Risikerer fengsel for negativ anmeldelse etter hotellopphold

Forsikringer, reiseråd, advarsler
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#21

CAT skrev: 26 sep 2020, 17:02 Mulig du har rett i det, mange idioter der ute. Men fengsles for å postet « sine dårlige erfaringer» med hotellet er vel drøyt.
Selv har jeg også hatt lyst til å «poste» dårlige og gode erfaringer fra hoteller el en restaurant. Men som regel så glemmer man det bort. Har annet å bruke tiden på en å erge seg over et dårlig hotel valg. Blir kanskje annderledes hvis man sitter i 14 dg karantene og hotellet suger.. men nå har jeg hvertfall lært at jeg IKKE skal poste noe som helst😹😹😹🤣😷
Det er jo drøye virkemidler og det ser ut som to personer har møtt seg selv i døra her, og så har den ene ett ekstra våpen. Drøyt å politianmelde noe slikt. Men ser ut som ting fordeler seg likt her som i politikken. Halvparten holder med hotelltet og halvparten holder med gjesten. Kratigige Motpoler skapes i alle diskusjoner nesten.
🌞
torbus

#22

De fleste som bruker TripAdvisor, Google, Trustpilot, osv., skjønner at verdien av sinte, dårlig begrunnende poster av den typen amerikaneren skrev, må ignoreres.

Det skjønner også de fleste hoteller og restauranter.

Da er det lang mer alvorlig for hotellet/restauranten dersom en av TripAdvisors trofaste anmeldere, med hundrevis av velskrevne anmeldelser, skriver noe negativt. For det er, i motsetning til tøvet amerikaneren skrev, sånne anmeldelser som får mange lesere, og som utvilsomt er i stand til å ramme hotellet/restauranten økonomisk.

Det er sånne anmeldelser som betyr noe, det vet også hotellene og restaurantene, men hvem vil tørre å skrive sånne anmeldelser dersom hotellet bare kan nekte for hendelsen og anmelde deg?

90 % av mine anmeldelser er nok 4-5-stjerners, men de gangene jeg kritiserer ting, er det fordi jeg mener de som vurderer å booke seg inn på et hotell, burde få informasjonen jeg gir. F.eks. var det et hotell jeg likte veldig godt og ville gi karakter 5, men siste dagen gikk brannalarmen, og jeg fikk dermed innsyn i så elendig brannsikkerhet at jeg ble sjokkert (det var såvidt jeg hørte alarmen på rommet, selv om jeg var våken, og da jeg gikk ned nødutgangen, måtte jeg dytte unna madrasser og kasser for å komme ned. Vi snakker altså om potensielle tap av liv dersom alarmen hadde gått om natta, strømmen hadde gått, det var røykfullt og vanskelig å se, osv,).

Jeg ga derfor hotellet karakter 2 i stedet for 5, og jeg begrunnet hvorfor.

Dette mener jeg var nyttig informasjon, men i framtiden vil jeg ikke tørre å skrive sånne anmeldelse når konsekvensen er at jeg kan komme i fengsel.

(Når det er sagt har jeg med et par unntak bare positive ting å si om tilbakemeldingene jeg har fått på det jeg har gitt av anmeldelser, men når jeg nå ser noen av svarene hotellet i akkurat denne saken har gitt negative anmeldere også tilbake i tid, og som legges ut på Facebook i noen av trådene hos Barrow, skjønner jeg at dette like gjerne kunne vært meg).

Vi lever i en tid der brukeranmeldelser betyr mye for både forbrukere og næringsdrivende, og det er derfor denne saken betyr noe.

Akkurat denne amerikaneren tror jeg de fleste vil være enige om at skrev lite konstruktive innlegg, men det er ikke han saken egentlig dreier seg om.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#23

Tore Bustad skrev: 27 sep 2020, 08:57 De fleste som bruker TripAdvisor, Google, Trustpilot, osv., skjønner at verdien av sinte, dårlig begrunnende poster av den typen amerikaneren skrev, må ignoreres.

Det skjønner også de fleste hoteller og restauranter.

