Fly til thailand

Svar
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#51

Da var flybilletten refundert. Finnair er greie å ha med å gjøre. Da blir det å jobbe ekstra i sommer. feire i norge blir fort dyrt så bedre å jobbe og håpe at flya går som normalt i okt.🙏
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#52

https://www.nationthailand.com/news/303 ... l_referral

litt av ei smørbrød liste de har laget. Blir ikke mange som kommer til å reise nedover i høysesongen (vintern)..
Lucifer is back :evil: :twisted:
wiking
Innlegg: 443
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#53

CAT skrev: 26 jul 2020, 00:23 https://www.nationthailand.com/news/303 ... l_referral

litt av ei smørbrød liste de har laget. Blir ikke mange som kommer til å reise nedover i høysesongen (vintern)..
Ja det var ei smørbrød liste ja, Og i tillegg må man vel i karantene i et dyrt hotell i 14 dager. En type hotell som jeg aldri har brukt. Så enig med deg tror nok ikke mange reiser nedover i høysesongen (vinteren) :(
You Never walk Alone :D
RobertX
Innlegg: 1902
Registrert: 21 okt 2017, 08:49
Sted: Cebu City, Filippinene

#54

Blir ikke mye igjen av ferien med 14 dagers karantene både når du lander i Thailand og når du returnerer hjem.

Men fint for de som er mer langsiktige om de får være på lengre sikt. Mange fastboende utlendinger som har vært låst ute fra Thailand til nå.
"Scale back your long hopes, to a short period. While we speak, time is envious and is running away from us. Seize the day, trusting little in the future.", by the Roman poet Horace in 65 BC. Carpe Diem
wiking
Innlegg: 443
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#55

Jeg var innom på momendo idag og sjekk priser på fly til bankok fra Trheim. Prisen var bra raskeste tur tom 20 timer til bankok til en pris på 6400. Husker ikke helt den billigste men var noe over 5000-turen der tok 26 timer. Men så er det da om flyene flyr da. Det skulle vært skøy å tatt seg en tur. Jeg har jo ei datter der ned som er 7 mnd nå. Men det er litt lite aktuelt å reise ned der å sitte i karantene i 14 dager. Men fly prisene ser ut til å bli lave og det er bra man fryktet jo litt at prisene skulle være kostbar- Men ser ut som flyselskapene må senke prisene for å få kunder. :D
You Never walk Alone :D
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#56

wiking skrev: 02 okt 2020, 00:06 Jeg var innom på momendo idag og sjekk priser på fly til bankok fra Trheim. Prisen var bra raskeste tur tom 20 timer til bankok til en pris på 6400. Husker ikke helt den billigste men var noe over 5000-turen der tok 26 timer. Men så er det da om flyene flyr da. Det skulle vært skøy å tatt seg en tur. Jeg har jo ei datter der ned som er 7 mnd nå. Men det er litt lite aktuelt å reise ned der å sitte i karantene i 14 dager. Men fly prisene ser ut til å bli lave og det er bra man fryktet jo litt at prisene skulle være kostbar- Men ser ut som flyselskapene må senke prisene for å få kunder. :D
De lemper på de drakoniske lovene rett som det er...så det går ann å håpe at om ikke lenge er dette karantene tullet avviklet...for din egen del er det kanskje greit å være helsemessig "fit" sådan..for jeg tror thailand kommer til å legge restriksjoner på de som ikke kan reise på egenhånd..isteden for en covid19 test, kanskje en helsetest..
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#57

Var i kontakt med thailands ambassade i oslo i går ettermiddag angående framdriften på min returplan.
Sendte aktuelle dokumenter til dem 25 september så sendte en purremail og fikk både skriftlig og muntlig tilbakemelding.
Da jeg er falang trenger jeg ikke reise med repatrieringsfly men kan reise med følgende :
Emirates, Eva, Singapore, Etihad, Qatar og Thai. (Men da jeg forsøkte sjekke thai på nettsiden fikk jeg bare opp flighter fra 12/20)
Prisen på flighter som ikke tok "et halvt år" lå på ca 8..000 tur/retur fra oslo.

