Norwegian er seiglivet

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#121

Kolami skrev: 09 nov 2020, 14:24 For min del kan Norwegian forsvinne...de 2 siste turene var ekstra forferdelig og det var før COVID...så vi bestemte oss for å aldri bruke Norwegian igjen.....Norwegian er kanskje billig, men det er ingen fornøylse å reise med Norwegian sammenlignet med tidligere...
Jeg synes at det er veldig trist om de forsvinner, ruta til Krabi var genial for meg.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#122

Reinkarnert Pelle skrev: 09 nov 2020, 19:41 ER det slik det er ?

  • Kapitalistene får altså profitten når selskapet går bra. Så blir de reddet av staten når det går dårlig.
Renter, shorting, aksjeutbytter er grådighetskultur, vi burde vært foruten.
🌞
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#123

anmeno skrev: 09 nov 2020, 22:48 Jeg synes at det er veldig trist om de forsvinner, ruta til Krabi var genial for meg.
Enig! til flere der er til bedre er det vel, men betaler gjerne ekstra for å være med på å unngå "sosial dumping" :roll:

Savner Krabi eller Isan eller Thailand i sin helhet, håper jeg kommer meg ned engang (snart) :roll:

I mellom tiden får jeg prøve å nyte tiden der kroppen er :D
Livet mitt er en dans på nevroser :D
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#124

Phay skrev: 10 nov 2020, 01:33 Renter, shorting, aksjeutbytter er grådighetskultur, vi burde vært foruten.
Kan man jo saktens si. Men hva er alternativene til renter og aksjeutbytte ? Nullrente, null investeringer og en sysselsetting i fritt fall ? Halal-lån og statlig eierskap ? Ikke vet jeg. Men det som er bombesikkert, er at det mye lettere å rive ned enn å bygge opp noe nytt og bedre. :)
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#125

Muligens har phay røyka ryggsekken sin?
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#126

MrDemongas skrev: 10 nov 2020, 16:16 Muligens har phay røyka ryggsekken sin?
Håper da ikke det. For da risikerer han en j..... hard landing. :lol:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#127

Phay skrev: 10 nov 2020, 01:33 Renter, shorting, aksjeutbytter er grådighetskultur, vi burde vært foruten.
Aksjeutbytte og gevinst ved aksjesalg er helt greit og nødvendig dersom vi ønsker et privat næringsliv, noe jeg tror alle fra SV til FrP ønsker. Alle investering i næringsvirksomhet vil alltid være preget av risiko for å tape innsatsen, så ingen bør investere mer enn de kan tape uten å havne på sosialen.
Når aksjeeierne er de som mottar utbytte, så må det være de samme personer som tar tapet når virksomheten går dårlig eller slås konkurs. Det som ikke er greit er at aksjeeierne forventer at staten skal ta tapet i stedet for dem selv, mens utbytte vil de holde for seg selv.
Det som har skjedd med Norwegian er tydeligvis at de har drevet med for høy risiko: stor kortsiktig gjeld. De det er mest synd på er de ansatte som rammes. De ser lite til utbytte når ting går bra, men kastes ut i arbeidsledighet når det går dårlig.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#128

Norwegian ekspanderete og vokste for fort. De bestilte jo nye fly kast i kule og åpnet ny langdistanse ruter over hele kloden.
Og støtte på endel problemer underveis. Coviden var bare spikern i kista. Om det var kjosern selv eller dårlige rådgivere veit jeg ikke, men de kunne ikke ha kontroll på dette, Ryanair sjefen gikk jo ut lenge før coviden å sa at Norwegian er snart konkurs.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#129

CAT skrev: 11 nov 2020, 17:56 Norwegian ekspanderete og vokste for fort. De bestilte jo nye fly kast i kule og åpnet ny langdistanse ruter over hele kloden.
Og støtte på endel problemer underveis. Coviden var bare spikern i kista. Om det var kjosern selv eller dårlige rådgivere veit jeg ikke, men de kunne ikke ha kontroll på dette, Ryanair sjefen gikk jo ut lenge før coviden å sa at Norwegian er snart konkurs.
Kjosern var smart nok til å selge seg ut i tide :).
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#130

Geir Rasch skrev: 13 nov 2020, 16:57 Kjosern var smart nok til å selge seg ut i tide :).
Eller sleip nok ? Det kan ikke fastslås. Han kjøpte jo senere i år aksjer for en million eller så.
Svar

Gå tilbake til «I lufta»