Varmen i Thailand

Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#21

sikry skrev: 10 mai 2020, 11:26 Min erfaring er at en venner seg til varmen jo mer en oppholder seg utenfor. Ikke bare stikke nesa utenfor. :)
Der er vi nok forskjellige. Bare stikke nesa ut var ikke en beskrivelse av virkeligheten, men et bilde på hvor lett en svetter i varmen :).
Har bodd i Isan snart 10 år og er ikke blitt vant til temperaturer opp mot 40 grader eller mer og blir det nok aldri, men jeg kjenner andre nordmenn som faktisk takler dette helt greit. Konklusjonen min blir da at vi er forskjellige. Ikke alle nordmenn har samme genetiske opprinnelse :). Noen av oss er kanskje etterkommere etter sydeuropeere som var aktive langs kysten for noen hundre år siden, mens andre aldri har blandet vikingblodet sitt :).
(Håper du forstår språkbildet i beste mening.)
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#22

Videoen viser en sunn form for avgudsdyrkelse...
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#23

Geir Rasch skrev: 10 mai 2020, 11:36 Der er vi nok forskjellige. Bare stikke nesa ut var ikke en beskrivelse av virkeligheten, men et bilde på hvor lett en svetter i varmen :).
Har bodd i Isan snart 10 år og er ikke blitt vant til temperaturer opp mot 40 grader eller mer og blir det nok aldri, men jeg kjenner andre nordmenn som faktisk takler dette helt greit. Konklusjonen min blir da at vi er forskjellige. Ikke alle nordmenn har samme genetiske opprinnelse :). Noen av oss er kanskje etterkommere etter sydeuropeere som var aktive langs kysten for noen hundre år siden, mens andre aldri har blandet vikingblodet sitt :).
(Håper du forstår språkbildet i beste mening.)
Som sjømann/maskinist i 43 år så er en blitt bra vant med varmen , til tider kunne det være 50 grader. Jeg har opplevet at personer har segnet om og måtte bringes til tørrproviantens kjølerom.
Tror også det kan ha med alder å gjøre , tålte nok varmen bedre tidligere.
Trives godt i Thailand , nå på 15 året. ;)
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#24

MrDemongas skrev: 10 mai 2020, 11:38 Videoen viser en sunn form for avgudsdyrkelse...
Kanskje den sunneste formen for ...................

Aldri sett noe høyere en deg selv, heller ikke lavere.........

Kanskje det er frigjørende ....... ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#25

Hva er dette for slags kommentar? Gjettekonk?
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#26

sikry skrev: 10 mai 2020, 12:11 Som sjømann/maskinist i 43 år så er en blitt bra vant med varmen , til tider kunne det være 50 grader. Jeg har opplevet at personer har segnet om og måtte bringes til tørrproviantens kjølerom.
Tror også det kan ha med alder å gjøre , tålte nok varmen bedre tidligere.
Trives godt i Thailand , nå på 15 året. ;)
kloke ord fra en med livsærfaring og
treller på henda!
Vedlegg
EDD759A9-9426-430A-8333-3C9D7365EDF4.jpeg
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»