Film- og serietråden

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
torbus

#131

riflefish skrev: 03 jan 2021, 14:36 mulig det,
mulig det,
jeg har moderet det jeg skrev ,
det har du ikke fått med deg
jeg er den jeg er,,
men ingen bygdetulling ,eller,
ikke har jeg asiasjuka og sitter på oljeberget
og drømme
Først: Les gjerne dette to ganger før du rekker å hisse deg opp, for det er ikke noe vondt i teksten under.

Ja, du er den du er, men du tar feil dersom du tror jeg har noen problemer med den du er.



De gangene jeg har hatt problemer med deg, er når du forsøker å styre debatten og stenge tråder om temaer du ikke liker. Jeg har også problemer med at du diskrediterer gyldige kilder jeg eller andre bruker uten å begrunne det med noe som helst.

Men det er ikke personlig. Jeg misliker deg ikke. Mine innlegg mot deg går på det du skriver, og din oppførsel mot brukere du ikke liker meningene til.

Jeg har heller aldri omtalt deg som bygdetulling, og jeg ser du trekker fram dysleksien din, men hvis du ser litt tilbake i tid, vil du huske at jeg alltid var en av dem som forsvarte deg mot idiotene som brukte det mot deg på Asiaforum.



Jeg har stort sett ikke problemer med å forstå hva du skriver.

Jeg har derimot problemer med å forstå hvorfor du går inn i en harmløs tråd om tv-serier og begynner å kverulere på hvor handlingen i episoden jeg anbefaler over utspiller seg.


Ville det ikke vært mye bedre hvis du svarte ut ifra det jeg skriver i stedet for meg som person? Du kan for eksempel starte med å unngå nedlatende omtale av meg som «allvitende», «en som sitter på oljeberget med Asiasyken», eller andre tåpelige antydninger som ikke har noe med det jeg poster å gjøre.

Jeg bruker aldri sånne uttrykk om deg.

Dette forumet trenger ikke færre brukere, men flere, uansett hva de mener, uansett om de skriver god eller dårlig norsk, uansett om de er 20 år gamle eller 90 år gamle, eller om de har opplevd Woodstock eller ei, så lenge den som skriver forholder seg til gjeldende regler.

Men kan vi være ferdig med det tullet her nå? Starte med blanke ark?
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#132

Tore Bustad skrev: 04 jan 2021, 11:29 Først: Les gjerne dette to ganger før du rekker å hisse deg opp, for det er ikke noe vondt i teksten under.

Ja, du er den du er, men du tar feil dersom du tror jeg har noen problemer med den du er.



De gangene jeg har hatt problemer med deg, er når du forsøker å styre debatten og stenge tråder om temaer du ikke liker. Jeg har også problemer med at du diskrediterer gyldige kilder jeg eller andre bruker uten å begrunne det med noe som helst.

Men det er ikke personlig. Jeg misliker deg ikke. Mine innlegg mot deg går på det du skriver, og din oppførsel mot brukere du ikke liker meningene til.

Jeg har heller aldri omtalt deg som bygdetulling, og jeg ser du trekker fram dysleksien din, men hvis du ser litt tilbake i tid, vil du huske at jeg alltid var en av dem som forsvarte deg mot idiotene som brukte det mot deg på Asiaforum.



Jeg har stort sett ikke problemer med å forstå hva du skriver.

Jeg har derimot problemer med å forstå hvorfor du går inn i en harmløs tråd om tv-serier og begynner å kverulere på hvor handlingen i episoden jeg anbefaler over utspiller seg.


Ville det ikke vært mye bedre hvis du svarte ut ifra det jeg skriver i stedet for meg som person? Du kan for eksempel starte med å unngå nedlatende omtale av meg som «allvitende», «en som sitter på oljeberget med Asiasyken», eller andre tåpelige antydninger som ikke har noe med det jeg poster å gjøre.

Jeg bruker aldri sånne uttrykk om deg.

Dette forumet trenger ikke færre brukere, men flere, uansett hva de mener, uansett om de skriver god eller dårlig norsk, uansett om de er 20 år gamle eller 90 år gamle, eller om de har opplevd Woodstock eller ei, så lenge den som skriver forholder seg til gjeldende regler.

Men kan vi være ferdig med det tullet her nå? Starte med blanke ark?
😂 tulleru :cry:
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
torbus

#133

riflefish skrev: 04 jan 2021, 11:46 😂 tulleru :cry:
Dette er et eksempel på et innlegg jeg ikke skjønner noe av. En lattersmiley, ett spørsmål om jeg tuller, og en gråtesmiley.

Det klarer jeg ikke å dekode.

Jeg bruker nesten ikke smileyer selv, fordi jeg ikke skjønner greia. Jeg gir nesten aldri likes, fordi det er veldig sjelden jeg forstår hva likes betyr.