Da er det lang mer alvorlig for hotellet/restauranten dersom en av TripAdvisors trofaste anmeldere, med hundrevis av velskrevne anmeldelser, skriver noe negativt. For det er, i motsetning til tøvet amerikaneren skrev, sånne anmeldelser som får mange lesere, og som utvilsomt er i stand til å ramme hotellet/restauranten økonomisk.

Det er sånne anmeldelser som betyr noe, det vet også hotellene og restaurantene, men hvem vil tørre å skrive sånne anmeldelser dersom hotellet bare kan nekte for hendelsen og anmelde deg?

90 % av mine anmeldelser er nok 4-5-stjerners, men de gangene jeg kritiserer ting, er det fordi jeg mener de som vurderer å booke seg inn på et hotell, burde få informasjonen jeg gir. F.eks. var det et hotell jeg likte veldig godt og ville gi karakter 5, men siste dagen gikk brannalarmen, og jeg fikk dermed innsyn i så elendig brannsikkerhet at jeg ble sjokkert (det var såvidt jeg hørte alarmen på rommet, selv om jeg var våken, og da jeg gikk ned nødutgangen, måtte jeg dytte unna madrasser og kasser for å komme ned. Vi snakker altså om potensielle tap av liv dersom alarmen hadde gått om natta, strømmen hadde gått, det var røykfullt og vanskelig å se, osv,).

Jeg ga derfor hotellet karakter 2 i stedet for 5, og jeg begrunnet hvorfor.

Dette mener jeg var nyttig informasjon, men i framtiden vil jeg ikke tørre å skrive sånne anmeldelse når konsekvensen er at jeg kan komme i fengsel.

(Når det er sagt har jeg med et par unntak bare positive ting å si om tilbakemeldingene jeg har fått på det jeg har gitt av anmeldelser, men når jeg nå ser noen av svarene hotellet i akkurat denne saken har gitt negative anmeldere også tilbake i tid, og som legges ut på Facebook i noen av trådene hos Barrow, skjønner jeg at dette like gjerne kunne vært meg).

Vi lever i en tid der brukeranmeldelser betyr mye for både forbrukere og næringsdrivende, og det er derfor denne saken betyr noe.

Akkurat denne amerikaneren tror jeg de fleste vil være enige om at skrev lite konstruktive innlegg, men det er ikke han saken egentlig dreier seg om.
Helt enig.👌🏻
Men må bare legge til noe, har jo selv brukt disse appene for å søke på hoteller og jeg bor aldri på 5 stjernes hoteller, (der jeg forventer toppscore), men på litt enklere hoteller så kan det variere mye, fra ræva til godt fornøyde gjester, det bare sier meg at smaken er som baken. Der andre har kost seg, har andre valgt å flytte ut. Derfor tar jeg disse anmeldelsene med en klype salt. Og når jeg kommer til Thailand så senker kravene seg automatisk, det som kan være viktig å ha i bakhode er brann. Som Toremann skriver, brannsikkerheten er elendig på mange hoteller.
Lucifer is back :evil: :twisted:
torbus

#24

CAT skrev: 27 sep 2020, 11:19

Helt enig.👌🏻
Men må bare legge til noe, har jo selv brukt disse appene for å søke på hoteller og jeg bor aldri på 5 stjernes hoteller, (der jeg forventer toppscore), men på litt enklere hoteller så kan det variere mye, fra ræva til godt fornøyde gjester, det bare sier meg at smaken er som baken. Der andre har kost seg, har andre valgt å flytte ut. Derfor tar jeg disse anmeldelsene med en klype salt. Og når jeg kommer til Thailand så senker kravene seg automatisk, det som kan være viktig å ha i bakhode er brann. Som Toremann skriver, brannsikkerheten er elendig på mange hoteller.
Helt sant det du skriver om stjerner. Mine erfaringer i Thailand er at også 2 og 3-stjerners hoteller holder meget høy kvalitet, men i anmeldelsene hender det ikke sjelden at en eller annet begynner å sammenligne hotellet med et 5-stjerners hotell nede ved elva i Bangkok.

