Velkommen til Asianet.no

REGISTRER DEG HER, det er gratis og uforpliktende.

Normalt vil du få bekreftelse fra oss på e-post umiddelbart etter registrering.
Tar dette lang tid kan du gå til forumsiden og sende inn skjema Kontakt oss
Skriv valgt brukernavn og e-postadresse og vi skal finne ut av det.

NB: Vi ser i systemet vårt at noen brukere har registrert seg med e-postadresser som returneres fra leverandør som ukjente. Se over for hjelp til feil.

PS: Du kan også sjekke om e-posten fra oss ligger i Spam.

mvh
-asianet.no

Landene med sterkest krydret mat

Svar
Brukeravatar
tdr
Moderator
Sted: Norge
x 2258
Kontakt:

01 mai 2020, 21:36

Som de fleste vet er ofte Sørøst Asia og spicy mat noe av det man tenker først på når det gjelder regionen.

Countries With The Spiciest Food
1 Thailand
2 India
3 China
4 Colombia
5 Sri Lanka
6 Jamaica
7 Korea
8 Mexico
9 Laos
10 Indonesia
Litt interessant å tenke på at chilli er så utbredt del av maten i Asia med tanke på at chilli har sin opprinnelse i Mexico. (Wikipedia: Chili pepper)
The spread of chili peppers to Asia occurred through its introduction by Portuguese traders, who – aware of its trade value and resemblance to the spiciness of black pepper – promoted its commerce in the Asian spice trade routes. It was introduced in India by the Portuguese towards the end of the 15th century. In 21st century Asian cuisine, chili peppers are commonly used across diverse regions.
4 x
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
MrDemongas
x 447

02 mai 2020, 01:05

Og jeg som trodde at Lillepakistan på Grønland i selveste Oslostan var det mest krydrede område på kloden.. :roll: Så feil kan man ta.
Men husk: Thaiene SPISER ikke sterk chili - ala pok pok / sum tam. Det er medisin. Min hustru, fred være med henne, hun spiser (inntar) så sterk chili at mine sanser går i lock down bare jeg smaker et fingerbøl. Hun hikster etter luft og liv der hun sitter oppkrøket med tærne oppunder seg på en kjøkkenstol forran bordet. Jeg blir imponert hver eneste gang. Hun påstår det er helsebringende (jeg liker karri og spice) men jeg mener at Biltemas gassbrenner er noe mildere i smaken og gjør mindre skade.
2 x
Brukeravatar
Phay
Sted: Milkway
x 4586

02 mai 2020, 02:54

Sterkeste maten jeg noen gang har spist var på en Sri Lanka restaurant i Dubai. Aldri svettet så jævelig før, men godt var det.
3 x
🌞
Svar

Gå tilbake til «Generelt»