Rasisme I Thailand!

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#61

INKOGNITO skrev: 08 aug 2020, 11:47 Har utdannelse fra begge deler, men høyest innen teknisk.
Å kombinere økonomi og teknisk utdannelse slik [mention]INKOGNITO[/mention] har gjort gjør arbeidstakere mye mer attraktive på arbeidsmarkedet. Å ha en tekniker med forståelse for økonomi er svært gunstig.

På ingeniørutdanningen her i byen er det mange som etter endt bachelor eller master som ingeniør tar et år påbygning innen økonomi; PØL (Praktisk økonomi og ledelse).
Det gjorde ikke jeg, men hadde mine økonomifag fra videregående. Den gang var heller det ikke så fine titler som i dag, da ble man ingeniør eller sivilingeniør. Ikke bachelor eller master.

En av mine best utdannede venner den veien er sivilingeniør innen byggfag og siviløkonom. Men samtidig en av de minst tekniske jeg kjenner slik at hans private byggprosjektering har fremstått som uten styring :lol:
Han har flere ganger hentet billig arbeidskraft fra baltiske land, men måtte hele tiden passe på slik at totalt sett så ble det dyrt med billige arbeidere og materialer før han ble ferdig.

Vi nordmenn er stort sett godt vante og har høye krav til kvalitet. Også i europeisk sammenheng. Jeg forstår godt at mange av dere har frustrasjon og utfordringer med prosjektene deres i Thailand.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#62

Phay skrev: 08 aug 2020, 11:38 Tror ikke jentene som menger seg med falanger blir sett på noe anderledes enn jentene som menget seg med utlendinger på 80 tallet, selv om det er vesentlig mer av de her. Tar jo mine forholdsregler så får vi se, om jeg tar livet mitt imorgen så er det kanskje ett lite varsko om noe kriminelt har skjedd, men om jeg tar livet mitt om 30 år, så tror jeg ikke det ;-)

Tror nok det er flere tragiske skjebner der helsa og rusproblemer tar knekken på folk etterhvert her nede. Livet ble ikke som de trodde det skulle bli, og så strekker ikke penga til lenger.

Jeg har nå planer om å ikke gro fast her oppe, og noen storkar med perleporter og svømmebasseng blir det ikke. Ganske så basic det vi bygger, og priser er deretter. Har heller ikke godtatt alle priser de har kommet med, og målt opp så de ser det, og regnet ut på ark for de i forhold til avtaler og priser pr m2, eller det vi har avtalt. Har kontroll på alle innkjøp som vi gjør selv, så jeg vet hva som går og hva ting koster.

Men at det er noen som misliker oss eller meg, det ser jeg ikke bort ifra, noe annet ville vært unaturlig, og slik er det hjemme også, der naboer og bygdetullinger skuler over hekken, og tenker sitt, som byfolk vi møter på hoteller rundt i landet. Merker det mer nå enn tidligere at Hi So BKK folkene ser ned på en der en er eller kommer, og det virker som de viser tydeligere nå at dette er deres land enn før. Før så vi de jo nesten ikke på turisthotellene vi var på rundt omkring i badebyene, men nå var det de som var i flertall selv på en kompis sitt hotel i Khao Takiap i Hua Hin. Nå skal jeg ikke svartmale for majoriteten eller de aller fleste behandler oss fortsatt som folk og er hyggelige, og imøtekommende.

Veldig hyggelig å komme til Chiang Khan Igjen og Udon Thani for å nevne noen steder.

