Film- og serietråden

Her diskuterer vi litteratur, tv-programmer, film, konserter, kunst, musikk mm.
torbus

#121

The Serpent på BBC. Første episode ute i går. Handler om en seriemorder som herjet blant backpackere i sørøst-Asia på syttitallet. Første episode utspiller seg i Bangkok, og ga meg lyst på mer. Kult å kjenne igjen en haug med steder i Bangkok.

https://www.youtube.com/watch?v=Q55QbwZN9Ac
CAT
Innlegg: 542
Registrert: 21 okt 2017, 23:22

#122

Har akkurat sett mini serien Teheran på Apple TV. Beste jeg har sett på gør lenge.
Terningkast 6.
Lucifer is back :evil: :twisted:
torbus

#123

CAT skrev: 02 jan 2021, 17:38 Har akkurat sett mini serien Teheran på Apple TV. Beste jeg har sett på gør lenge.
Terningkast 6.
Veldig bra tips. Nettopp sett tre episoder. Ser fram til resten.

Vet du om noe annet severdig på den kanalen? Synes det er ganske skralt der. The Morning Show og filmen On The Rocks (med Bill Murray) er det jeg kommer på som er bra.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#124

Tore Bustad skrev: 02 jan 2021, 12:52 The Serpent på BBC. Første episode ute i går. Handler om en seriemorder som herjet blant backpackere i sørøst-Asia på syttitallet. Første episode utspiller seg i Bangkok, og ga meg lyst på mer. Kult å kjenne igjen en haug med steder i Bangkok.

https://www.youtube.com/watch?v=Q55QbwZN9Ac
har du sett filmen 😂
varjo ikkno fra thailand!!
vel så lite klipp fra don muang!
da var heller ikke backpakre et begrep
"vi var sommer hippier"
jeg reiste til thailand da i 74 m tresko teppe såvapåsa
og tannbørste ,
sov på stranda også
for og smaka på thai stick!
var i changrai og prøvde opium
igrunn trivlig! men dæven for en netur!
men bkk var nærmest en rekreasjons plass
for vietnam soldater , only ! sykkeldrosjer over alt
vel romantisk,
traff på kona i en juvel butikk!
måtte tilbake!
så blei de giftemål !
da var det veldi romantisk inthailand
thaiene smilte bredt
alt var grønt
før invasjon av turister!
som ødla landet!
nå ere på mange måter bra uten
turismen !
jeg har mitt gjerte ❤️ her
ikke i kalde oljeberge! vel drømmer vel

om skitur i nordmarka!
men er vel det eneste
er glad jeg er nordmann
med god pensjon for oss begge!
har vel barn på over 40,
burde vel kjenne thailand ,🙄🎅🏻
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
torbus

#125

Riflefish:

Jeg har ikke sett filmen, og jeg aner ikke hvor historisk korrekt serien er (dette er altså traileren til en helt ny serie, ikke en eldre film). Hadde ikke engang hørt om fyren før jeg så markedsføringen av den nye serien i diverse medier. Det het vel muligens ikke backpackere den gang, men hippier.
Based on the crimes of Charles Sobhraj, this intense drama conjures the heady 1970s Asian hippy-trail evocatively, but where is the sense of dread?
https://www.theguardian.com/tv-and-radi ... -rahim-bbc

Jeg har ikke greie på backpacking, men såvidt jeg har forstått stammer den kjente backpackerruta mellom Thailand, Kambodsja og Vietnam, fra den såkalte hippytrailen som ble kjent i kjølevannet av Vietnam-krigen.

Den mistenkte (tror ikke han ble dømt) morderen skal såvidt jeg forstår av seriens handling, ha ranet, drept og stjålet identiteten til utenlandske turister langs denne ruta over noen år sent på syttitallet.

Første episode utspiller seg i hvert fall 90 prosent i Bangkok, og hvis ikke hele innspillingen er gjort der (tror de måtte forlate Asia litt ut i innspillingen pga korona), må de ha dyttet inn ekte opptak i utendørsscenene i Bangkok. Wat Pho og reclining Buddha er med, jeg tror gogo-scenen er fra soi 23 i Sukhumvit (kan også være Patpong, men det er noen detaljer jeg mener å kjenne igjen), like før man eventuelt tar til venstre inn til Cowboy, og jeg er ganske sikker på at noen av opptakene i khlongen er gjort rett nedenfor Artist House på Thonburi-siden. Mye ser likt ut i langs khlongene på den siden av elva, men jeg er nesten helt sikker på at jeg sto på den veldig buede steinbrua de kjører under og fotograferte et par måneder før korona satte inn. Det er i så fall 100 meter fra Artist House. For den brua tror jeg det bare er en av.

De siste turene mine har jeg vandret uhorvelig mange mil på den siden av elva. Fantastisk område hvis man liker å gå, med lite trafikk og knapt en turist i sikte.

Uansett: Første episode ga meg lyst på mer.
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#126

Tore Bustad skrev: 03 jan 2021, 10:59 Riflefish:

Jeg har ikke sett filmen, og jeg aner ikke hvor historisk korrekt serien er (dette er altså traileren til en helt ny serie, ikke en eldre film). Hadde ikke engang hørt om fyren før jeg så markedsføringen av den nye serien i diverse medier. Det het vel muligens ikke backpackere den gang, men hippier.



https://www.theguardian.com/tv-and-radi ... -rahim-bbc

Jeg har ikke greie på backpacking, men såvidt jeg har forstått stammer den kjente backpackerruta mellom Thailand, Kambodsja og Vietnam, fra den såkalte hippytrailen som ble kjent i kjølevannet av Vietnam-krigen.

Den mistenkte (tror ikke han ble dømt) morderen skal såvidt jeg forstår av seriens handling, ha ranet, drept og stjålet identiteten til utenlandske turister langs denne ruta over noen år sent på syttitallet.