Men nei - jeg tuller ikke.
Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 334
Registrert: 30 okt 2017, 10:13
Kontakt:

#134

CAT skrev: 02 jan 2021, 17:38 Har akkurat sett mini serien Teheran på Apple TV. Beste jeg har sett på gør lenge.
Terningkast 6.
Denne skal jeg se snart, men ikke på Eple TV :mrgreen:

Sjekk også ut serien Fauda på Netflix, er vel samme folkene som står bak.

https://www.youtube.com/watch?v=j77JoBDt624
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#135

riflefish skrev: 04 jan 2021, 14:37 døøø,!
jeg kanke ta deg seriøst,
du dr i en verden langt fra meg

men ere kkke bedre og brjke et nick
enn æ blottlegge deg
økke klsr for noen " fredsplan@"
og diplomati,
vel,
jeg er sur, forbannet og mere til
mye gæli m meg
jævla mye å,
men og dikkedare , ække meg@
jada jada
jeg car sjef i hasselbakken !
da du lå i krybba
og i npc var jeg vist dn nestor,
makan te mye toretikre

vel god vinter
ig kos deg og drømme kan du også
fordømme ,
men thaier sliter nå
kansje du å kunne donnere noen 1000 lapper
te sjømanskirka🙄
skreiv i bilen m langemann på smarten ,
da,,
kansje vansklig og forstå,
nen essensen gør ikke på" jevla kineserei walking street som trer kamra,, bla bla ,
kinesere og russere er godebog mkndre gode men noen få,
normenn erejo lite gæli med,
vel heg kan vegynne på blanje ark😉

men da må vi nok legge om stilen oss begge,
jeg er for trett og slietn, til kg balangsere meg selv
for og tilfredstille noe jeg lite forstår,
er i grunn ingen enkel person,
men hyper aktiv over alt høgtbog laft tror ikke jeg er firekantet. ikke rund, heller,
men st jeg besitter alviten. ,nei,
jeg skulle så veldig ha vist så mye mere,
ja forstått hvkrfor folk krangler,
der er jeg blank, skyldes nok forskellig oppfatning
av spilleregler og livets som er! kansje,
men uenighet erjgrunn veldi normalt,
har jeg lært bitter vei, eller prøvd og forstå
men forstår ikje menneske dyret eller menneske meneske, hadde vi alle forstått hverandre
ja døven hadde det vert paradis på jorden
ingen utbytting alle går i msrsh mot til intet
et hærlig liv kansje,
men mennesker,,,,,
er jo indivifuelle individer,
ellerså hadde vi jo ikke trengt hverken internasjonelleborganisasjoner
lover og regler, vi mennesker tror vi forstår
mere med mye skolegang etc,
detber ikke slik
ro og fred vil det aldri bli ei heller enighet
vi er i grunn altfor " dumme@"
og akseptere andres meninger. joda
det blir og jatte med,
sånn er ikke menneske
de ( mennesker) er ikje som en dyre rase
de kan gå i flokk så lenge de ikke sulter,
men menneskers ytterpunkt dreper hverandre
fordi muligens de ( vi?) er induivilalister
vi er ikke skapt til
og væra en ige, neigu heller,
men klarer en og forstå at individialismenpåvirkning av sinnet
er unikt,
kan en muligens bli enige,
men for og bli enig må muligens en part
fortrenge sitt syn for og oppnå ro ,

dn stund, i vertfall og en stund
kan vøre et mikro sekund eller 1000 år

mao.
mennesker vil aldri bli like og enige
uten st den klokeste gir seg eller noe sånt!

sann,
kansje derfor jeppe drikker jeg påstår det ikke
men, enige blir vi aldri ,
da hadde vi ei heller trengt en debatt🙄🙄
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#136

riflefish skrev: 04 jan 2021, 17:27 skreiv i bilen m langemann på smarten ,
da,,
kansje vansklig og forstå,
Ja, noen og en hver kan nok skrive en god del feil hvis man skriver på mobilen mens (!) man kjører bil. Og dysleksi gjør sikkert ikke saken stort bedre. Men jeg mener svakt å huske at det også er en annen grunn til at man ikke bør fikle med mobilen eller andre duppeditter mens man kjører bil.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#137

SomLao skrev: 04 jan 2021, 18:22 Ja, noen og en hver kan nok skrive en god del feil hvis man skriver på mobilen mens (!) man kjører bil. Og dysleksi gjør sikkert ikke saken stort bedre. Men jeg mener svakt å huske at det også er en annen grunn til at man ikke bør fikle med mobilen eller andre duppeditter mens man kjører bil.
ps jeg er passasjer😉
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#138

riflefish skrev: 04 jan 2021, 19:15 ps jeg er passasjer😉
En grei, ryddig og ikke minst betryggende presisering der, vil jeg mene. :D
Brukeravatar
Phay
Innlegg: 4570
Registrert: 21 okt 2017, 00:24
Sted: Milkway

#139

Det var jo dagens, hadde jo ikke klikket meg inn på tråden her på en lang stund, og så får man en påminnelse om hvorfor det er krig i verden eller hvorfor guttunger begynner å slåss i sandkassa for den saks skyld, for ett sted begynner det jo. Skrevet uten å ta stilling til den ene eller andre.
🌞
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#140

Phay skrev: 05 jan 2021, 01:53 Det var jo dagens, hadde jo ikke klikket meg inn på tråden her på en lang stund, og så får man en påminnelse om hvorfor det er krig i verden eller hvorfor guttunger begynner å slåss i sandkassa for den saks skyld, for ett sted begynner det jo. Skrevet uten å ta stilling til den ene eller andre.
Er det munnhuggeri ? Hvor ?
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»