Reiseforsikring Corona virus ?

INKOGNITO
Innlegg: 390
Registrert: 07 jan 2018, 04:24

#21

Phay skrev: 09 mai 2020, 01:28 Ja det har skjedd noe underveis med de selskapet, men har også registrert tidligere at det har vært misfornøyde kunder som har uttrykt seg. Da må man også regne med at en del av de misfornøyde kundene også har feil i forhold til deres rettigheter, og i tillegg ikke greier å dokumentere saken sin godt nok, som det er reelle kunder som ikke har fått det de har krav på.

Dette var svaret jeg fikk tidligere av de i forhold til eierskiftet

"Please know that our underwriters have changed since your last policy from Bupa to XL Insurance Company SE which has resulted in changes to the way we provide cover for sports and activities and how these are priced.
"

"Thanks for getting back to us.

I'm sorry for the delayed response. We've had higher than usual email volumes recently and are doing our best to get back to everyone as soon as possible."

For meg også så har det tatt måneder å få svar på enkle spørsmål som jeg var usikker på Bla.

Jeg skal nå ha denne forsikringen i ett år, så har jeg god tid til å evaluere for neste år der igjen.
Jeg har også brukt de før, men det er første gang jeg har rettet et krav mot de for å få dekket noe.
Først et skjema på mange sider med mer eller mindre idiotiske spørsmål som skal besvares.
Deriblant en legeerklæring på et par sider som de krever at forsikringstaker skal bekoste.
Deretter uker mellom at de svarer og da er det nye krav om dokumentasjon igjen, kopi av billetten man reiste på, så kopi av kontoutskrift som viser at billetten ble betalt og hvor mye.
Og dette for en forsikring tegnet etter at jeg hadde vært flere uker i thailand.
For deretter å spørre om jeg kan sende en friskmeldingserklæring fra sykehuset.
Alt dette for å trenere utbetaling av et krav på ca 20000thb.
Selv om jeg har skaffet til veie alt de har spurt om har jeg enda ikke mottatt en baht 3mnd etter at krav ble sendt.
apekatt1
Innlegg: 75
Registrert: 18 jun 2018, 08:59

#22

Hei.
https://heymondo.com tilbyr reiseforsikring som dekker covid19. Jeg la inn 120 dager for vinteren 2020-2021 for 1 person og fikk en pris på 295,92 Euro for hele perioden. Dette dekker kun medisinsk behandling og evt hjemsendelse.

For 237,86 Euro får man 90 dager reiseforsikring og så kan man utvide den om man trenger mer. Denne dekker tapt koffert mm. Det er slik jeg har oppfattet tilbudet, se vedlagt bilde.

Jeg vet ingenting om selskapet, så jeg anbefaler ikke noe... bare informerer om et mulig tilbud i disse koronatider.

Jeg fant linken til Heymondo på følgende side: https://capturetheatlas.com/long-term-travel-insurance/

Mvh
Apekatt1
Screenshot at 2020-07-11 12-56-32.png
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#23

Emirates lanserer Covid-19 forsikring for passasjerer som flyr med dem i alle bookingklasser. Forsikringen er inkludert i billettprisen og dekker medisinske utgifter inntil 150000 Euro og kostnader til karantene på 100 Euro pr døgn inntil 14 dager.

Spennende og interessant tilnærming for å øke tryggheten ved reiser hvis man skulle bli syk.


Emirates covers customers from COVID-19 expenses, in industry-leading initiative to boost travel confidence
World’s first airline to offer its passengers free cover for COVID-19 medical expenses and quarantine costs, in a unique assurance when they fly to any destination, in any class of travel

Dubai, UAE, 23 July 2020 – Emirates customers can travel with confidence, as the airline will cover medical expenses of up to EUR 150,000 and quarantine costs of EUR 100 per day for 14 days, should they be diagnosed with COVID-19 during their travel, while they are away from home. This cover is provided by the airline, free of cost to its customers.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#24

tdr skrev: 23 jul 2020, 16:27 Emirates lanserer Covid-19 forsikring for passasjerer som flyr med dem i alle bookingklasser. Forsikringen er inkludert i billettprisen og dekker medisinske utgifter inntil 150000 Euro og kostnader til karantene på 100 Euro pr døgn inntil 14 dager.

