Netflix og VPN i Asia

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
KjellGeir
Innlegg: 2
Registrert: 17 mar 2020, 23:57

#1

Hei!

Jeg er ikke så veldig teknisk anlagt av meg, men jeg lurer på om det er sånn at VPN fungerer eller ikke fungerer for å se Netflix? Da tenker jeg sånn at man bruker VPN for å få tilgang til innhold som for eksempel bare er tilgjengelig i USA. Sånn som denne VPN-tjenesten sier at det funker, men stemmer det og har noen anbefalinger til en VPN-leverandør de vet virker med Netflix? Ellers bruker jeg stort sett iPad, hvis det har noe å si. Krever det mye teknisk kompetanse å få VPN til å fungere?
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#2

KjellGeir skrev: 18 mar 2020, 00:06 Hei!

Jeg er ikke så veldig teknisk anlagt av meg, men jeg lurer på om det er sånn at VPN fungerer eller ikke fungerer for å se Netflix? Da tenker jeg sånn at man bruker VPN for å få tilgang til innhold som for eksempel bare er tilgjengelig i USA. Sånn som denne VPN-tjenesten sier at det funker, men stemmer det og har noen anbefalinger til en VPN-leverandør de vet virker med Netflix? Ellers bruker jeg stort sett iPad, hvis det har noe å si. Krever det mye teknisk kompetanse å få VPN til å fungere?
Det er ganske så rett frem med å registrere seg, kjøpe abbonement, og så laste ned en app og logge inn. Godta noen brukervilkår og settinger som går automatisk. Jeg bruker Nord-VPN og har hatt problemer med at de stjeler mye av båndbredden, får ikke sett D-play sine programmer som har begrensninger å se utenfor Norge, og noen andre mindre problemer.

Har hørt Express VPN skal være bra, men ingen erfaring.

https://www.expressvpn.com/
🌞
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#3

SetupVPN, som er et tillegg hos Chrome, har fungert hele tiden for meg. Har fått Netflix inn uten problemer, også alle Get sine kanaler mens jeg har vært i Asia.

Jeg tror SetupVPN er det enkleste å bruke av alle VPN`ene jeg har vært borti. Ingen nedlasting utover tillegget i Chrome, ingen personopplysninger (kun e-post), og du ser hele tiden oppe i høyre hjørnet av chrome-browseren om du er tilkoblet eller ikke, og hvilket land. De har en gratisdel, hvor du kan bruke en viss MB daglig, og en betalingsdel, hvor det er ubegrenset bruk. Alle de mest brukte landene tilgjengelig. Prisen for betalingsdelen er ca. en femtilapp i måneden. Ett av markedets billigste i tillegg.

For meg har dette vært det enkleste, billigste og beste produktet. Uhyre enkelt å bruke, tilkobling til land tar bare et par sekunder.
Det beste er jo at gratisdelen trygt kan testes ut, uten forpliktelser, ingen kredittkortopplysninger etc., men merk at gratisdelen ikke har Norge tilgjengelig. Nærmest er Sverige. Men betalingsdelen har alle de mest brukte landene verden over.

Anbefales.

https://chrome.google.com/webstore/deta ... p?hl=en-US
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#4

For min egen del er jeg så heldig at jeg kjører egen VPN-server hjemme på min fiberlinje. Å se Netflix, RiksTV og T-We har vært uproblematisk foruten litt dårligere kvalitet da jeg streamet HBO fra T-We.

I utgangspunktet har alle VPN løsninger jeg har sett på vært lette å sette opp. Utfordringer kommer gjerne hvis man benytter en dedikert boks for streaming, men kjøper man rette enheten er det løsninger for installasjon/oppsett der også.

Det er forskjell på hvor mye kapasitet de ulike leverandører av VPN tilbyr, men det skal normalt sett ikke være problemer å streame i god kvalitet.

