Varmen i Thailand

Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#11

riflefish skrev: 07 mai 2020, 10:09 her jeg holdet til, ikke det noen problem og være ute! tempen ligger på 32/33 grader
fint og gå utpå sjøen m båten!
kom nå rett tilbake fra en sykkeltur!
kjempe bra her !, trivligt folk over alt!
fotograferte en kar som satt ut garn,
må si jeg føler meg privilegert
så bra som det kan gå ann😂
det erså mange trivligt mennesker jeg treffer
ingen « skulming» på en farang❤️🇹🇭🇹🇭🇳🇴
Så flott, Rifle! Ja, jeg vet at det er temperaturforskjeller i Thailand. Jeg bor i Isan og der er det normalt høyere temperaturer på denne årstiden enn det er i Bangkok. Er nok årstider jeg trives bedre i Isan enn nå, en får bare holde ut og vente på vinteren :)!
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#12

Dama klager på varmen, fatter ikke hvorfor hun valgte å bli født på den varme plassen der :roll:
Livet mitt er en dans på nevroser :D
wiking
Innlegg: 442
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#13

Reinkarnert Pelle skrev: 09 mai 2020, 12:30 Dama klager på varmen, fatter ikke hvorfor hun valgte å bli født på den varme plassen der :roll:
hehe har jo inntrykk av at disse damene takler varmen dårligere enn oss. :D
You Never walk Alone :D
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#14

wiking skrev: 09 mai 2020, 14:30 hehe har jo inntrykk av at disse damene takler varmen dårligere enn oss. :D
Fryser noe enormt enkelte ganger når hun justerer på airconen, kanskje for at hun vil eg skal sove med klærne på :roll:

Kanskje det er grunnen til at eg har hatt en del lungebetennelser ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#15

Reinkarnert Pelle skrev: 09 mai 2020, 15:30 Fryser noe enormt enkelte ganger når hun justerer på airconen, kanskje for at hun vil eg skal sove med klærne på :roll:

Kanskje det er grunnen til at eg har hatt en del lungebetennelser ?
Røker du?

Årsaker til lungebetennelse: NHI.NO

Røyking
Akutt luftveisinfeksjon eller bronkitt på grunn av virus
Svekket hosterefleks som følge av høyt alkoholforbruk, hjertesykdom, hjerneslag eller høy alder
Redusert immunforsvar eller nedsatt allmenntilstand
KOLS

Også viktig å vedlikeholde aircon ofte i utsatte steder, og det koster lite i forhold til gevintste. Tok å renset aircon hjemme tidligere etter 8 måneder, og vi gikk fra 17c innstilling til 25 på dagen, og det var mye skit.
🌞
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#16

Reinkarnert Pelle skrev: 09 mai 2020, 12:30 Dama klager på varmen, fatter ikke hvorfor hun valgte å bli født på den varme plassen der :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=G769AWA1UM8
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#17

Veldig bra ! Rifle !
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Reinkarnert Pelle
Innlegg: 451
Registrert: 13 mar 2020, 14:54

#18

Phay skrev: 10 mai 2020, 02:53 Røker du?

Årsaker til lungebetennelse: NHI.NO

Røyking
Akutt luftveisinfeksjon eller bronkitt på grunn av virus
Svekket hosterefleks som følge av høyt alkoholforbruk, hjertesykdom, hjerneslag eller høy alder
Redusert immunforsvar eller nedsatt allmenntilstand
KOLS

Også viktig å vedlikeholde aircon ofte i utsatte steder, og det koster lite i forhold til gevintste. Tok å renset aircon hjemme tidligere etter 8 måneder, og vi gikk fra 17c innstilling til 25 på dagen, og det var mye skit.
Sikkert riktig det ^
Ser det er noen professorer på anerkjente universiteter i "USA" som hevder at så å si alle sykdommer skapes fra psyken, er det "feil" ovenpå blir det fort feil nedentil :lol:

Kommer kanskje an på hva man fokuserer på å hvilke filtre man putter inn ?
Livet mitt er en dans på nevroser :D
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#19

Vet ikke om jeg er enig i at damene tåler varmen bedre enn oss. I alle fall er det slik at når jeg stikker nesen ut i disse dager med temp opp mot 40, så siler svetten fram umiddelbart, mens kona kan oppholde seg lenge utendørs og komme like tørr i huden inn igjen. Åpenbart noen genetiske forskjeller som gjør at hun takler varmen bedre. Bare se på thaier som arbeider utendørs i varmen, ville vært umulig for oss nordmenn!
Når det gjelder air con, så er jeg enig nåt det kommer til thaier i biler med air con, samt forretninger med air con. Der er temperaturen så lav at jeg rett og slett fryser. Har pådratt meg forkjølelse etter kjøretur med thai (ikke kona). Hjemme er vi ganske samstemte på hvilken temperatur vi ønsker innendørs.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#20

Geir Rasch skrev: 10 mai 2020, 09:38 Vet ikke om jeg er enig i at damene tåler varmen bedre enn oss. I alle fall er det slik at når jeg stikker nesen ut i disse dager med temp opp mot 40, så siler svetten fram umiddelbart, mens kona kan oppholde seg lenge utendørs og komme like tørr i huden inn igjen. Åpenbart noen genetiske forskjeller som gjør at hun takler varmen bedre. Bare se på thaier som arbeider utendørs i varmen, ville vært umulig for oss nordmenn!
Når det gjelder air con, så er jeg enig nåt det kommer til thaier i biler med air con, samt forretninger med air con. Der er temperaturen så lav at jeg rett og slett fryser. Har pådratt meg forkjølelse etter kjøretur med thai (ikke kona). Hjemme er vi ganske samstemte på hvilken temperatur vi ønsker innendørs.
Min erfaring er at en venner seg til varmen jo mer en oppholder seg utenfor. Ikke bare stikke nesa utenfor. :)
Svar

Gå tilbake til «Generelt»