Bosette seg i Thailand

Svar
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#1

Her er 21 gode grunner til at man bør tenke seg om før man bosetter seg i Thailand


https://www.youtube.com/watch?v=V009SUGaa8Y
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#2

[mention]Combat[/mention]

Er du ute på at folk depper seg ned i disse vanskelige korona tider ? :mrgreen:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
chelsea
Innlegg: 1802
Registrert: 24 okt 2017, 10:43
Sted: Bangkok

#3

Combat skrev: 06 aug 2020, 18:58 Her er 21 gode grunner til at man bør tenke seg om før man bosetter seg i Thailand


https://www.youtube.com/watch?v=V009SUGaa8Y
mye av dette er jo sant hør om historer om thai dama har tappet han for alle pengene, å kastet han ut av huset
Combat
Innlegg: 115
Registrert: 03 jul 2018, 11:07

#4

Reinkarnert Pelle skrev: 06 aug 2020, 19:21 @Combat

Er du ute på at folk depper seg ned i disse vanskelige korona tider ? :mrgreen:
Nei, men mange gode poenger her, kjenner meg mye igjen med veldig mange negative ting
Når jeg tenker etter så er det med rasisme kanskje det verste jeg føler på, du er og blir en farang og behandles helt annerledes enn en thai i mange sammenhenger og nå i koranatider kanskje enda mer
KLO
Innlegg: 36
Registrert: 07 okt 2019, 19:49

#5

Det vi opplever i Thailand er nok ganske likt det innvandrere opplever i Norge eller de fleste andre land i verden - noen steder helt åpent, andre steder i skjul . Har man et annerledes utseende vil man møte negative holdninger de fleste steder i verden. Mistenksomhet, misunnelse hvis man er rikere enn lokalbefolkningen osv.
Min leveregel er å ligge lavt i terrenget, ikke skille seg for mye ut i levemåte eller eiendeler som hus, biler mm.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#6

KLO skrev: 06 aug 2020, 22:05 Det vi opplever i Thailand er nok ganske likt det innvandrere opplever i Norge eller de fleste andre land i verden - noen steder helt åpent, andre steder i skjul . Har man et annerledes utseende vil man møte negative holdninger de fleste steder i verden. Mistenksomhet, misunnelse hvis man er rikere enn lokalbefolkningen osv.
Min leveregel er å ligge lavt i terrenget, ikke skille seg for mye ut i levemåte eller eiendeler som hus, biler mm.

Høres fornuftig ut. “Show off” kan fort bli en dyrkjøpt lærepenge.også med døden til følge.
Ville for eksempel aldri bygget meg no diger luxus villa på landet. Heller gli inn i mengden i en by. Gjerne ved havet🤫
Lucifer is back :evil: :twisted:
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#7

Mye bra og fornuftig der ja.
You Never walk Alone :D
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#8

KLO skrev: 06 aug 2020, 22:05 Det vi opplever i Thailand er nok ganske likt det innvandrere opplever i Norge eller de fleste andre land i verden - noen steder helt åpent, andre steder i skjul . Har man et annerledes utseende vil man møte negative holdninger de fleste steder i verden. Mistenksomhet, misunnelse hvis man er rikere enn lokalbefolkningen osv.
Min leveregel er å ligge lavt i terrenget, ikke skille seg for mye ut i levemåte eller eiendeler som hus, biler mm.
Den største forskjellen på innvandrere som kommer til Norge og nordmenn som utvandrer til Thailand, det er at innvandrere til Norge får penger og hjelp vi som flyttet til Thailand må klare oss på egen hånd.

Så en god regel er: Vær forsiktig BÅDE økonomisk og ellers, ikke prøv å vies at man er "rik" med å sette nesa i været. Samt at man blir mye mer godtatt når man kan snakke thai med thaiene.


A.H.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

Arild Holtet skrev: 07 aug 2020, 04:21 Den største forskjellen på innvandrere som kommer til Norge og nordmenn som utvandrer til Thailand, det er at innvandrere til Norge får penger og hjelp vi som flyttet til Thailand må klare oss på egen hånd.

Så en god regel er: Vær forsiktig BÅDE økonomisk og ellers, ikke prøv å vies at man er "rik" med å sette nesa i været. Samt at man blir mye mer godtatt når man kan snakke thai med thaiene.


A.H.
begrepet innvandrer er jo så mangt!
! samme fra europeiske og skandinaviske land!
det kommer folk i denne kategorien stort sett fra hele verden,
14,7% av befolkningen har nå innvandrer bakgrunn.
overnemte kategori koster ikke alle mye,
men vi har,
politiske og flykninger som har rømt fra forfølgelse,
de hjelper vi som alle medlemsland i fn.
så har vi kategorien som har rømt fra krig
som har mistet alt de har rømt fra skrekkvelde som syria, mfl!
deiis har vi forpliktet oss til og hjelpe,
mange klarer og komme seg inni samfunnet
og jobber.
men det er de som faller utenom
det koster samfunnet penger,
men det har vi da råd til!
det finnes også økonomiske flykninger
som har rømt fra fattidom. betalt menneskesmuglere for et håp om bedre liv,
flesteparten blitt utvist og får ikke opphold,
norge er ikke et fattig land,
dette har vi råd til

statestikk:

https://www.ssb.no/innvandring-og-innva ... nnvandring

ps under krigen var det 60000 nordmenn i sverige som flyktet dit!


tok fram passet til far,
han måtte søke visum i sverige etter krigen,
mange nordmenn kom ikke inni sverige,
man måtte kunne forsørge seg
Vedlegg
6317978B-A8A0-4BDD-BB44-314C71C839CA.jpeg
A5ECB5B6-BD22-4963-B95E-013C79E7D29E.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#10

Men det er vel tross alt en liten forskjell på norske som rømte under krigen og dagens flyktninger.
De norske ønsket dra tilbake til et fritt norge snarest mulig.
Samtidig var det vel og slik at de norske myndigheter i london betalte kistnadene med norske flyktninger i utlandet. På samme måte de gjorde for mye av krigsmateriell etc.
Med inntektene fra den norske handelsflåten.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»