Rasisme I Thailand!

Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#31

Geir Rasch skrev: 06 aug 2020, 08:57 Selv helseministeren har jo ved flere tilfeller uttalt seg nedsettende om folk fra vesten; "disse skitne farangene som ikke vasker seg", blant annet.
Ja jeg lar han få ha sine meninger og har ikke tenkt å dra noe rasismekort, vet ikke engang om hva han reelt mener eller om det er oversetning
(I relgion bruker en jo synonymet urene)
Han får tro som han vil , har ingen ide om å invitere han i dusjen for å bevise noe.
Men selfølgelig uheldig og ubetenksom utalelse offentlig.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#32

Her en youtube snutt om dobbelpris systemet på offentlige sykehus.

https://www.youtube.com/watch?v=uXTuBN4 ... -EvBEI7CQM
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#33

sikry skrev: 06 aug 2020, 11:54 Her en youtube snutt om dobbelpris systemet på offentlige sykehus.

https://www.youtube.com/watch?v=uXTuBN4 ... -EvBEI7CQM
Slikt er ikke pent. Nå vet jeg ikke hvor han kommer ifra og hvordan systemet er hvor han kommer ifra.
Jeg er klar over at vi ikke har rettigheter i Th selv om vi skatter.
Samtidig når han snakker om utlendinger kontra Thai.
Vi har egenandel noe jeg synes kan sidestilles med Thai sin lave pris.
Vi har folketrygden som sikrer at vi får behandling på Norske vilkår(innenfor en gitt ramme)
Vi har krav på behandling uten så mye ekstra i EU land. På lik linje med Asiatere i Thailand.
Men slikt er det jo avtaler den Norske stat har fått til. Og det er vel opptjeingstid og regler for å,være omfattet av folketrygden,
Men er det da diskrimenering om en oppholder,seg her uten å bli omfattet av den?
Slikt kan kanskje mye av hans argumentasjon virke litt feil å bebreide Thailand for.
Endel av hva som han synes er urettferdig må,det vel være hans eget hjemland som må sørge for å få,avtaler om?
På lik linje med fks en ikke schengenborger som kommer tilskade i schengen.
Blir litt forenklet men self om han skatter osv er mye urettferdig.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#34

Ser ut som om de ikke forstår det selv hvor dumt det blir å utestenge bofaste i Thailand. Det når ikke inn at fastboende nå føler seg tilsidesatt i en vanskelig periode. Ikke bare når det gjelder marathon, men alle som arbeider i utlandet, og bor her, kan ikke forlate landet, eller blir stengt ute selv om de har oppholdstillatelser, investert i eiendom og business og en stor andel betaler skatt i tillegg. Leser Combat begynner å se seg lei på det, og jeg vil tro mange mange med han. Hadde jeg reist hjem så hadde jeg jo sittet i steinrøysa som så mange fint kaller det og gått på veggen bokstavelig talt.

De tar ikke vare på folk som er med å investere i landet sitt, og er med å bidra til at Thailand er en attraktiv destinasjon.


🌞
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#35

Wood1958 skrev: 06 aug 2020, 13:28 Slikt er ikke pent. Nå vet jeg ikke hvor han kommer ifra og hvordan systemet er hvor han kommer ifra.
Jeg er klar over at vi ikke har rettigheter i Th selv om vi skatter.
Samtidig når han snakker om utlendinger kontra Thai.
Vi har egenandel noe jeg synes kan sidestilles med Thai sin lave pris.
Vi har folketrygden som sikrer at vi får behandling på Norske vilkår(innenfor en gitt ramme)
Vi har krav på behandling uten så mye ekstra i EU land. På lik linje med Asiatere i Thailand.
Men slikt er det jo avtaler den Norske stat har fått til. Og det er vel opptjeingstid og regler for å,være omfattet av folketrygden,
Men er det da diskrimenering om en oppholder,seg her uten å bli omfattet av den?
Slikt kan kanskje mye av hans argumentasjon virke litt feil å bebreide Thailand for.
Endel av hva som han synes er urettferdig må,det vel være hans eget hjemland som må sørge for å få,avtaler om?
På lik linje med fks en ikke schengenborger som kommer tilskade i schengen.
Blir litt forenklet men self om han skatter osv er mye urettferdig.
Jeg liker måten du forholder deg til problemstillingen på, men i likhet med deg synes jeg det er litt feil at vi som skatter til Thailand faktisk ikke får noen rettigheter knyttet til dette. Her har Thailand åpenbart et forbedringspotensiale!
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#36

sikry skrev: 06 aug 2020, 11:54 Her en youtube snutt om dobbelpris systemet på offentlige sykehus.