Men det kan bli andre tider om Kina nå fester grepet og får det som de vil, da tror jeg det kroken på døren for de fleste fra vesten, eller det jeg kanskje mener er at vi ikke vil trives som turist her mer om det blir mer tilrettelagt for de. Uansett så må vi oppføre oss, og tilrettelegge som best mulig uten at det går på bekostning av trivselen, men kamelsvelgingen fortsetter nok.
jau, du har jo vært i selvmordbransjen i mange år.
men finner de deg dau under en klippe i morra med fallskjerm på ryggen, så bør bjella ringe altså.

nei du gror nok ikke fast, blir nok et nytt bygge prosjekt i fremtiden.
lopper i blodet kan klø😂
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#63

https://www.bangkokpost.com/thailand/ge ... low-expats

de måtte gi etter for presset, og beklage.
lurer på hva de tenkte jeg, da de «klekket» ut at foreigners ikke kunne stille.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#64

Thaiene ser ut til å tro at det er de «skitne» utlendingene som er skyld i all spredning av smitte selv om de som er i landet har vært i lang tid eller må igjennom 14 dagers obligatorisk karantene. Smittetilfellene siste tiden har vært registrert hos thaier som kommer hjem men utlendingene skal ha skylden.


Fra The Thaiger sin side på Facebook:
MORE SEGREGATION
Thais to the left, foreigners to the right. This time the Samui Transport Office is in on the game assuming, without valid evidence, that foreigners are somehow the carriers of Covid-19. In fact ALL the cases in the past 75 days have been Thai nationals, not foreigners.

If there were any new foreigners arriving in Thailand, and there are a few, they have to complete the same 14 day mandatory quarantine as the Thai repatriates.

When do "isolated cases" of segregation (usually a 'misunderstanding') start to become a bit more common?

If, indeed, these businesses and organisations are reflecting the wishes of their customers (to either ban or segregate foreigners), then there is a broader problem that is going to be a barrier for a re-introduction of tourism and open borders.

VIDEO: Darrell Lee
Special Seating Area at Samui Transport Office for Foreigners; so they do not sit next to any Thais.

#Segregated.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#65

tdr skrev: 09 aug 2020, 15:17 Thaiene ser ut til å tro at det er de «skitne» utlendingene som er skyld i all spredning av smitte selv om de som er i landet har vært i lang tid eller må igjennom 14 dagers obligatorisk karantene. Smittetilfellene siste tiden har vært registrert hos thaier som kommer hjem men utlendingene skal ha skylden.


Fra The Thaiger sin side på Facebook:







jeg ser for meg denne...thaikinesere øverst, alle andre i midten og thaier på bunn..
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#66

Skulle mene at det er lettere å bli integrert lettere ute på bygdene og det har vi vel observert både i Norge og Thailand.

Her er det en som til og med ble godt integrert i Bergen han er midt på bilde her.

Bilde
August Aagaard de Richardson. Han kom til Bergen som blindpassasjer på en bananbåt fra den danske kolonien St. Thomas i Vestindia som fjortenåring i 1888 og tilbragte resten av livet i byen.

Han gikk under forskjellige tilnavn. Som byens eneste svarte person var «Negeren» nærliggende (uten dagens meningsinnhold), men han ble også kalt «Gusten» – et vanlig tilnavn for mennesker døpt August. I mange år sto han ved Rundetårn på Torget og solgte Morgenavisen. Han var kjent i sin samtid som en glødende Brann-patriot som aldri gikk glipp av en kamp og en stor buekorpsentusiast.

Da han døde i 1936, sto det minneord i både innen- og utenbys aviser. Det ble brukt ord som «en kjent og populær skikkelse i vår by», «vårt bymiljø [er] blitt et karakteristisk trekk fattigere» og hans arbeidsetikk og personlige livsførsel ble hyllet. Hans store stolthet skal ha vært hjemmet i Pinnelien. BT slo fast at «til tross for sin fjerne avstamning (…) blev han så god bergenser som nogen.» Og slik ble han husket i lang tid.
https://www.ba.no/gusten-bergenser-av-o ... -8-1343845
Livet mitt er en dans på nevroser :D
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#67

tdr skrev: 09 aug 2020, 15:17 Thaiene ser ut til å tro at det er de «skitne» utlendingene som er skyld i all spredning av smitte selv om de som er i landet har vært i lang tid eller må igjennom 14 dagers obligatorisk karantene. Smittetilfellene siste tiden har vært registrert hos thaier som kommer hjem men utlendingene skal ha skylden.
Hvis du er fallang så må du ha covid19 test + legattester på at du er frisk, er du thai så slipper du covid19 test før flyreise til Thailand.

