Frokost - lei av brød

CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#1

Noen som har frokost tips, som ikke inkluderer brød? Ær så lei brødmat. spiser egentlig lite brød generelt. Drikker sjelden melk også.
I dag ble det noe kylling og nudler på Deli. men blir j... dyr frokost da.
Pølse i brød gjelder ikke som tips.
Lucifer is back :evil: :twisted:
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#2

khao tom
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#3

Jeg driver og eksperimenterer med grøt. Du kan sikkert koke noe havre/korn grøt, men jeg holder på å teste meg fram til en kokos-nøtt mel grøt. Enkel oppskrift egentlig. 2 kopper kokos-mel, 2 kopper golden flax mel, 3/4 kopp vann, 1 fingerklype salt, koke til middels varme og tyknes. Tilsett 1 pisket egg i 2 omganger under omrøring, 2 spise-skjeer smør og 1 spiseskje kokos-krem eller fløte. Varmes så opp og røres til det tykner til grøt. Kan tilsette sukker/søtningsstoff alt ettersom hva man ønsker. Noen bruker også honning. Jeg har laget denne uten noe søtningssoff og det var helt ok for meg. Men konsistensen må jeg jobbe med. Lurer på om jeg skal bytte ut golden flax med mandel-mel. Må teste meg litt fra.

Venter nå siste ingredienser fra kjøp via Lazada for å begynne å bake brød :D Bruker kokos-mel og mandel-mel primært. Blir spennende å teste.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#4

CAT skrev: 06 jul 2020, 21:24 Noen som har frokost tips, som ikke inkluderer brød? Ær så lei brødmat. spiser egentlig lite brød generelt. Drikker sjelden melk også.
I dag ble det noe kylling og nudler på Deli. men blir j... dyr frokost da.
Pølse i brød gjelder ikke som tips.
egg bønner i tomat og bacon

eller lag salater,


tuna i springwater er godt utgangspunkt
sammen

finhakka hvitløk og ferske tomater
delt opp med olje salt og pepper,

havregryn blir ivertfall jeg for lei!

men masse salater er snadder

skal du ha i lit majones

er « majo» fra kraft noe de selger også
på lazada og tesco/

igrunn beste majonesen jeg får
den og helleman
ei spiseskje i salaten
(ikkså mektig som mills)
Vedlegg
AC18BDFE-1347-47C2-9977-571E0BF63A24.jpeg
0CE29768-5E2F-4C00-B59C-5E8F906DED4F.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Til frokost så må man ha litt proteiner, litt karb og litt fett. Alt dette får man i melk, youghurt, nøtter, Banan egg og havre. Litt bær som smakstilsetning så er man der. Viktig å ikke overstimulere smaksløkene for mye, for da ender man bare opp med å bli fysen fortere en svint igjen. All mat bør ikke smake godt, og det er sunt å spise litt kjedelig måltider, og kun fokusere på hva som er næringsmessig nytting.

Jeg spiser det samme hver dag hele uka, og det er 4 skjeer youghurt, en banan, noen nøtter 4-5 stk, litt havre, thats it. Når vi ikke har banan, så blir det mango, men det er litt for søtt, og jeg ender opp med å bli like sulten igjen kort tid etter, så banan holder meg mett lenger, og sultfølelsen borte. I helgene er det ferskt brød egg og bacon som teller. To egg, 4 bacon skiver, og to brødskiver holder meg gående fra 7 - 12. Viktig å ikke småspise noe i mellom de to måltidene har jeg kommet frem til, for om jeg står over ett mellomåltid så er jeg mindre fysen utover kvelden også. Men i helgene så er det lov, og på tur, men nå er jeg jo kommet til match vekta, og da kan man tillate seg mer rutinemessig slurv, mens når man er på fastsatt diett, så er det beinhard disiplin den tidsperioden det gjelder. Kan nevne at vi nå har kuttet ut alkohol i 6 måneder, og det gikk 2 måneder så hadde jeg mistet 4 kg, med samme diett foruten alkoholen som bestod av mest vin, og litt øl. Sjeldent det ble noen drinker på oss.

Det viktigste er å finne motivasjonen og så disiplinen, og følge det man har satt opp. Har man tilstrekkelig med kaloritap, så skal man gå ned i vekt okke som, og gjør man ikke det, må man ta en legesjekk og sjekke opp kroppen og justere etter det. Er det ikke noe galt med kroppen, så jukser man!

Litt lengre rant enn nødvendig, men det bare kom av seg selv ;-)
🌞
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#6

STORE havregryn og vann i en bolle, inn i microen, røre litt lundt, fortsett microen,.... eller enda enklere - bruk komfyren og en vanlig kasserolle.
Tilsett en liten smørklump på toppen og dryss sukker og kanel over mesterverket.. Voila!
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#7

RobertX skrev: 07 jul 2020, 04:33 Jeg driver og eksperimenterer med grøt. Du kan sikkert koke noe havre/korn grøt, men jeg holder på å teste meg fram til en kokos-nøtt mel grøt. Enkel oppskrift egentlig. 2 kopper kokos-mel, 2 kopper golden flax mel, 3/4 kopp vann, 1 fingerklype salt, koke til middels varme og tyknes. Tilsett 1 pisket egg i 2 omganger under omrøring, 2 spise-skjeer smør og 1 spiseskje kokos-krem eller fløte. Varmes så opp og røres til det tykner til grøt. Kan tilsette sukker/søtningsstoff alt ettersom hva man ønsker. Noen bruker også honning. Jeg har laget denne uten noe søtningssoff og det var helt ok for meg. Men konsistensen må jeg jobbe med. Lurer på om jeg skal bytte ut golden flax med mandel-mel. Må teste meg litt fra.