Forventer du pikkoloer som står klar for å bære handleposen din opp til rommet hver gang du kommer tilbake, så velger du ikke et 2-stjerners hotell midt i bargata i Karon, det burde disse folka forstå selv, men dersom du klarer deg uten pikkoloer og folk som nesten kryper for deg, kan du få knakende fine og store rom for 800 baht i steder for 8000 baht i Thailand.

Det er også en del anmeldere som klager på de rareste ting (som at eggene ikke er stekt eller kokt nøyaktig sånn de ber om).

Men det er sånt man bare må se mellom fingrene med.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#25

Tore Bustad skrev: 27 sep 2020, 11:57
Det er også en del anmeldere som klager på de rareste ting (som at eggene ikke er stekt eller kokt nøyaktig sånn de ber om).

Totalt uakseptabelt med sjusket tilberedte egg er min nådeløse dom. Nei da, enig med deg. Selv om det er mange år siden vi betalte 800 for et hotellrom. Foretrekker bedre komfort, swimming-pool osv. Og da blir det dyrere.
torbus

#26

SomLao skrev: 27 sep 2020, 12:07 Totalt uakseptabelt med sjusket tilberedte egg er min nådeløse dom. Nei da, enig med deg. Selv om det er mange år siden vi betalte 800 for et hotellrom. Foretrekker bedre komfort, swimming-pool osv. Og da blir det dyrere.
Ja, jeg er neimen ikke sikker på hva man får for 800 baht på Phuket lenger, men 1200 baht for stor bungalow med strandtilgang på stranda, med pool og sentral beliggenhet på Samui, klarte jeg å ordne meg i årene før korona. Håper de ikke går dukken oppi dette, for Marina Bungalows på Lamai er mye for pengene, dersom man er i den retning. :)

(Litt mye slanger som ramler ned fra trærne, men det er vel noe man blir vant til).
9A97A4D2-F016-43ED-AE5F-B6239A85BC69.jpeg
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#27

e-golf skrev: 26 sep 2020, 17:35 Ja jeg har vært ofte i Thailand og det er nok litt urettferdig av meg å kalle det shithole, for jeg liker mange steder og folk i Thailand, men Pattaya er ikke et av stedene. Det som berger Thailand er folk, mat og natur, men nøler ikke med å karakterisere politi og rettsvesen som tatt direkte fra ett shithole country. så det blir andre reisemål fremover når coronakrisen forhåpentligvis er over.
Ja, er jo enig i alt du skriver, jeg må bare velge å overse de dårlige sidene, og så får thaiene finne ut selv hvordan se skal styre landet sitt. Og skjønner nå at jeg ikke skal uttale meg om myndighetene der nede, selv om jeg bare gjør det her. Har jo sålangt ikke noen negative erfaringer det selv.
Andre reisemål finnes, mange muligheter i SE.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#28

Ser ut som det snører seg sammen for Wesley nå!

Med forbehold det er sant det som beskrives og knyttes til Wesley i blogg artikkelen.

Wesley Barnes biography: 13 things about U.S. man jailed over TripAdvisor review of Thai resort

Les mer her
https://conandaily.com/2020/09/29/wesle ... ai-resort/
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#29

Phay skrev: 30 sep 2020, 04:39 Ser ut som det snører seg sammen for Wesley nå!

Med forbehold det er sant det som beskrives og knyttes til Wesley i blogg artikkelen.





Les mer her
https://conandaily.com/2020/09/29/wesle ... ai-resort/
vel , skal ikke være etterpåklok,
men dette er som jeg trodde,!
en møkka mann,,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#30

riflefish skrev: 30 sep 2020, 06:31 vel , skal ikke være etterpåklok,
men dette er som jeg trodde,!
en møkka mann,,
Vel, hva mannen er og ikke er spiller i grunnen liten rolle. Det som potensielle turister merker seg er at i Thailand er det lover som sender deg i fengsel om du bruker ytringsfriheten din.
Ved å anmelde mannen har resorten laget ris til egen bak. Hvem vil besøke et slikt sted der du risikerer både bot og fengsel?
Hele saken er rett og slett en katastrofe for turismen i Thailand, og det skyldes ikke denne amerikaneren, men måten resorten sammen med politiet og påtalemakten skjemmer ut Thailand for hele verden.
Svar

Gå tilbake til «Reisesikkerhet»