Norwegian er seiglivet

Her diskuterer vi erfaringer og legger ut informasjon om hva som skjer i lufta.
Vi diskuterer flyselskap; egne erfaringer, anbefalinger, legger ut informasjon om nyheter mm.
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#151

torbus skrev: 14 jan 2021, 08:42 Fra NRKs nyhetsvarsel:



Mer info fra E24.

https://e24.no/naeringsliv/i/jBOGV9/nor ... paa-norden
Ja da var det slutt å bruke Norwegian til Thailand. Da blir det vel muligens Finnair som jeg tok sist fra Tronheim-helsinki-bangkok. Eller emiratene ,klm eller noen andre selskap.
You Never walk Alone :D
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#152

wiking skrev: 16 jan 2021, 21:59 Ja da var det slutt å bruke Norwegian til Thailand. Da blir det vel muligens Finnair som jeg tok sist fra Tronheim-helsinki-bangkok. Eller emiratene ,klm eller noen andre selskap.
For min del har aldri Norwegian vært det rimeligste beste alternativet fra Sola,
Men de har vel vært med på å presse prisene.

Man vet aldri, kanskje Musken kommer med noe billig hurtig noe ?
https://www.spacex.com/
Livet mitt er en dans på nevroser :D
torbus

#153

wiking skrev: 16 jan 2021, 21:59 Ja da var det slutt å bruke Norwegian til Thailand. Da blir det vel muligens Finnair som jeg tok sist fra Tronheim-helsinki-bangkok. Eller emiratene ,klm eller noen andre selskap.
Hvis du har muligheten til Finnair fra Trondheim er det genialt. Ikke bare føles turen fra Helsinki til Bangkok ganske kort (ca 9 timer), men dagflygingen hjem er behagelig. På den måten er døgnet snudd når jeg kommer hjem. Flyene de bruker, A350, er også stillegående og har den beste lufta jeg har opplevd på noe fly. Vet ikke hva det koster fra Trondheim, men fra Oslo har jeg pleid å betale helt ned til 4100 kroner (men hva som skjer med prisene etter korona er trolig ikke enkelt å spå). Dersom du vil ha premier econmic koster det rundt 800 kroner ekstra, men de vanlige plassene deres er romslige de også (for meg på 184 cm).

Det negative er at maten er ganske ille selv til flymat å være, og du må betale for alkohol, men det er småtterier sammenlignet med alt det positive.

FinnAir har vært mitt førstevalg fra Oslo de siste årene.
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#154

torbus skrev: 17 jan 2021, 09:20 Hvis du har muligheten til Finnair fra Trondheim er det genialt. Ikke bare føles turen fra Helsinki til Bangkok ganske kort (ca 9 timer), men dagflygingen hjem er behagelig. På den måten er døgnet snudd når jeg kommer hjem. Flyene de bruker, A350, er også stillegående og har den beste lufta jeg har opplevd på noe fly. Vet ikke hva det koster fra Trondheim, men fra Oslo har jeg pleid å betale helt ned til 4100 kroner (men hva som skjer med prisene etter korona er trolig ikke enkelt å spå). Dersom du vil ha premier econmic koster det rundt 800 kroner ekstra, men de vanlige plassene deres er romslige de også (for meg på 184 cm).

Det negative er at maten er ganske ille selv til flymat å være, og du må betale for alkohol, men det er småtterier sammenlignet med alt det positive.

FinnAir har vært mitt førstevalg fra Oslo de siste årene.
Vi vet ikke hva prisene vil bli i fremtiden- vi får håpe det blir bra priser.. Jeg reiste med Finnair fra Trheim-helsinki-bangkok for 6000 t/r i 2019. Ja ble litt overasket over at dem ikke serverte alkohol gratis- men gjorde ikke så mye . Jeg har aldri drukket noe alkohol på mine flyturer. Jeg hadde ikke noe problemer med setene. Jeg er 180. Minuset var at jeg måtte vente lenge i Helsinki når jeg skulle hjem. Ja flyprisene er billigere fra Oslo vanligvis. Men jeg må jo regne med kostnader ned til Oslo og tilbake. Da blir prisene omtrent det samme.
You Never walk Alone :D
torbus

