Reiseforsikring Corona virus ?

CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#31

anmeno skrev: 17 des 2020, 07:50 Jeg er medlem på Facebook gruppen for ASQ, der er det anbefalt at man sier at man har symptomer hvis man får en positiv test da de fleste forsikringer ikke dekker sykehus hvis du ikke er syk.
mulig det er lurt ja.
tror AXA dekker sykehus opphold selv om du er symptomfri.
Vedlegg
CEDBD85C-4628-404B-8028-67C24878E50C.jpeg
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#32

CAT skrev: 17 des 2020, 06:53 jeg sendte en forespørsel til Luma.
«Får jeg dekket sykehusoppholdet om jeg får en positiv covid test i karanten(asq hotel) men har ikke symptomer».
Og slik jeg tolker svaret så får jeg ikke det.
Om du får positive prøve på hotellet, så vil du automatisk bli sendt til sykehuset, det de sier er at de ikke vil dekke qurantine du blir pålagt, og at de dekker kun sykehus og medikamentell behandling.
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#33

Phay skrev: 17 des 2020, 08:01 Om du får positive prøve på hotellet, så vil du automatisk bli sendt til sykehuset, det de sier er at de ikke vil dekke qurantine du blir pålagt, og at de dekker kun sykehus og medikamentell behandling.
Jeg leser det slik at hvis du får en positiv test og ikke har symptomer så blir du lagt inn på sykehus, hvis du ikke får medisinsk behandling så dekker de ikke sykehus oppholdet.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#34

Phay skrev: 17 des 2020, 08:01 Om du får positive prøve på hotellet, så vil du automatisk bli sendt til sykehuset, det de sier er at de ikke vil dekke qurantine du blir pålagt, og at de dekker kun sykehus og medikamentell behandling.
Nå sier du jo mot deg selv, «de sier de ikke vil dekke karantenen du blir pålagt» så sier du at de «dekker sykehus»?
Havner man på sykehuset pga en positiv covid test, så blir du pålagt en ny 14 dg. Og hvis det er 14 dg på sykehus så blir det dyrt, selv om man er symptomfri og ikke får noe behandling.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#35

anmeno skrev: 17 des 2020, 09:12 Jeg leser det slik at hvis du får en positiv test og ikke har symptomer så blir du lagt inn på sykehus, hvis du ikke får medisinsk behandling så dekker de ikke sykehus oppholdet.
Den er slik jeg tolker Luna forsikringen.

Men er også litt usikker på hvordan Axa tolker sin forsikring. De sier ikke noe om selve oppholdet. Bare medisinsk behandling.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#36

De sier Ikke noe om selve oppholdet på sykehuset. Mulig jeg har misforstått men blir jeg sendt på sykehuset med covid, så må jeg betale selve oppholdet på sykehuset, men får den medisinske behandlingen dekket. Ergo, er jeg symptomfri og ikke mottar behandling, utenom 2 covid tester på de 14 dg jeg må oppholde meg på sykehuset så må jeg betale oppholdet selv?
Vedlegg
28EA1296-2AC2-4E48-BAE1-0B7CD7E962B2.jpeg
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#37

CAT skrev: 17 des 2020, 09:23 Nå sier du jo mot deg selv, «de sier de ikke vil dekke karantenen du blir pålagt» så sier du at de «dekker sykehus»?
Havner man på sykehuset pga en positiv covid test, så blir du pålagt en ny 14 dg. Og hvis det er 14 dg på sykehus så blir det dyrt, selv om man er symptomfri og ikke får noe behandling.
Er du innlagt på sykehus så må jo det beregnes som medisinsk årsak og ikke karantene ? Det var det jeg mente! Men som du sier vil du påløpe nye karantene dager etter at du er friskmeldt? Blir mye usikkerhet vedrørende det å tolke alt som en i utgangspunktet tror er grei skuring
🌞
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#38

CAT skrev: 17 des 2020, 09:40 De sier Ikke noe om selve oppholdet på sykehuset. Mulig jeg har misforstått men blir jeg sendt på sykehuset med covid, så må jeg betale selve oppholdet på sykehuset, men får den medisinske behandlingen dekket. Ergo, er jeg symptomfri og ikke mottar behandling, utenom 2 covid tester på de 14 dg jeg må oppholde meg på sykehuset så må jeg betale oppholdet selv?
Jeg har siden Corona startet hatt 3 negative hendelser med IF som er det forsikringsselskapet jeg har brukt i alle år, dette er et forsikringsselskap som det aldri har vært problemer med men etter disse opplevelsene så har jeg lært meg at jeg må lese alt som står med liten skrift og også skjønne at hvis det står litt vanskelig/kryptisk så er det fordi forsikringsselskapet skal bruke dette for å slippe å betale.

Når jeg bare får litt ledig tid så er ikke If mitt forsikringsselskap lenger.
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#39

Phay skrev: 17 des 2020, 12:53 Er du innlagt på sykehus så må jo det beregnes som medisinsk årsak og ikke karantene ? Det var det jeg mente! Men som du sier vil du påløpe nye karantene dager etter at du er friskmeldt? Blir mye usikkerhet vedrørende det å tolke alt som en i utgangspunktet tror er grei skuring
Der er jeg ganske sikker på at du tar feil, hvis din test er positiv så blir du lagt inn på sykehus og hvis du ikke har symptomer så vil du ikke bli behandlet på sykehuset og hvis du ikke blir behandlet så slipper forsikringsselskapet å betale for sykehusoppholdet, dvs at det er en kostnad du må dekke.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#40

Phay skrev: 17 des 2020, 12:53 Er du innlagt på sykehus så må jo det beregnes som medisinsk årsak og ikke karantene ? Det var det jeg mente! Men som du sier vil du påløpe nye karantene dager etter at du er friskmeldt? Blir mye usikkerhet vedrørende det å tolke alt som en i utgangspunktet tror er grei skuring
Det virker veldig safe i utgangspunktet, men jeg tror kanskje de ikke dekker sykehusoppholdet, annet en at man er akutt innlagt og får behandling. Hva skjer hvis jeg får positivt covid i karantenen. Jo jeg blir overflyttet til et sykehus. Karantene dagene starter på 0 igjen. Og sitter jeg der symptomfri. Dekker AXA forsikringen da??
Det har jeg ikke fått svar på når jeg spør de, hvis jeg ikke har misforstått noe da.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Svar

Gå tilbake til «Generelt»