Netflix og VPN i Asia

Her diskutere vi teknikk, elektronikk, dingser, internett mm
LoYou
Innlegg: 115
Registrert: 21 okt 2017, 09:44

#11

sikry skrev: 13 mai 2020, 13:35 Det samme har hendt meg til tider når VPN er oppkoblet til Norge ellers ikke problem. Uten VPN ikke problem.
har til tider samme utfordring; min løsning er å byttet til Finnland eller Irland - da fungerer Asianet igjen :)
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#12

sikry skrev: 13 mai 2020, 13:35 Det samme har hendt meg til tider når VPN er oppkoblet til Norge ellers ikke problem. Uten VPN ikke problem.
Har aldri hent meg. Akkurat nå bruker jeg ExpressVpn og server i Norge og ingen problemer.
Kan det ha noe med hvilken hastighet du har på nettet? Selv har jeg et fiber-abonnement fra 3BB med høy hastighet. Er jo slik at vpn reduserer hastigheten, særlig når trafikken må gå mange omveier i Europa.
Vet jo og at Thailand har dårlig nettkapasitet mot Europa. Jeg betaler ekstra til 3BB for i tillegg få tilgang til Europa via Malaysia.
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#13

Når det gjelder VPN og tilgang vil det være tilfeldig hvilke IP-adresser man får når man skal ut videre med trafikk i Norge. I tilfeller kan IP-adresser til leverandører av VPN-tjenester automatisk blokkeres i ulike brannmurer, enten på servere til leverandør eller direkte hos Asianet.no.

Grunnen til at VPN-adresser gjerne blir blokkert er at mange bruker tjenestene til å få tilgang til sider og tjenester på ulovlige vis. Veldig mange av de som forsøker få ulovlig tilgang til nettsteder ved hacking bruker gjerne VPN-tjenester for å kunne skjule sine spor. Slikt medfører dessverre at det går ut over de som benytter tjenestene fornuftig.

Det er lite å gjøre med det at IP-adresser til VPN-leverandører blokkeres. Stort sett vil dette skje automatisk ved at brannmurer registrerer tvilsom trafikk eller at disse IP-adressene rapporteres og havner i databaser med steder hvor man kan regne med at illegal trafikk foregår. Flere millioner IP-adresser befinner seg i slike databaser og flere blir det dessverre. Dette er også et problem i forhold til dagens hovedstandard, IP v4 hvor det er et begrenset antall IP-adresser tilgjengelig.

Andre steder det kommer store mengder av illegal trafikk er spesielt store universitetsmiljøer i Kina, Russland, India, Tyrkia, Nigeria med flere.

Kommer dere ikke inn via VPN er det nok bare en ting å gjøre og det er å endre VPN land eller IP. Dessverre. Det er ikke noe slags muligheter for Asianet.no å sette spesifikke VPN-adresser på hvitelister uten å risikere angrep på systemene. Jeg har forsøkt å gjøre noen manuelle tiltak når det har skjedd ting, men det har vært å legge til IP-adresser som bevisst har forsøkt utnytte Asianet.no. Ingen IP tilhørende noen VPN er lagt til manuelt herfra, det har skjedd ved at automatiske tjenester har funnet det nødvendig.
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#14

tdr skrev: 14 mai 2020, 14:27 Når det gjelder VPN og tilgang vil det være tilfeldig hvilke IP-adresser man får når man skal ut videre med trafikk i Norge. I tilfeller kan IP-adresser til leverandører av VPN-tjenester automatisk blokkeres i ulike brannmurer, enten på servere til leverandør eller direkte hos Asianet.no.

Grunnen til at VPN-adresser gjerne blir blokkert er at mange bruker tjenestene til å få tilgang til sider og tjenester på ulovlige vis. Veldig mange av de som forsøker få ulovlig tilgang til nettsteder ved hacking bruker gjerne VPN-tjenester for å kunne skjule sine spor. Slikt medfører dessverre at det går ut over de som benytter tjenestene fornuftig.

Det er lite å gjøre med det at IP-adresser til VPN-leverandører blokkeres. Stort sett vil dette skje automatisk ved at brannmurer registrerer tvilsom trafikk eller at disse IP-adressene rapporteres og havner i databaser med steder hvor man kan regne med at illegal trafikk foregår. Flere millioner IP-adresser befinner seg i slike databaser og flere blir det dessverre. Dette er også et problem i forhold til dagens hovedstandard, IP v4 hvor det er et begrenset antall IP-adresser tilgjengelig.

Andre steder det kommer store mengder av illegal trafikk er spesielt store universitetsmiljøer i Kina, Russland, India, Tyrkia, Nigeria med flere.