Venter nå siste ingredienser fra kjøp via Lazada for å begynne å bake brød :D Bruker kokos-mel og mandel-mel primært. Blir spennende å teste.
blir så avansert det du holder på med. hakke tid til sånt, hvertfall ikke hver dag.

men det brødet du skal bake med kokos mel og mandel mel skulle vært moro å smakt på..
får håpe jeg får meg entur til hua hin før du pakker bagen og flytter hjem..
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#8

MrDemongas skrev: 07 jul 2020, 06:31 STORE havregryn og vann i en bolle, inn i microen, røre litt lundt, fortsett microen,.... eller enda enklere - bruk komfyren og en vanlig kasserolle.
Tilsett en liten smørklump på toppen og dryss sukker og kanel over mesterverket.. Voila!
har spist endel havre gryn i tia ja, men nå går det mer i gull bygg.samme greia men, vel mest for variasjonen sin skyld.
Grøt er lettvint så det lages jevnlig.
prøvede med mandel melk og blåbær i forrige uke.
godt alternativ til melk.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#9

Phay skrev: 07 jul 2020, 06:07 Til frokost så må man ha litt proteiner, litt karb og litt fett. Alt dette får man i melk, youghurt, nøtter, Banan egg og havre. Litt bær som smakstilsetning så er man der. Viktig å ikke overstimulere smaksløkene for mye, for da ender man bare opp med å bli fysen fortere en svint igjen. All mat bør ikke smake godt, og det er sunt å spise litt kjedelig måltider, og kun fokusere på hva som er næringsmessig nytting.

Jeg spiser det samme hver dag hele uka, og det er 4 skjeer youghurt, en banan, noen nøtter 4-5 stk, litt havre, thats it. Når vi ikke har banan, så blir det mango, men det er litt for søtt, og jeg ender opp med å bli like sulten igjen kort tid etter, så banan holder meg mett lenger, og sultfølelsen borte. I helgene er det ferskt brød egg og bacon som teller. To egg, 4 bacon skiver, og to brødskiver holder meg gående fra 7 - 12. Viktig å ikke småspise noe i mellom de to måltidene har jeg kommet frem til, for om jeg står over ett mellomåltid så er jeg mindre fysen utover kvelden også. Men i helgene så er det lov, og på tur, men nå er jeg jo kommet til match vekta, og da kan man tillate seg mer rutinemessig slurv, mens når man er på fastsatt diett, så er det beinhard disiplin den tidsperioden det gjelder. Kan nevne at vi nå har kuttet ut alkohol i 6 måneder, og det gikk 2 måneder så hadde jeg mistet 4 kg, med samme diett foruten alkoholen som bestod av mest vin, og litt øl. Sjeldent det ble noen drinker på oss.

Det viktigste er å finne motivasjonen og så disiplinen, og følge det man har satt opp. Har man tilstrekkelig med kaloritap, så skal man gå ned i vekt okke som, og gjør man ikke det, må man ta en legesjekk og sjekke opp kroppen og justere etter det. Er det ikke noe galt med kroppen, så jukser man!

Litt lengre rant enn nødvendig, men det bare kom av seg selv ;-)
youghurt naturell el greske youghurt med frokost blanding fungerer. Du er nok mer strukturert en meg. men jeg går også lei når jeg skal spise det samme. har vært et «brødhue» 😆 hele oppveksten, og melkedrikker. nå unngår jeg det så sant det er mulig.
ser at forslagene deres er mye av det jeg selv vil spise..
komme med et forslag som er enkelt bare man har litt tid på morran.
dyrker «morning glory» pad pak boong i drivhuset og det er superenkelt å steke i panna. litt som spinat, ferdig på 40 sec. pluss 2 egg og ris.
bruk gjerne litt hvitløk og chili.
men det er sånn jeg ikke begynner med kl 05:00 på morran.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#10

riflefish skrev: 07 jul 2020, 05:46 egg bønner i tomat og bacon

eller lag salater,


tuna i springwater er godt utgangspunkt
sammen

finhakka hvitløk og ferske tomater
delt opp med olje salt og pepper,

havregryn blir ivertfall jeg for lei!

men masse salater er snadder

skal du ha i lit majones

er « majo» fra kraft noe de selger også
på lazada og tesco/

igrunn beste majonesen jeg får
den og helleman
ei spiseskje i salaten
(ikkså mektig som mills)
egg, bønner og bacon er digg, på et par brødskiver
men føler at jeg blir feit av sånn mat. (fy mat for meg).
men inni mellom ja.
majo har jeg aldri i kjøleskapet. bare fett.
tuna i olje lake har heller aldri fristet.
kylling salat er digg. men sånt tar tid.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «Helse, trening og kosthold»