https://www.youtube.com/watch?v=uXTuBN4 ... -EvBEI7CQM
så en link lenger ned fra samme folka, tydlig noen australske løgnere har dumma seg ut i los!
21 årsaker til jeg ikke pensjonerer meg i los
makan til ensidighet,
og oppkast,😂
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#37

Geir Rasch skrev: 07 aug 2020, 07:05 Jeg liker måten du forholder deg til problemstillingen på, men i likhet med deg synes jeg det er litt feil at vi som skatter til Thailand faktisk ikke får noen rettigheter knyttet til dette. Her har Thailand åpenbart et forbedringspotensiale!
Takk for det, nå er jo noen avtaler fks vedrørende schengen noe som av og til har måtte komme i rettsystemet deres før vi har gitt etter.
Kan jo kanskje bli etterhvert samme saker i Th, fks oppholdsrettigheter og slikt fra andre Aseanland hvor ting kanskje er lempeligere gir også rett til det i Thailand i fremtiden en gang.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#38

Phay skrev: 07 aug 2020, 02:09 Ser ut som om de ikke forstår det selv hvor dumt det blir å utestenge bofaste i Thailand. Det når ikke inn at fastboende nå føler seg tilsidesatt i en vanskelig periode. Ikke bare når det gjelder marathon, men alle som arbeider i utlandet, og bor her, kan ikke forlate landet, eller blir stengt ute selv om de har oppholdstillatelser, investert i eiendom og business og en stor andel betaler skatt i tillegg. Leser Combat begynner å se seg lei på det, og jeg vil tro mange mange med han. Hadde jeg reist hjem så hadde jeg jo sittet i steinrøysa som så mange fint kaller det og gått på veggen bokstavelig talt.

De tar ikke vare på folk som er med å investere i landet sitt, og er med å bidra til at Thailand er en attraktiv destinasjon.


Jeg må tilstå at jeg er litt usikker på hvor stor andel av de som nå ikke får reise ut, tjene penger, og dra tilbake,For ikke snakke om hvor stor andel av alle ekspatere,av alle nasjonaliteter som har valgt Thailand som et land å tilbringe sin tid .
Om slike ord kommer etter en har tatt sine penger , sett seg ut et land hvor en kan ha det godt når en kan få leve på sine premisser.pga sine penger. Alt skjer ut fra eget ønske og vilje og på eget initiativ.
Så jeg er litt usikker på om drivkraft og motiv var for å gjøre Thailand til ett atraktivt land for Thaialnd sin skyld eller for å ha det bra selv.
Er mange som frivillig og på egenhånd tar sine midler , reiser til et annet sted , slår seg ned og at vil gi intrykk av landet de har valgt er avhengig av de .
Noen eropeiske land har lang tradisjon som kolonimakter og når jeg leser på noen andre forumer kommer slike koloknistiske holdninger relativt ofte frem.
Slikt kan nok sikkert være med til å skape konflikter også, nå ser de det ikke det så godt selv(sin egen atferd)
Når uvitenheten om verden utenfor Thailand ikke er så kjent for den jevne Thaier er det sikkert lett å generalisere oss farranger også.
På lik linje med mange i distriktsnorge som ikke kjenner en eneste utlending men har meninger om hvordan de forskjellige utlendingene er.
Da også veldig generaliserende ut fra en i bygda har møtt 1 pakistaner , 1 polakk osv.
Så jeg har litt forståelse for at endel holdninger mot,fareang kan være selvforskyldt selv om det ikke rettferdigjør den behandlingen jeg leser om.
Et stort problem som nok er noe Thaiere selv som nation må ta fatt i og,tisvarende for de,som blir utsatt,for det nok er maktesløse uten Thaiere sin hjelp

.
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#39

Maraton ? har det med løping å gjør ?

Er det ikke litt urettferdig at noen har lengre ben en andre ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#40

https://pattayaone.news/bangkok-midnigh ... oreigners/

Legger ved en artikkel fra pattayaone.

Det må være noe allment galt med thaier.

Tipper det er en farang som har vunnet i alle år, og nå har de sett seg lei det.🙄🥇
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»