Musikk tråden

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#271

SomLao skrev: 27 aug 2021, 17:21 Akkurat det samme tenkte jeg da jeg så serien. Fytti rakker'n, liksom. Og la den bestemt og euforisk inn på en spilleliste. :D
Jeg ble imidlertid ganske kjapt lei. Glans og mystikk forsvant som dugg for solen. :?

Selve serien var vel ok om enn noe spekulativ. Morsomhetene ble oppbrukt i første episode da svensken var på besøk hos svigermor. Del to så jeg kun en enkelt episode av (eller var det to ?) før jeg fant ut at jeg ikke gadd se mer.
Jøss ! Høres da ut som et langt mer enn normalt selsomt lag ! :lol: Var det når han var sammen med ei norsk dame ?
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#272

SomLao skrev: 27 aug 2021, 17:22 Jøss ! Høres da ut som et langt mer enn normalt selsomt lag ! :lol: Var det når han var sammen med ei norsk dame ?
går utfra det er meg du spør,,
jeg traff acel jensen på clubsju i munkedammen
etpar ganger, det var jo alle venner)
og det gikk mye mye inrødvin
jeg var sammen med ei som gikk på skjeberg,
traska nedober m alpelue og 2cv
hadde fått invitasjon og besøke axel,
hadde ringt på forskudd,
vel da jeg kom der var døra huggi i stykker med ei øks,
vistnok hadde dama til axel gåt bersjerk

joda kom nå dit og det lukta også " jazztobakk"
jeg var ikke blakk akkurat helle for og si det sånn
bohem fra ekofisk spanderer på vlubsju,
vel ,
jeg fikk nå parkert bilen,
dama jeg skubtreffe er en annen historije der satdissa to kara,
jeg hadde med en god venn med gitar,
blei litt stemning ja,
jo axel hadde unge med marianne ilen
men det blei slut så hu blei sammen med
leonard ,
vi var vel der til det var tomt m vin og likør
og jazz tobakk,
kameraten vi overnatta ikke der,
men detta var tilfeldig dussa to kara var busser
og leonard oppdro jo ungen til axel har jeg finni ut
i ettertid,

ja "so long marianne " ble nok skrevet til marianne
ilen,
kameraten min er framdeles en god musiker, det ble sang og rolig prat ikkno rølp,😂🎼🌹

https://youtu.be/aLOnQmmmlkw

forøvrig gifta min venn seg med dama mi
mange år etter,
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#273

riflefish skrev: 27 aug 2021, 17:58 går utfra det er meg du spør,,
Ja. Klarte å sitere meg sjøl uten å legge merke til det. Helt edru, til og med. Eneste jeg kan unnskylde meg med er at jeg er matt og litt i ørska etter en slitsom dag på jobben. I dag blir det bare å slappe av med noen enkle og fin-lytte til det nye albumet til Leprous som ble sluppet i dag.

Artig historie du hadde: Av typen som fikk meg til å tenke at det kunne vært gøy å knekke noen Chang og skravle og ljuge litt. :D
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#274

SomLao skrev: 27 aug 2021, 18:21 Ja. Klarte å sitere meg sjøl uten å legge merke til det. Helt edru, til og med. Eneste jeg kan unnskylde meg med er at jeg er matt og litt i ørska etter en slitsom dag på jobben. I dag blir det bare å slappe av med noen enkle og fin-lytte til det nye albumet til Leprous som ble sluppet i dag.

Artig historie du hadde: Av typen som fikk meg til å tenke at det kunne vært gøy å knekke noen Chang og skravle og ljuge litt. :D

få til det,
tar gjærne noen chang
eller noen fl rødvin😂

hvor holder du hus hen når du er

i thailand?
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#275

riflefish skrev: 27 aug 2021, 18:46
få til det,
tar gjærne noen chang
eller noen fl rødvin😂

hvor holder du hus hen når du er

i thailand?
Liker best hvitvin eller kald pils i varmen. Når oktober-mørket kommer, blir hvit litt feil og det blir helst bløte rødviner i glasset. I helgene (får fort vondt i hue av de mer snerpete rød). :)

Men fra spøk til revolver: Vi slipper jo ikke unna besøk til familien. Så det blir en del tid i bushen. Så endelig noen etterlengtede late dager på turiststedene hvor vi skamløst velter oss i hemningsløs luksus. Men en tur eller to til BKK hører gjerne med og er alltid fascinerende. Den dagen jeg blir lei av BKK kan jeg like godt gå og henge meg. Men det ser dårlig ut med tur til Thailand neste år. Men en gang må da den h....... pandemien slippe sitt klamme grep. Og da........ :D
Arild Holtet
Innlegg: 3520
Registrert: 24 okt 2017, 09:27

#276

Nå i disse turbulente tider, da roer jeg ned med en STOR kopp kaffe, eller fler hvis nyhetsbildet er enda værre enn i går. Kaffe kurerer gruff det, og det vet jeg som har kaffe som medisin i hverdagene.