Krav til thai som skal reise hjem:
"Fit to Fly certificate 72 hours before departure time from Norway **Not a COVID-19 test**
It should be in English with a clear indication of the date and time of visiting the doctor."

Krav til fallang før flyreise til Thailand:
"Two days before the departure date, applicants must submit

(1) Medical Certificate with a laboratory result, indicating that COVID-19 is not detected and

(2) Fit to Fly Health Certificate"


Håper de finner en løsning som behandler alle likt når man skal reise inn i Thailand.

Mvh
Apekatt1

PS!
Jeg hjalp en venn med dokumentasjon og har lest e-postene fra ambassaden.
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#68

Utpåtur skrev: 18 aug 2020, 10:53 At man som borger av landet eller som utlending behandler forskjellig - det gjør jo alle; du nekter ikke en nordmann innreise ved svenskegrensa - men gir påbud om karantene - mens en utlending kan avvises.
Eller man behandler alle likt og tar covid19 test av alle ved innreise til Thailand og så pålegger alle karantene. Det skjer jo allikevel i Thailand idag.

At vi i Norge burde gjøre det samme ved våre grenser, det er en annen diskusjon...

Mvh
Apekatt1
ha96
Innlegg: 67
Registrert: 07 jun 2020, 04:05

#69

Rasisme i Thailand har en lang historie spesielt mot minoritets befolkninger og man kan saktens i blant lure på hvor man har bosatt seg :(
https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Thailand

Det som etter min mening har frembragt mer synlige forskjellsbehandlinger de siste årene er militer styre som nå regjerer og som med overlegg manipulerer-innprenter massene daglig denne leksonen med nasjonal sikkerhet og "nummer 1 " politikken og ikke minst disse småhendelsene med noen politikere som med sin kortsynhet har kommet med bemerkelser :roll: vedrørende utlendinger som ikke akkurat vil hjelpe fremtidig turisme :|

ha96
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#70

apekatt1 skrev: 18 aug 2020, 10:21 Hvis du er fallang så må du ha covid19 test + legattester på at du er frisk, er du thai så slipper du covid19 test før flyreise til Thailand.

Krav til thai som skal reise hjem:
"Fit to Fly certificate 72 hours before departure time from Norway **Not a COVID-19 test**
It should be in English with a clear indication of the date and time of visiting the doctor."

Krav til fallang før flyreise til Thailand:
"Two days before the departure date, applicants must submit

(1) Medical Certificate with a laboratory result, indicating that COVID-19 is not detected and

(2) Fit to Fly Health Certificate"


Håper de finner en løsning som behandler alle likt når man skal reise inn i Thailand.

Mvh
Apekatt1

PS!
Jeg hjalp en venn med dokumentasjon og har lest e-postene fra ambassaden.
Selv syntes jeg at det virket brutalt og inhumant hvordan mange nasjoner behandlet sine smittede ved evakueringer, fks fra cruisebåten, er du syk får du ikke komme med hjem.
Kvinner barn og syke først er kanskje noe gammeldags nåtildags.
Så jeg synes at Thaiere viser en human side overfor sine landsmenn/kvinner i dagens situasjon uten å kalle det rasisme om andre må vise attest for å reise til deres land..
Etter å ha lest og deltatt på diverse forumer har jeg også stilt meg undrene over når nå rasismekortet har kommet frem,(ikke at det ikke kan være berettiget)
Men det er gjenom årene diskutert om hvor ønsket det er med russisk tilstedeværelse, Kinesisks tilstedværelse , Indisk tilstedeværelse i Thaierne sitt eget land, nå gir Thaierene selv beskjed og det innebefatter også oss. Da trekkes det opp rasismekortet, og for meg er det litt diffust hvem er det da i såfall det er dekkende for.
Hvordan ville folk sett på fks en Italiener som kom til Norge og begynte å snakke om at han ikke ønsket Thaiere skulle komme hit, så dro han rasistkortet om han ikke var velkommen selv?
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»