Fly til thailand

wiking
Innlegg: 443
Registrert: 14 jan 2018, 19:37

#81

God Tur Olav, Stram tidsskjema ja. Du må ikke stresse for mye da. :D
You Never walk Alone :D
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#82

wiking skrev: 12 okt 2020, 13:21 God Tur Olav, Stram tidsskjema ja. Du må ikke stresse for mye da. :D
Han må jo pent stresse. Hvis ikke har han jo ikke nubbsjans til å rekke alt. :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#83

Ser at flere ikke har vært obs i planleggingen vedrørende karantene opphold på hotel er pris pr person og ikke pr rom. Samt at man må kunne fremlegge godkjente vigselspapirer hva det nå enn er. Ikke heng budbringeren, da det sikkert praktiseres som alt annet i Thailand. Bare husk å stille de rette spørsmålene til rett tid og til rett person, så går det sikkert helt fint :D
🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#84

Ser fram til når jeg kan synke ned i flysetet fyllt med mestringsfølelse :-) :-)
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#85

Olav Seglem skrev: 12 okt 2020, 12:31 Hele kineserhistorien er en smule pinlig for å si det mildt :-)
Men,er nå så godt som klar for retur til Thailand om 1.5 uke og reknestykket blir som følger:

Flybillet Qatar Airlines Oslo Doha Bangkok tur/retur 22.10 med ca 17 timers totaltid, kr 5.305,-
Karanteneopphold Royal Rattanakosin Hotel thb 32.500 (rabatt for 2 stk) omreknet kr. 9.701,-
Covid (samt endel annet) forsikring 90 dager Luma thb 8.000 kr. 2.388,-
Totalsum kr.17.394,-

I tillegg kommer jo kr. 700 for 3 månedersvisumet samt vi må komme oss til Oslo (ambassaden) og videre til gardermoen.
Min kone kuttet ut vente på repatrieringsflyet fordi vi kom avgårde nå, samt prismessig var det liten forskjell (rep.fly ca 11.500 en vei og må jo engang tilbake til Norge)

Største utfordringen nå blir covid og fit to fly testen.
Covidtesten må være max 72 timer før flyavgang, dvs må gjøres senere enn mandag 19 kl 15.50
Problemet er at teststasjonen stenges senest kl 15.00
Det betyr at må vente med testen til tirsdagen.
Svaret kommer så onsdag før kl 13.00
Så må min lege undertegne "fit to fly" hvor det og står noe om covid, noe som betyr at må avtale hos han tidligst rundt onsdag middag.
Deretter må maile disse to dokumentene til thailands ambassade... det vil si anslagsvis onsdag ved 13 tiden tidligst.

problemet er at ambassaden ønsker disse 2 dokumentene helst 2 dager før flyavgang, og det synes vanskelig, uansett hvor i landet man bor.

Men til slutt må vi reise VIA thailands ambassade i oslo og få med oss "ombordstigningstillatelse", noe som må hentes der torsdag formiddag.
Stram tidsplan, for å si det forsiktig :-)

Hara sendt til ambassaden nå og spurt om bekreftelse på at tidsplanen er ok, ikke fått noe svar ennå :-)
Da skal jeg bare ønske deg lykke til. Håper kabalen går opp..
🤞🤞🤞🤞🤞🤞
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#86

Olav Seglem skrev: 12 okt 2020, 14:37 Ser fram til når jeg kan synke ned i flysetet fyllt med mestringsfølelse :-) :-)
Sjekket du opp prisen på hotellene om det er for rom eller stk pris?

Du får ha lykke til, og håper dundeler med oss hvordan det går og fungerer i praksis.
🌞
INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#87

Olav Seglem skrev: 12 okt 2020, 14:37 Ser fram til når jeg kan synke ned i flysetet fyllt med mestringsfølelse :-) :-)
Selv om jeg nå har kansellert billetten til thailand er det veldig bra du gidder dele dine erfaringer over alle hindre for å entre den synkende skute.
Hører de få som er akerutseilt der nede nå holder på å kjede ræva av seg, og stengte sjapper som ønskes solgt florerer visst over alt. Alle jeg kjenner som bruker reise ned avventer også nå.
Jula i fjor var heller ikke som tidligere år, så lurer på hvordan den blir i år.
Tror jeg for første gang på årevis, tar Jula i Norge i år, om ikke noen hindre blir lempet på.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#88

Phay skrev: 13 okt 2020, 09:26 Sjekket du opp prisen på hotellene om det er for rom eller stk pris?

Du får ha lykke til, og håper dundeler med oss hvordan det går og fungerer i praksis.
Prisen Olav har oppgitt for hotell er jeg rimelig sikker på er pr person, 32000 er omtrent det hotellet må betale til samarbeidene sykehus for to personer.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#89

anmeno skrev: 13 okt 2020, 11:12 Prisen Olav har oppgitt for hotell er jeg rimelig sikker på er pr person, 32000 er omtrent det hotellet må betale til samarbeidene sykehus for to personer.
Og de som er over 60 kan risikere å måtte overnatte 1. døgnet på sykehuset. Vistnok enkelte hotel som krever det også.
🌞
Olav Seglem
Innlegg: 673
Registrert: 22 okt 2017, 06:58
Sted: Satuk/buriram-Egersund

#90

Det stemmer at prisen er for meg selv alene.
Stykkprisen var thb 35.000 for karantenehotellet pr person, men vi fikk 5.000 totalrabatt fordi vil forsøke "holde ut med hverandre" på samme rom.
Spurte min kone i forkant om hun ville klare det, og det bekreftet hun :-) . Selv har jeg utrustet meg med et lager bøker og tror d er en terasse.
For hennes del, som er thai blir prisen litt lavere, hun slipper jo den spesielle covidforsikringen på thb 8.000,-

Jeg har, pr nå, ikke fått noen bekreftelse fra ambassaden på at opplegget mitt er ok i forhold til covid og fit to fly testen.
Gambler på at det er det, så på en annen mail fra dem med framgangsmåte at det ikke sto noe om at de måtte ha disse 2 dokumentene 2 dager i forkant.
Min kone sier at det hadde stått på deres thai facebookside at de sender "ombordstigningstillatelsen" på mail, men får se hva som skjer.
Hører jeg ikke noe fra dem før helgen får jeg purre- tar ikke sjansen på noe :-)
Som Tommy Lee Jones helt riktig sier i filmen "Kapring på åpent hav" med Steven Segal : "Assumption is the mother of all fuck-ups"... nemlig :-) :-)
Svar

Gå tilbake til «Korte spørsmål»