Sjekker dem om man har returbillett ved ankomst?

Svar
Petterpan
Innlegg: 3
Registrert: 01 mar 2020, 13:37

#1

Se emne.

Ikke at jeg skal bryte regelverket å være der over 30 dager men ønsker å være fleksibel på hjemreisen, vet ikke om jeg skal være der 1 eller 3 uker. Kan også hende at jeg reiser videre til et annet land i asia istedenfor hjem...
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#2

Petterpan skrev: 01 mar 2020, 13:43 Se emne.

Ikke at jeg skal bryte regelverket å være der over 30 dager men ønsker å være fleksibel på hjemreisen, vet ikke om jeg skal være der 1 eller 3 uker. Kan også hende at jeg reiser videre til et annet land i asia istedenfor hjem...
Det er vist store variabler, også med å ikke kunne reise dit uten retur hos forskjellige flyselkap.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#3

Du kan få problemer både på Gardemoen og ved ankomst i Thailand. Jeg skriver kan, da jeg ofte har reist uten retur billett innenfor 30 dager, men alltid hatt en eller annen billett til eller fra Thailand. Riktignok ved siste ankomst hadde jeg ikke retur. Det finnes ikke noen fasitsvar, men du burde ha en billett å vise til om du blir spurt.
🌞
Petterpan
Innlegg: 3
Registrert: 01 mar 2020, 13:37

#4

Phay skrev: 01 mar 2020, 13:50 Du kan få problemer både på Gardemoen og ved ankomst i Thailand. Jeg skriver kan, da jeg ofte har reist uten retur billett innenfor 30 dager, men alltid hatt en eller annen billett til eller fra Thailand. Riktignok ved siste ankomst hadde jeg ikke retur. Det finnes ikke noen fasitsvar, men du burde ha en billett å vise til om du blir spurt.
Vurderer å reise videre til Vietnam hvis formen tilsier det, er det tilstrekkelig at man viser til en enkeltbillett til Vietnam? Så får man se om man bruker den eller ikke.

Burde kanskje høre med flyselskapet også.
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#5

Petterpan skrev: 01 mar 2020, 13:58 Vurderer å reise videre til Vietnam hvis formen tilsier det, er det tilstrekkelig at man viser til en enkeltbillett til Vietnam? Så får man se om man bruker den eller ikke.

Burde kanskje høre med flyselskapet også.
Det holder med en billett ut av Thailand innenfor det tidsrommet du har fått visum eller du velger å reise inn på exemption som er 30 dager.
🌞
Petterpan
Innlegg: 3
Registrert: 01 mar 2020, 13:37

#6

Takk, da bestiller jeg flyreisen til Vietnam så får jeg se om den blir brukt eller om jeg reiser tilbake til Norge. 400 kr er ikke allverden hvis jeg ikke får brukt den.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#7

Du kunne bestilt en vei innen Europa..utenfor europa forandrer det seg...

Til Thailand så er det litt annerledes da mange vil være ulovlig lenge i Thailand..ergo blir reglene litt deretter, men de kan omgås som Phay skriver..men det er viktig å vite hvorfor, da man lettere kan lære seg mekanismen rundt det å reise inn og ut av Thailand..jo mer man ønsker å tweake regelverket jo viktigere blir det å lære seg hvordan det er

Her på asianet så får du 24 timers gratis konsultasjon av eksperter btw :?:
Thaibreak
Innlegg: 787
Registrert: 21 okt 2017, 23:18

#8

"Sjekker dem om man har returbillett ved ankomst?"

Kortversjonen av svar:

Med visum (turistvisum (60 dager) eller annet): Nei. Men det er ett av kravene for å få innvilget visum i Oslo.

Uten visum (30 dagers visumfritt opphold): Det hender, men relativt sjelden.

Derimot er det mer vanlig at man ikke får boarding-kort fra landet du reiser fra (Norge/Gardermoen?) uten visum. En generell regel er at man skal ha utgående billett fra Thailand (til hvor som helst) innenfor de første 30 dagene.
Hvorvidt dette følges, varierer fra flyselskap til flyselskap. Noen er veldig strikse, andre ikke.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#9

Ser du okså muligvis har Vietnam med i dine planer, du får følge med i disse virustider i dag ble vist Vietnams holdning til visa og beesøk av Italienere endret.
Svar

Gå tilbake til «Visum til Thailand»