Sangen under er jo kjent den.

https://www.youtube.com/watch?v=7wQ2uXmCwUQ

Vel Kim Larsen elsket og kaffe.

https://www.youtube.com/watch?v=7wQ2uXmCwUQ


Ta en kopp da vel og syng om kaffen gudenes og menneskenes gylne drikk.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#277

" fuced up by us again"


låte te "Doors"


https://youtu.be/ZgkIqU15WO0
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#278

SomLao skrev: 27 aug 2021, 17:21 Akkurat det samme tenkte jeg da jeg så serien. Fytti rakker'n, liksom. Og la den bestemt og euforisk inn på en spilleliste. :D
Jeg ble imidlertid ganske kjapt lei. Glans og mystikk forsvant som dugg for solen. :?

Låta holder fortsatt godt for meg. La den inn i en litt dyster spilleliste med låter som er brukt i film/tv-produksjoner hvor den passer godt.

Serien i seg selv virker til tider spekulativ, men må si jeg dessverre kjenner typer som har mange trekk jeg finner hos flere av de mannlige karakterene. Det sies jo anonymt at virkeligheten skal være verre enn serien.

En annen litt dyster låt som er hentet fra en etter min mening fantastisk film; Manhunter fra 1986. Hovedrollen av William Petersen som ble mest kjent gjennom sin rolle i CSI. En annen viktig rolle har Brian Cox som portretterte Dr. Hannibal Lector, en karakter som senere ble udødeliggjort av Sir Anthony Hopkins i Nattsvermeren (The silence of the lambs) og The red dragon
Både Manhunter og The red dragon er basert på samme bok skrevet av forfatteren Thomas Harris. Jeg foretrekker Manhunter og Brian Cox sin rolle som Dr Hannibal Lector før Sir Anthony Hopkins sin tolkning.
Manhunter er regissert av Michael Mann som har produsert mange store filmer.

Lenge siden jeg har sett filmen, men husker det hadde et tøft soundtrack med musikk som passet godt.




https://youtu.be/A4U0KBvzi7g
Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#279

tdr skrev: 29 aug 2021, 14:25 Låta holder fortsatt godt for meg. La den inn i en litt dyster spilleliste med låter som er brukt i film/tv-produksjoner hvor den passer godt.

Ser den ligger på lista mi fortsatt. Og der har den ligget en god stund. Så det er nok nærmere sannheten å si at den ikke spilles så mye lenger da den ikke lenger fascinerer som den en gang gjorde. Dessuten passer den nok bedre i november når man sitter småhutrende - med ullpledd - foran peisen enn nå når man sitter nesten svimeslått av hete kun iført stuttbrok og med leskende limonade - med is - i glasset. :D
Dystre spillelister, ja. Har ikke egne sånne. Men har blitt overrasket mer enn en gang over at folk mener noe av musikken jeg liker er dyster. Ofte har det ikke slått meg før noen sier det.... :lol:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#280

Kun de mest tungnemme blant oss (hei, hei !) kan ha unngått å ha fått med seg at man ikke lenger kan si "kvinne". Dette kan selvsagt krenke transpersoner og andre av de 18 kjønnene vi i dag må forholde oss til. Og ikke bare det: Mange wokere tar gladelig på seg å bli krenket på vegne av disse noe marginale men akk så diskriminerte og sårbare gruppene. Såkalt 3. mannskrenkelse. Det er veldig populært og utbredt nå til dags.

Nei, nå heter det altså ikke "kvinne". men "kropp med vagina". Vend deg til det så fort som mulig. Snart er det å si "kvinne" et like skråsikkert sosialt selvmord som omtale en fyr eller kropp med vagina fra Kongo som "n'*****".

Her en morsom kommentar til feministers og ytre venstres vei mot selvutslettelse:

https://www.youtube.com/watch?v=314KrawGQkw
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»