har dårlig råd å forlate landet, og de som ikke har gyldig grunn til opphold, og negativiteten brer seg, men det gjenstår å se om det er mange nok til at det vil få noe stort utslag.

Selv så hadde jeg nok funnet ett annet land å reise til, og egentlig skulle jeg ikke ha vært her, skulle bare en tur til, før jeg skulle over til Brasil, men tråkket fella som jeg trodde jeg ikke skulle, men angrer ikke på det idag. Uansett som jeg har nevnt mange ganger før, jeg holder døra åpen hjem igjen, så det ikke skal koste så mye å etablere seg på nytt der. Ting kan utvikle seg fort i den gale retningen, både i kroneverdi og rent politisk til at vestlige ikke er ønsket her lenger av de lokale. Vinden kan snu fort.

Når det kommer til detaljer som vi av og til leser om, så må man ta på seg de rosa brillene, ellers hadde det ikke vært mulig å bodd her nede. Man kan ikke ta inn over seg eller tro at en gjør noen forandring. Skal jeg ta noen standpunkt til politikk og rent menneskelig så blir det å stemme og følge med i politikken hjemme. Her er jeg bare på nåde. Det er jeg fullstendig inneforstått med, og akseptert.
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#35

Kort fortalt. Thailand er et drittland fylt opp med fantastiske mennesker, eller? :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#36

MrDemongas skrev: 03 okt 2020, 08:55 Kort fortalt. Thailand er et drittland fylt opp med fantastiske mennesker, eller? :roll:
Er det det du leser ut av det jeg skriver?
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#37

Phay skrev: 03 okt 2020, 08:07 Men ikke mange nok tenker slik, så det har noen påvirkningskraft.

Nå begynner de av expattene som har dårlig råd å forlate landet, og de som ikke har gyldig grunn til opphold, og negativiteten brer seg, men det gjenstår å se om det er mange nok til at det vil få noe stort utslag.

Selv så hadde jeg nok funnet ett annet land å reise til, og egentlig skulle jeg ikke ha vært her, skulle bare en tur til, før jeg skulle over til Brasil, men tråkket fella som jeg trodde jeg ikke skulle, men angrer ikke på det idag. Uansett som jeg har nevnt mange ganger før, jeg holder døra åpen hjem igjen, så det ikke skal koste så mye å etablere seg på nytt der. Ting kan utvikle seg fort i den gale retningen, både i kroneverdi og rent politisk til at vestlige ikke er ønsket her lenger av de lokale. Vinden kan snu fort.

Når det kommer til detaljer som vi av og til leser om, så må man ta på seg de rosa brillene, ellers hadde det ikke vært mulig å bodd her nede. Man kan ikke ta inn over seg eller tro at en gjør noen forandring. Skal jeg ta noen standpunkt til politikk og rent menneskelig så blir det å stemme og følge med i politikken hjemme. Her er jeg bare på nåde. Det er jeg fullstendig inneforstått med, og akseptert.
bra skrevet, uansett hvor en er i verden
også hjemme, vil en klare seg best om en
innfinner seg med slik det er
mao ( må kunne svelge kameler),,
og « main your own buisenss»
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#38

Phay skrev: 03 okt 2020, 03:25

Det verste jeg vet er drita fulle gjester på hotel som Sea view, der en betaler for litt komfort, ro og fred utenfor allfarvei, og så blir alt ødelagt for noen få gjester styrer showet.
En annen måte å si det på er at det er plagsomt med folk som ikke kan oppføre seg når de er litt påseilet. De fleste klarer heldigvis det og er heller ikke til plage. Russere er kanskje et hederlig unntak. Men de ser man jo ikke mye til lenger.

Men Sea View hotel ? Er det virkelig et hotell som har et så talentløst navn ?

Ellers er det helt klart at sammenlignet med de fleste nabolandene er Thailand klart å foretrekke. Pent og pyntelig, trygt og relativt sett ganske sivilisert. At enkelte knusktørre tanter - av begge kjønn - gremmes av prostitusjon forteller mer om dem enn om damene som driver denne gjestfrie og populære geskjeften.
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#39

SomLao skrev: 03 okt 2020, 15:05 En annen måte å si det på er at det er plagsomt med folk som ikke kan oppføre seg når de er litt påseilet. De fleste klarer heldigvis det og er heller ikke til plage. Russere er kanskje et hederlig unntak. Men de ser man jo ikke mye til lenger.

Men Sea View hotel ? Er det virkelig et hotell som har et så talentløst navn ?

Ellers er det helt klart at sammenlignet med de fleste nabolandene er Thailand klart å foretrekke. Pent og pyntelig, trygt og relativt sett ganske sivilisert. At enkelte knusktørre tanter - av begge kjønn - gremmes av prostitusjon forteller mer om dem enn om damene som driver denne gjestfrie og populære geskjeften.
Ja, vi som ikke har råd til å betale for sånn luksus som Seawiew får vel bare fortsette å nøye oss med Dusit Thani i påvente av bedre tider. Direkte utgang fra uteområdet til strand promenaden har de også, så populær geskjeft er man ikke avskåret for tilgang til der heller, om det skulle friste :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#40

INKOGNITO skrev: 04 okt 2020, 00:51 Ja, vi som ikke har råd til å betale for sånn luksus som Seawiew får vel bare fortsette å nøye oss med Dusit Thani i påvente av bedre tider. Direkte utgang fra uteområdet til strand promenaden har de også, så populær geskjeft er man ikke avskåret for tilgang til der heller, om det skulle friste :roll:
Bodde på Dusit Thani og likte meg svært godt. Men kona mente det ikke var noe videre stas. Så da ble det vel første og siste gang.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»