Rasisme I Thailand!

Svar
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#1

Vi har lenge sett rasisme på nært hold i Thailand, og segregeringen har blitt tydeligere med Covid 19 viruset, der utlendinger som er bosatt i Thailand, og ikke vært utenfor grensene siden restriksjonene kom på plass, ikke får delta eller være med på arrangementer. Siste ut nå er Bangsaen Marathon som skal avvikles, og utlendinger får ikke delta. Ikke noen nyhetssak enda, men linker til Thai Visa som har en tråd gående.

Nå har jo utspillene enkelstående ministere i regjeringen også bidratt itl at temperaturen har økt betraktelig, og jeg tror vi vil se mer fremover der utlendinger vil bli offer for forskjellbehandling, og da snakker jeg ikke om høyere priser i nasjonalparker og lignende, men seriøse holdnings endringer blandt folk. Ser jo nå at temperaturen har forandret seg mange steder når de viker unna meg på kjøpesenter med store øyne, noen mer sinte enn andre, så kan kanskje sammenlignes med muslimer og andre utlendinger på åpen gate i Oslo på feil plass til feil tid. Man blir singlet ut når man er ikke ser ut som andre og satt i bås!




https://forum.thaivisa.com/topic/117413 ... -marathon/
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

Say no more 🌞

Solen skinner alltid


🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#3

det er nok mest blandt den mannlige delen i thailand,
jeg kommer med en påstand jeg hørte også
at « faranger stikker av med våre kvinner»

en kar sa til meg ( en taxisjafør jeg kjenner»
even students go and fuck with farangs,
fucking farank,
ja men jeg er jo farang sa jeg:
det ble stille, nå skal det sies at han var full
jeg pleide og sykle bort på en stor bensin stasjon, og jeg spanderte jo øl på gutta i blandt
den gang ølet kosta 28 baht og vi fikk 5 + baht for krona
så fikk jeg mye øl for 100 nok,
han var lokal beboer ikke av disse keg kaller
nomade taxisjaførere
det er 1000 vis av drivere fra bygda som bor i
taxin sin,.
skrev vel endel om dette fenomenet på asiaforum.
dette m fremmed hat går nok mye på det jeg nevner innledningsvis,
men jeg føler vel at det ikke er noe problem
for meg,
jeg merket mere det skumle blik og avisende
holdinger i norge.
ja det var i blandt så ille,
at kona gråt.
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#4

Blir det for jævlig er det jo ett alternativ å bytte skinn / kropp :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Reinkarnert Pelle skrev: 28 jul 2020, 07:34 Blir det for jævlig er det jo ett alternativ å bytte skinn / kropp :D
Det er jo lett sammenlignbart med hvordan vi ser på innvandrere uten å vite hvem de er, hva de gjør, og hva de bidrar med til samfunnet. Det går ikke ann å single ut folk bare ved å se på de, og tro at en vet hvem de er og hva de er. Det er lett forståelig å se at mange thaier er dritt lei av å observere og lese om falanger på tur enten det beg og back packers som klager på priser, snakker dritt om thaier overalt eller om det er sex turisme som er lett å spotte overalt en reiser. Mer eller mindre alle oss ler og klager over thaiers intelligens, væremåter og som overtro, så hva kan vi forvente tilbake?
🌞
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#6

Video i tweet fra Richard Barrow. En expat som snakker thai ble nektet inngang på Full Moon Terrace & Bar i Bangkok kun på grunn av han er hvit. Når han i tillegg snakker thai så er det jo tydelig at han bor der og ikke er noen vanlig turist.

Det er jo ingen logikk i å bruke hudfarge som grunn; folk med hvit hudfarge som er i Thailand nå er jo stort sett folk som bor i landet og har vært offer for samme restriksjoner som thaier og har ikke vært utenlands siden landet ble stengt ned. De som har vært utenlands må jo i tillegg gjennom 14 dagers karantene.

Av de som har kommet tilbake til Thailand og vært syke er jo dette i hovedsak thaier som har kommet hjem fra ulike land.

I tråden på Twitter blir det oppfordrer til boikott i fremtiden av steder som nekter folk inngang grunnet hudfarge og mange legger inn negative anmeldelser på stedets oppføring på Google Maps. Vel fortjent!



Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#7

Jeg fant akkurat frem Youtube kanalen hans mens du postet :D


https://youtu.be/86YI4xMXzUo
🌞
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#8

tdr skrev: 28 jul 2020, 08:45
I tråden på Twitter blir det oppfordrer til boikott i fremtiden av steder som nekter folk inngang grunnet hudfarge og mange legger inn negative anmeldelser på stedets oppføring på Google Maps. Vel fortjent!
Tror det vil få liten innvirkning på antall besøkende når alt dette er over, men kanskje i begynnelsen vi får se. Jeg kommer neppe til å undersøke hvem som har nektet utlendinger eller dette stedet når den tid kommer.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

Phay skrev: 28 jul 2020, 08:51 Tror det vil få liten innvirkning på antall besøkende når alt dette er over, men kanskje i begynnelsen vi får se. Jeg kommer neppe til å undersøke hvem som har nektet utlendinger eller dette stedet når den tid kommer.
i thailand virker det som diskriminering er lov
det har vi sett m plakater der det skrives at
russere ikke er velkommen! på jomtien og
pattaya,
har selv sett slike plakater


« Chutima Sidasathian
Monday, January 28, 2013
PHUKET: A large crowd is expected to attend a meeting in the Phuket district of Bang Tao today amid growing concerns about the scale of Russian businesses on Phuket.

Banners were strung up at the weekend all around Bang Tao, considered one of Phuket's five-star areas, urging people to reject Russian businesses,
Vedlegg
5E45346F-54C6-4B3B-A555-D73B67F1DD83.jpeg
F103DF8B-87DA-4E11-A3FB-05A74880DE4F.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#10

riflefish skrev: 28 jul 2020, 10:11 i thailand virker det som diskriminering er lov
det har vi sett m plakater der det skrives at
russere ikke er velkommen! på jomtien og
pattaya,
har selv sett slike plakater


« Chutima Sidasathian
Monday, January 28, 2013
PHUKET: A large crowd is expected to attend a meeting in the Phuket district of Bang Tao today amid growing concerns about the scale of Russian businesses on Phuket.

Banners were strung up at the weekend all around Bang Tao, considered one of Phuket's five-star areas, urging people to reject Russian businesses,
Jeg også sett No Jewish plakater tidligere og ble sjokkert helt til jeg møtte noen enkeltstående tilfeller, men har jo gjort det med de fleste nasjonaliteter, og av og til snakket svensk for å unngå nordmenn, og gått derifra med hodet under armen. Alle nasjonaliteter har sitt, men når det kommer til russere, så har de ofte med seg en litt annen mafia strategi når det kommer til business i utlandet.
🌞
Svar

Gå tilbake til «Historie, politikk og samfunn»