Historisk uke i Thailand

torbus

#31

Bildet er mer enn 2 timer gammelt og alle fortsetter å rapportere om tilstrømninger. Det er heller ikke over før tidligst i morgen.

AirBus350
Innlegg: 26
Registrert: 05 feb 2020, 09:38

#32

Advokaten hadde en meget kraftfull tale mot monarkiet nå. Gjett om han blir arrestert eller det som verre er i natt.
Han som sitter med haremet sitt i Tyskland har vel allerede gitt ordre.
AirBus350
Innlegg: 26
Registrert: 05 feb 2020, 09:38

#33

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#34

Husker jeg skrev om disse minnesmerker som forsvant i nattens mørke og saken var nærmest behandlet som statshemlighet,så jeg ser ikke helt motiv( tenker politisk støtte) , men slikt dukker kanskje opp senere ?
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#35

AirBus350 skrev: 19 sep 2020, 18:27 Advokaten hadde en meget kraftfull tale mot monarkiet nå. Gjett om han blir arrestert eller det som verre er i natt.
Han som sitter med haremet sitt i Tyskland har vel allerede gitt ordre.
vær nå litt forsiktig i dine hentydninger mr! :shock:
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#36

det er ingen tvil i mitt sinn ,
at denne protesten er isenesatt og organisert
av utenfra !
et nytt parti oppstår nå,
har en aning hvem som står bak,
demokrati,?,hmmmmm tja,
mere en hevn spør du meg,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#37

riflefish skrev: 20 sep 2020, 04:23 det er ingen tvil i mitt sinn ,
at denne protesten er isenesatt og organisert
av utenfra !
et nytt parti oppstår nå,
har en aning hvem som står bak,
demokrati,?,hmmmmm tja,
mere en hevn spør du meg,
Det er ikke vanskelig å forstå at folk er misfornøyde rifle. Som man skal ha respekt for konge og fedreland, så må den respekten være gjensidig. Den Respekten er fraværende i Thailand.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#38

Phay skrev: 20 sep 2020, 04:41 Det er ikke vanskelig å forstå at folk er misfornøyde rifle. Som man skal ha respekt for konge og fedreland, så må den respekten være gjensidig. Den Respekten er fraværende i Thailand.
dette er en lang ( lengre) debatt,
nå oppi covid 19 og arbeidsløshten
og pengemangelen blandt folk
så er det forstålig at folke er bange ,
men dette er just « the same old story»
det skal være lov og vis misnøye,
men nå oppstår bare et nytt parti finansiert
av tykoner,!

jeg har full forståelse for frustrasjon bland
folk flest.bevares
det er ille, nå
klart noe. ser nå et håp
men det er 82 % som er i mot dette opprøret
kilde nation tv.
og utover dagene ,nå
jeg tror ikke folk « drar hjem» i kveld
men jeg tar ofte feil,
dette nye partiet som ble lansert i går kveld
hmmmm,
blire roligre nå og mere forutsigbart
jeg tror vi nå går inn i en ny fase,
for all del dette tror jeg er ønskedrøm
nå må landet først bli fri for covid
og gjenåpning av turismen blr komme deretter
men dette vil ta tid,
skrik og krangel i parlamentet og intriger vil vi se
og kommer nå noen svartkledde og løsner skudd
er helvte løs,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#39

riflefish skrev: 20 sep 2020, 05:00 dette er en lang ( lengre) debatt,
nå oppi covid 19 og arbeidsløshten
og pengemangelen blandt folk
så er det forstålig at folke er bange ,
men dette er just « the same old story»
det skal være lov og vis misnøye,
men nå oppstår bare et nytt parti finansiert
av tykoner,!