#155

wiking skrev: 18 jan 2021, 00:21 Minuset var at jeg måtte vente lenge i Helsinki når jeg skulle hjem.
Fra Oslo er det omvendt. Da er det ofte rundt en time mellom flyene. Minste jeg har hatt er 45 minutter, hvis jeg ikke husker feil. Det føltes litt stressende de første gangene jeg fløy med dem, men det har gått fint hver gang. Det er så mange som skal videre til Asia at jeg tror de strekker seg langt dersom noen av flyene inn er litt forsinket.
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#156

En Finnair historie.
På retur med familien fra LOS juli 2009 kom jeg i prat med to karer fra Estland. Traff dem i bakenden (hehe) av flyet da jeg ville ha en GT. De var hyggelig og vi hadde en lengre prat. De var homofile samboere, og det var lett å se. Den yngste (45?) hadde normal folkeskikk, men den eldste (60?) var meget pågående overfor en thai flyvert. Den eldste estlenderen, han var direkte fæl og uforskammet. Thaien ble knepet og kjelt med på låra, samtidig som estlenderen trodde han skulle få seg et evenntyr på dassen. Slik gikk det ikke :)
Den kåte estlenderen ble grundig satt på plass av flyverten, meg og homoens samboer som helt sikker syns at det hele var pinlig.
Konklusjon: får du ikke nok i LOS, da er man enten overkåt eller dårlig på sjekkemarkedet.
Jeg ventet egentlig at flyverten skulle gi ham et albuslag, men det roet seg til slutt. Det ble tre GT.

Og igjen - Jeg kommer til å fly med Finnair til LOS (Land of Stempel) om verden blir normal.

Ha ei god og trygg uke, alle!
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#157

MrDemongas skrev: 18 jan 2021, 14:15 En Finnair historie.
På retur med familien fra LOS juli 2009 kom jeg i prat med to karer fra Estland. Traff dem i bakenden (hehe) av flyet da jeg ville ha en GT. De var hyggelig og vi hadde en lengre prat. De var homofile samboere, og det var lett å se. Den yngste (45?) hadde normal folkeskikk, men den eldste (60?) var meget pågående overfor en thai flyvert. Den eldste estlenderen, han var direkte fæl og uforskammet. Thaien ble knepet og kjelt med på låra, samtidig som estlenderen trodde han skulle få seg et evenntyr på dassen. Slik gikk det ikke :)
Den kåte estlenderen ble grundig satt på plass av flyverten, meg og homoens samboer som helt sikker syns at det hele var pinlig.
Konklusjon: får du ikke nok i LOS, da er man enten overkåt eller dårlig på sjekkemarkedet.
Jeg ventet egentlig at flyverten skulle gi ham et albuslag, men det roet seg til slutt. Det ble tre GT.

Og igjen - Jeg kommer til å fly med Finnair til LOS (Land of Stempel) om verden blir normal.

Ha ei god og trygg uke, alle!
ehh... rettelse: returen var i 2019, ikke 2009. Sårry.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#158

Mr Numan
Innlegg: 16
Registrert: 18 nov 2021, 15:42

#159

MrDemongas skrev: 21 jan 2021, 11:02 ehh... rettelse: returen var i 2019, ikke 2009. Sårry.
Ja,kåte homofile Estlendere over 60 er beryktet.De er også vanligvis veldig tøysete og kåte når de er fulle.
Mr Numan
Innlegg: 16
Registrert: 18 nov 2021, 15:42

#160

wiking skrev: 18 jan 2021, 00:21 Vi vet ikke hva prisene vil bli i fremtiden- vi får håpe det blir bra priser.. Jeg reiste med Finnair fra Trheim-helsinki-bangkok for 6000 t/r i 2019. Ja ble litt overasket over at dem ikke serverte alkohol gratis- men gjorde ikke så mye . Jeg har aldri drukket noe alkohol på mine flyturer. Jeg hadde ikke noe problemer med setene. Jeg er 180. Minuset var at jeg måtte vente lenge i Helsinki når jeg skulle hjem. Ja flyprisene er billigere fra Oslo vanligvis. Men jeg må jo regne med kostnader ned til Oslo og tilbake. Da blir prisene omtrent det samme.
Prisene vil normalisere seg 1-3 år etter pandemien er over.
Savner mest osl-bkk direkte med Tg på business. 8-)
Svar

Gå tilbake til «I lufta»