Kommer dere ikke inn via VPN er det nok bare en ting å gjøre og det er å endre VPN land eller IP. Dessverre. Det er ikke noe slags muligheter for Asianet.no å sette spesifikke VPN-adresser på hvitelister uten å risikere angrep på systemene. Jeg har forsøkt å gjøre noen manuelle tiltak når det har skjedd ting, men det har vært å legge til IP-adresser som bevisst har forsøkt utnytte Asianet.no. Ingen IP tilhørende noen VPN er lagt til manuelt herfra, det har skjedd ved at automatiske tjenester har funnet det nødvendig.
nå tdr, erjo ikkno problem,
detta fant jo du( vi uta)
men greit og vite om en ikke kommer på fora!
bare sisconecte vpn,
mye rart ute i kyber og www,🙄😂
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#15

Geir Rasch skrev: 14 mai 2020, 14:06 Har aldri hent meg. Akkurat nå bruker jeg ExpressVpn og server i Norge og ingen problemer.
Kan det ha noe med hvilken hastighet du har på nettet? Selv har jeg et fiber-abonnement fra 3BB med høy hastighet. Er jo slik at vpn reduserer hastigheten, særlig når trafikken må gå mange omveier i Europa.
Vet jo og at Thailand har dårlig nettkapasitet mot Europa. Jeg betaler ekstra til 3BB for i tillegg få tilgang til Europa via Malaysia.
Har fiber abonnement fra 3BB husker ikke størrelsen på det , betaler 963,00 Baht mnd.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#16

sikry skrev: 14 mai 2020, 16:52 Har fiber abonnement fra 3BB husker ikke størrelsen på det , betaler 963,00 Baht mnd.
Kanskje betaler jeg for mye. Jeg betaler 1498 for fiber 200 Mbps ned og 100 Mbps opp.
Dette er også 3BB
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#17

Geir Rasch skrev: 15 mai 2020, 07:21 Kanskje betaler jeg for mye. Jeg betaler 1498 for fiber 200 Mbps ned og 100 Mbps opp.
Dette er også 3BB
Disse pakkene forandrer seg hele tiden , jeg fant kontrakten ved tegning og det var 500/200 Mbps. Vil tro vi betaler formye begge to. ;)

https://sites.google.com/site/3bbfiberh ... gLvzfD_BwE
Brukeravatar
selins
Innlegg: 9
Registrert: 26 jun 2020, 21:52
Sted: Bangkok & Gjøvik

#18

sikry skrev: 27 apr 2020, 14:40 Jeg bruker den og er veldig godt fornøyd. Når den kommer opp med oppdatering øverst i boksen så bruker jeg å gjøre det.
Hei Sikry.

Måtte du lage ny profil og betale m amerikansk kort eller bare oppgraderte de biblioteket automatisk når du logga deg inn med IP fra USA :?:

Jeg skjønner oppsettet med å bruke VPN for å se amerikansk netflix, men ikke hvordan min konto oppdateres med nye filmer.
Brukeravatar
sikry
Innlegg: 1153
Registrert: 22 okt 2017, 13:04
Sted: Pattaya / Phaya Mengrai

#19

selins skrev: 28 aug 2020, 21:05 Hei Sikry.

Måtte du lage ny profil og betale m amerikansk kort eller bare oppgraderte de biblioteket automatisk når du logga deg inn med IP fra USA :?:

Jeg skjønner oppsettet med å bruke VPN for å se amerikansk netflix, men ikke hvordan min konto oppdateres med nye filmer.
Det kommer opp en melding øverst i innloggingsboksen om oppdatering , det er vel bare softveren som blir oppdatert tror jeg. Det med nye filmer har jeg ingen peiling på.
Brukeravatar
Geir Rasch
Innlegg: 510
Registrert: 23 nov 2017, 07:28
Sted: Khon Kaen
Kontakt:

#20

riflefish skrev: 13 mai 2020, 13:22 jeg kommer ikke inn på af om express Vpn
påslått ,!
har diskutert dette med TDR!
Jeg hadde det omvendte problem: Kom ikke inn på Asianet uten vpn. Diskuterte litt med tdr. En omstart av ruter og dermed ny tildeling av ip løste problemet.
Ellers har jeg et annet problem jeg skjønner lite av:
Jeg har to muligheter for vpn/nrk: Enten fra iMac og wifi, eller fra NVIDIA Shield Pro og ethernet. Oppkobling via iMac er uproblematisk, men når jeg starter ExpressVPN på NVIDEA Shield Pro og deretter åpner NRK-appen, så kommer melding om at internett mangler.
På iMac bruker jeg ingen egen app for NRK, jeg bruker lenke i nettleseren.
Er det noen som har forslag til løsning? Er jo kjekt å se TV på 55'' i stedet for 27''.
Svar

Gå tilbake til «Telefoner, mobiler og andre gadgets»