jeg har full forståelse for frustrasjon bland
folk flest.bevares
det er ille, nå
klart noe. ser nå et håp
men det er 82 % som er i mot dette opprøret
kilde nation tv.
og utover dagene ,nå
jeg tror ikke folk « drar hjem» i kveld
men jeg tar ofte feil,
dette nye partiet som ble lansert i går kveld
hmmmm,
blire roligre nå og mere forutsigbart
jeg tror vi nå går inn i en ny fase,
for all del dette tror jeg er ønskedrøm
nå må landet først bli fri for covid
og gjenåpning av turismen blr komme deretter
men dette vil ta tid,
skrik og krangel i parlamentet og intriger vil vi se
og kommer nå noen svartkledde og løsner skudd
er helvte løs,
Tror ikke det er noe best tidspunkt for regime skifte okke som. Når de ikke respekterer lover og demokratiske regler når det kommer til valg, hindrer kandidater å stille, og så stjeler valget så har de allerede tapt fremtiden. Ro og orden erstattes med uro når slikt skjer. Det er forståelig at folk nå er utålmodige, og nå som mange har tapt levebrødet sitt pga korona, er det flere som ikke har noe å tape lenger.

Må huske på at det er svært mange statsansatte som har mye å tape om de sier sin mening offentlig. Til og med i familien her, så ble det luftet trusler om sønnens forfremmelse og arbeide hang i en tynn tråd om faren fortsatte å Møte på politiske møter. Han med flere har bøyd av for slike trusler, og det er slik man får ett slikt system til å fungere over lengre tid, for det er alltid en familie som har noe å tape på at folk sier sine meninger i det offentlige.

Men for min egoistisk del av meg, så har diktaturet og thailands regjeringer fungert Svært så bra. Bare misfornøyd med den sterke bahten selvfølgelig.

Med mine øyne så trenger Thailand generelt løft av generell utdannelse og fornuftsopplæring, handling og konsekvens, likestilling mellom kjønn, rase og klasse opplæring, og en generell forståelse av samhold utover familie relasjoner. Få bukt med korrupsjonen vil nok sitte langt inne, men det også må til for å få ett mer likestilt samfunn. Det svikter litt på filosofi og religion for å finne det ene holdepunktet nå som landets far er fraværende, og de har mistet all tillit og tro på den nye landsfaderen. Det er nok også derfor jeg tror at denne gangen, så vil det ikke være noen naturlig brems på det som nå vil komme og som må komme en gang i fremtiden. Imorgen eller om 10 år det kommer om ikke styresmaktene nå foretar ett taktskifte. Det taktskifte vil være å utstede nye valg, eller slå ned som de alltid har gjort med en silkemyk jernhånd. Tror 1976 fortsatt sitter friskt i minne hos befolkningen selv om det ikke er så mye snakk om det i det offentlige og heller ikke noe som snakkes mye om i hjemmene rundt omkring i Thailand, så vet folk om det, og man fikk også ett forvarsel om hva som er i vente i 2010 som kanskje har vært den mest alvorlige og langvarige demostrasjonen i moderne historie For Thailand. Der gjerningsmenene for skyting av sivile og journalister fortsatt er på frifot, og ingen ble dømt i etterkant. To politimenn ble vel også skutt etter hva jeg kan huske. Må sjekkes opp i så fall, eller om jeg blander inn andre protester tidligere.

Så hva er best for Thaiene og hva som er best i våre hoder for Thailand vet jeg ikke, men sant skal sies, som jeg har nevnt før, og det er at Thailand er det mest velfungerende diktaturet i Asia. Ihvertfall sett fra min side. Men hadde jeg vært thai, så ville nok det synet vært avhengig av min posisjon og min rang i samfunnet som mitt ansvar ovenfor min familie.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#40

Phay skrev: 20 sep 2020, 05:37 Tror ikke det er noe best tidspunkt for regime skifte okke som. Når de ikke respekterer lover og demokratiske regler når det kommer til valg, hindrer kandidater å stille, og så stjeler valget så har de allerede tapt fremtiden. Ro og orden erstattes med uro når slikt skjer. Det er forståelig at folk nå er utålmodige, og nå som mange har tapt levebrødet sitt pga korona, er det flere som ikke har noe å tape lenger.