Spennende og interessant tilnærming for å øke tryggheten ved reiser hvis man skulle bli syk.


Emirates covers customers from COVID-19 expenses, in industry-leading initiative to boost travel confidence
Høres ut som om flybilletten vil bli dyr, men som du skriver. Meget interessant. Tipper flere fly selskaper kan komme med dette. En god forsikring blir viktigere i fremtiden, med de nye utfordringene pandemien lager. Dette kommer til de til å kapre passasjerer på er mitt tips.
Thailandske myndigheter kommet nok til å kreve en mengde dokumentasjon nå i gjennåpnings fasen som vil komme utover høsten.
Lucifer is back :evil: :twisted:
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#25

De snakker allerede om å forlenge en måned til, og idag så er det 8 nye registrerte smittede i karantene.
🌞
janet
Innlegg: 163
Registrert: 24 okt 2017, 12:16

#26

CAT skrev: 23 jul 2020, 16:40 Høres ut som om flybilletten vil bli dyr, men som du skriver. Meget interessant. Tipper flere fly selskaper kan komme med dette. En god forsikring blir viktigere i fremtiden, med de nye utfordringene pandemien lager. Dette kommer til de til å kapre passasjerer på er mitt tips.
Thailandske myndigheter kommet nok til å kreve en mengde dokumentasjon nå i gjennåpnings fasen som vil komme utover høsten.

det har du nok rett i, dyr reise med mulighet for småpenger i retur om man skulle bli skikkelig dårlig

150 000 euro og 100 euro er lekepenger
MrDemongas
Innlegg: 1015
Registrert: 25 okt 2017, 20:00

#27

Er det noen som vet noe om dette?: En thailandsk dame med løslig forbindelse til Norge ønsker å komme på besøk. Hun har vært her flere ganger før mens verden var nokså normal. Hvordan er pjaksis i disse kokkosnøttider? Får hun entre landet vårt? :roll:
"Jeg spør for en venn..." :D
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#28

MrDemongas skrev: 23 jul 2020, 21:37 Er det noen som vet noe om dette?: En thailandsk dame med løslig forbindelse til Norge ønsker å komme på besøk. Hun har vært her flere ganger før mens verden var nokså normal. Hvordan er pjaksis i disse kokkosnøttider? Får hun entre landet vårt? :roll:
"Jeg spør for en venn..." :D
Jeg tror ikke det er så lett. Da må de være kjærester, og nytt nå er jo det nye samtykke skjemaet der en bekrefter at forholdet har vart i min 9 mnd og at dere har møtes fysisk, men ettersom hun har vært her flere ganger og skal besøke samme mann, så er det kanskje håp. Må jo bare dokumentere at dere er kjærester.
Lucifer is back :evil: :twisted:
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#29

Phay skrev: 24 mar 2020, 01:23 Luma dekker Corona


420753E1-E688-4DF5-80CA-B5B51AA072B8.png
jeg sendte en forespørsel til Luma.
«Får jeg dekket sykehusoppholdet om jeg får en positiv covid test i karanten(asq hotel) men har ikke symptomer».
Og slik jeg tolker svaret så får jeg ikke det.
Vedlegg
EC61D079-56D2-4EFE-A68F-D8A993D4019D.png
Lucifer is back :evil: :twisted:
anmeno
Innlegg: 424
Registrert: 21 okt 2017, 11:32

#30

CAT skrev: 17 des 2020, 06:53 jeg sendte en forespørsel til Luma.
«Får jeg dekket sykehusoppholdet om jeg får en positiv covid test i karanten(asq hotel) men har ikke symptomer».
Og slik jeg tolker svaret så får jeg ikke det.
Jeg er medlem på Facebook gruppen for ASQ, der er det anbefalt at man sier at man har symptomer hvis man får en positiv test da de fleste forsikringer ikke dekker sykehus hvis du ikke er syk.
Svar

Gå tilbake til «Generelt»