At noen streaming leverandører eller programmer kan være vanskelig å se kommer av tekniske løsninger de velger. Det er i utgangspunktet lettere å stoppe oss å streame fra andre siden av verden enn folk tror selv om vi kobler til med VPN og IP-adresse tilhørende i landet vi streamer fra.

Hvis vi oppholder oss i Norge så vil typisk pingtid variere fra noen få millisekunder til opp mot 45. På mobilt bredbånd kan det være noe mere. Dette er direkte relatert til avstanden til server vi kobler oss mot. I tillegg så vil vær ruter/switch datapakkene skal igjennom også bidra til pingtid, flere øker denne.

Eksempel:
Bruker jeg Speedtest som måler netthastigheten på mobilen min. Kobler til trådløst mot ruter og befinner meg i Thailand. Tester mot server hjemme i Norge og bruker VPN og pingtid mot server er rundt 230 ms. Testing hjemmefra mot samme server er 12 ms. Testing uten VPN mot server i Thailand er 22 ms.

Pingtid er den tiden det tar før mottaker av datapakke responderer. Hvis man som leverandør av streaming legger inn kontroll av tiden datapakkene bruker vil systemet se at over en satt maks grense ikke samsvarer med at den enheten man streamer fra befinner seg lokalt og dermed gjøre streaming umulig. I nettverdenen vil det alltid sendes datapakker tilbake til server som forteller at forrige pakke har nådd frem. Ved å overvåke blant annet tiden det tar kan man kontrollere og verifisere om pakkene oppfører seg som forventet.

Når det er sagt er det de færreste som kjører slik kontroll av datapakkene, men kun benytter geolokasjon som grunnlag for verifisering av gyldig streaming.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
gelnoda
Innlegg: 2
Registrert: 27 apr 2020, 14:13

#5

Phay skrev: 18 mar 2020, 00:12 Har hørt Express VPN skal være bra, men ingen erfaring.
Ja jeg er enig, jeg prøvde en annen tjeneste, men for Netflix ExpressVPN mislykkes aldri. Med et klikk på en knapp lot den meg se favorittprogrammene og filmene mine.e.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#6

gelnoda skrev: 27 apr 2020, 14:31 Ja jeg er enig, jeg prøvde en annen tjeneste, men for Netflix ExpressVPN mislykkes aldri. Med et klikk på en knapp lot den meg se favorittprogrammene og filmene mine.e.
Jeg bruker den og er veldig godt fornøyd. Når den kommer opp med oppdatering øverst i boksen så bruker jeg å gjøre det.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#7

takker « TDR» jeg fikk installert vpn
leste litt og kjøpte express vpn!
dæven for mulighter og google også nå
og velge land,
jeg har ivertfall fornøyd!
de følger opp og gir rask tilbakemelding
tror jeg betalte 99$ / året,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#8

ExpressVPN ligger høyt på de fleste tester. Jeg bruker selv ExpressVPN og hr ingen problemer ved strømming. Har ikke prøvd med NetFlix. Har abonnement her i Thailand, vet ikke hvordan det fungerer om jeg bruker en server i USA via VPN. NRK strømmer perfekt og når jeg er på sosiale nettverk som som dette og FB bruker jeg ofte VPN er personvernhensyn.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#9

Geir Rasch skrev: 13 mai 2020, 10:56 ExpressVPN ligger høyt på de fleste tester. Jeg bruker selv ExpressVPN og hr ingen problemer ved strømming. Har ikke prøvd med NetFlix. Har abonnement her i Thailand, vet ikke hvordan det fungerer om jeg bruker en server i USA via VPN. NRK strømmer perfekt og når jeg er på sosiale nettverk som som dette og FB bruker jeg ofte VPN er personvernhensyn.
jeg kommer ikke inn på af om express Vpn
påslått ,!
har diskutert dette med TDR!
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#10

riflefish skrev: 13 mai 2020, 13:22 jeg kommer ikke inn på af om express Vpn
påslått ,!
har diskutert dette med TDR!
Det samme har hendt meg til tider når VPN er oppkoblet til Norge ellers ikke problem. Uten VPN ikke problem.
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»