Må huske på at det er svært mange statsansatte som har mye å tape om de sier sin mening offentlig. Til og med i familien her, så ble det luftet trusler om sønnens forfremmelse og arbeide hang i en tynn tråd om faren fortsatte å Møte på politiske møter. Han med flere har bøyd av for slike trusler, og det er slik man får ett slikt system til å fungere over lengre tid, for det er alltid en familie som har noe å tape på at folk sier sine meninger i det offentlige.

Men for min egoistisk del av meg, så har diktaturet og thailands regjeringer fungert Svært så bra. Bare misfornøyd med den sterke bahten selvfølgelig.

Med mine øyne så trenger Thailand generelt løft av generell utdannelse og fornuftsopplæring, handling og konsekvens, likestilling mellom kjønn, rase og klasse opplæring, og en generell forståelse av samhold utover familie relasjoner. Få bukt med korrupsjonen vil nok sitte langt inne, men det også må til for å få ett mer likestilt samfunn. Det svikter litt på filosofi og religion for å finne det ene holdepunktet nå som landets far er fraværende, og de har mistet all tillit og tro på den nye landsfaderen. Det er nok også derfor jeg tror at denne gangen, så vil det ikke være noen naturlig brems på det som nå vil komme og som må komme en gang i fremtiden. Imorgen eller om 10 år det kommer om ikke styresmaktene nå foretar ett taktskifte. Det taktskifte vil være å utstede nye valg, eller slå ned som de alltid har gjort med en silkemyk jernhånd. Tror 1976 fortsatt sitter friskt i minne hos befolkningen selv om det ikke er så mye snakk om det i det offentlige og heller ikke noe som snakkes mye om i hjemmene rundt omkring i Thailand, så vet folk om det, og man fikk også ett forvarsel om hva som er i vente i 2010 som kanskje har vært den mest alvorlige og langvarige demostrasjonen i moderne historie For Thailand. Der gjerningsmenene for skyting av sivile og journalister fortsatt er på frifot, og ingen ble dømt i etterkant. To politimenn ble vel også skutt etter hva jeg kan huske. Må sjekkes opp i så fall, eller om jeg blander inn andre protester tidligere.

Så hva er best for Thaiene og hva som er best i våre hoder for Thailand vet jeg ikke, men sant skal sies, som jeg har nevnt før, og det er at Thailand er det mest velfungerende diktaturet i Asia. Ihvertfall sett fra min side. Men hadde jeg vært thai, så ville nok det synet vært avhengig av min posisjon og min rang i samfunnet som mitt ansvar ovenfor min familie.
ikke vansklig og være enig med deg slik du skriver
phay!
bra skrevet, du er dyktig til og få fram
viktige poenger,
ps da jeg jobbet her ( siste jobben) samarbeidet
vi med nrot national resource senter of thailand
da vi var på tokt var jeg mye med en meget trivlig
forsker ( barinebiolog) det ble endel øl etc,
så vi pratet lett og forsiktig om lønn etc
han hadde foto av seg selv m regalia og salat
han sa: dette betyr for meg mere en lønn,
jeg så undrene på han han mente det
han hadde der en rosa liten rundt merke over alt annet ( this mr ( mitt navn)) betyr at jeg kan sitte ved kongens bord🙄🙄🙄
vel han tjente kansje nok, men fir statsansatte betyr nok salaten mye mere en folk vil tro,

vansklig og forstå i blandt stats arisokretet
holdninger til utmerkelser medaljer distinksjoner og
type regalia,

ps bath kursen!
fikk melding i dag der fiske eksporten
( importen fra norge til thailand nå hadde passert
5 miliarder bath,
så det går penger den veien,
( siste som et aprepo ).
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»