UTFORDRINGEN blir nok at passet mitt samt "flytillatelsen" må hentes på thailands osloambassade ETTER jeg har fått positivt svar på covid testen samt og "fit to fly" erklæringen fra legen. Begge må være på engelsk men fant en slik erklæring ved enkelt søk på nettet.
Så det betyr at jeg fysisk må innom anbassaden, dagen før eller samme dag jeg drar, altå et relativt stramt tidsskjema.
Men, positivt stress skal jo bare være stimulerende :-) :-) Mestringsfølelse :-)
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#58

Olav Seglem skrev: 03 okt 2020, 07:47 Var i kontakt med thailands ambassade i oslo i går ettermiddag angående framdriften på min returplan.
Sendte aktuelle dokumenter til dem 25 september så sendte en purremail og fikk både skriftlig og muntlig tilbakemelding.
Da jeg er falang trenger jeg ikke reise med repatrieringsfly men kan reise med følgende :
Emirates, Eva, Singapore, Etihad, Qatar og Thai. (Men da jeg forsøkte sjekke thai på nettsiden fikk jeg bare opp flighter fra 12/20)
Prisen på flighter som ikke tok "et halvt år" lå på ca 8..000 tur/retur fra oslo.

UTFORDRINGEN blir nok at passet mitt samt "flytillatelsen" må hentes på thailands osloambassade ETTER jeg har fått positivt svar på covid testen samt og "fit to fly" erklæringen fra legen. Begge må være på engelsk men fant en slik erklæring ved enkelt søk på nettet.
Så det betyr at jeg fysisk må innom anbassaden, dagen før eller samme dag jeg drar, altå et relativt stramt tidsskjema.
Men, positivt stress skal jo bare være stimulerende :-) :-) Mestringsfølelse :-)
For 1 mnd siden var jeg i kontakt med flere private helseklinikker i Oslo angående Covid19 test. Ingen kunne garantere svar på 72 timer, langt mindre på 24 timer... Thai ambassaden skulle ha Covid19 attesten 48 timer før flyavgang.

Du bør sjekke om det er mulig nå, jeg venter minst 1 mnd til.

Mvh
Apekatt1
INKOGNITO
Innlegg: 391
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#59

Olav Seglem skrev: 03 okt 2020, 07:47 Var i kontakt med thailands ambassade i oslo i går ettermiddag angående framdriften på min returplan.
Sendte aktuelle dokumenter til dem 25 september så sendte en purremail og fikk både skriftlig og muntlig tilbakemelding.
Da jeg er falang trenger jeg ikke reise med repatrieringsfly men kan reise med følgende :
Emirates, Eva, Singapore, Etihad, Qatar og Thai. (Men da jeg forsøkte sjekke thai på nettsiden fikk jeg bare opp flighter fra 12/20)
Prisen på flighter som ikke tok "et halvt år" lå på ca 8..000 tur/retur fra oslo.


UTFORDRINGEN blir nok at passet mitt samt "flytillatelsen" må hentes på thailands osloambassade ETTER jeg har fått positivt svar på covid testen samt og "fit to fly" erklæringen fra legen. Begge må være på engelsk men fant en slik erklæring ved enkelt søk på nettet.
Så det betyr at jeg fysisk må innom anbassaden, dagen før eller samme dag jeg drar, altå et relativt stramt tidsskjema.
Men, positivt stress skal jo bare være stimulerende :-) :-) Mestringsfølelse :-)
Vet du om det kun ved å søke helt nytt visum man kan få denne "flytillatelsen" fra ambassaden selv om man har årsvisum som fortsatt er gyldig?
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#60

thailands tidene har to artikler om folk spm har vert igjennom det hele

https://www.thailandstidende.com/compon ... r-allerede
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»