Første episode utspiller seg i hvert fall 90 prosent i Bangkok, og hvis ikke hele innspillingen er gjort der (tror de måtte forlate Asia litt ut i innspillingen pga korona), må de ha dyttet inn ekte opptak i utendørsscenene i Bangkok. Wat Pho og reclining Buddha er med, jeg tror gogo-scenen er fra soi 23 i Sukhumvit (kan også være Patpong, men det er noen detaljer jeg mener å kjenne igjen), like før man eventuelt tar til venstre inn til Cowboy, og jeg er ganske sikker på at noen av opptakene i khlongen er gjort rett nedenfor Artist House på Thonburi-siden. Mye ser likt ut i langs khlongene på den siden av elva, men jeg er nesten helt sikker på at jeg sto på den veldig buede steinbrua de kjører under og fotograferte et par måneder før korona satte inn. Det er i så fall 100 meter fra Artist House. For den brua tror jeg det bare er en av.

De siste turene mine har jeg vandret uhorvelig mange mil på den siden av elva. Fantastisk område hvis man liker å gå, med lite trafikk og knapt en turist i sikte.

Uansett: Første episode ga meg lyst på mer.
logga meg innpå bbc og så på morningen,
var svært få sener
noe fra china town,
kjente kun igjen don muang,
😉
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
torbus

#127

riflefish skrev: 03 jan 2021, 13:01 logga meg innpå bbc og så på morningen,
var svært få sener
noe fra china town,
kjente kun igjen don muang,
du for leve på dine drømmer,
det er helt fritt,
det holanske paret ble beskrevet som
" hippier"
men det var vel før du var født ( hippi tia!
kom vel for fult etter woodstock og easy rider
ble etter vert kommers de p m afgan pels
og pannebånd
på nisseberget! i slotsparken,
og gate selgra på carl johan,
begynte i oslo på rondo🥲
og litt mer intlekt på clubsju på kongen,
I stedet for å kverulere på noe alle kan se, kunne du funnet dette ut selv ved et Google-søk av denne typen:

«The serpent BBC location».



Her er et av resultatene du da får:

https://www.cntraveller.com/gallery/whe ... ent-filmed


Howle plays Herman Knippenberg, a Dutch diplomat based in the Netherlands Embassy in Bangkok, and much of the filming took place on location in the Thai capital. 


Grunnet Korona måtte altså mye av innspillingen flytte seg fra Asia, men de rakk åpenbart å gjøre en del oversiktsbilder fra Bangkok før de dro. De flytende markedene og bildene fra khlongene er blant annet filmet i Bangkok.


Du har ellers rett i at jeg ikke var født under Woodstock, men hva det, nisseberget og slottsparken har å gjøre med at jeg forsøkte å vekke til live en tråd det ikke har vært aktivitet i på flere måneder med et serie-tips der handlingen til og med utspiller seg i Asia, vet jeg ikke.

Jeg har skrevet 90 % av innleggene mine i to tråder. Den ene av dem ble stengt etter at du effektivt slo fast at temaet ikke har noe på forumet å gjøre. Den andre har jeg lovet ikke å skrive mer i da det uansett blir forstyrret med kritikk av alt jeg poster.

Kan jeg nå forvente at du kommer til å kverulere på alt jeg skriver også utenom de to trådene jeg var aktiv i? I så fall skal jeg gjøre kort prosess på nicket mitt, for dette begynner å bli for dumt.
Wood1958
Innlegg: 4144
Registrert: 25 okt 2017, 16:04

#128

[mention]torbus[/mention]
Du deltar jo flott og aktivt, men på lik linje med at du ikke forstår meg, forstår ikke jeg hvorfor slikt blir mere viktig enn emne så ofte. Og,eventuelt hvem som har skrevet stykket.
Og var hensikten med min henstilling til tidligere innlegg . Ikke deg personlig .
Har tenkt på den mange ganger gjennom tidligere tråder. Men nå er det på igjen og siden dette er en serietråd mimrer jeg litt
https://youtu.be/FDH6OHz7_nU
Brukeravatar
riflefish
Innlegg: 4645
Registrert: 21 okt 2017, 06:01
Sted: ved havet

#129

skrev: 03 jan 2021, 13:54 I stedet for å kverulere på noe alle kan se, kunne du funnet dette ut selv ved et Google-søk av denne typen:

«The serpent BBC location».



Her er et av resultatene du da får:

https://www.cntraveller.com/gallery/whe ... ent-filmed



Grunnet Korona måtte altså mye av innspillingen flytte seg fra Asia, men de rakk åpenbart å gjøre en del oversiktsbilder fra Bangkok før de dro. De flytende markedene og bildene fra khlongene er blant annet filmet i Bangkok.


Du har ellers rett i at jeg ikke var født under Woodstock, men hva det, nisseberget og slottsparken har å gjøre med at jeg forsøkte å vekke til live en tråd det ikke har vært aktivitet i på flere måneder med et serie-tips der handlingen til og med utspiller seg i Asia, vet jeg ikke.

Jeg har skrevet 90 % av innleggene mine i to tråder. Den ene av dem ble stengt etter at du effektivt slo fast at temaet ikke har noe på forumet å gjøre. Den andre har jeg lovet ikke å skrive mer i da det uansett blir forstyrret med kritikk av alt jeg poster.

Kan jeg nå forvente at du kommer til å kverulere på alt jeg skriver også utenom de to trådene jeg var aktiv i? I så fall skal jeg gjøre kort prosess på nicket mitt, for dette begynner å bli for dumt.
mulig det,
mulig det,
jeg har moderet det jeg skrev ,
det har du ikke fått med deg
jeg er den jeg er,,
men ingen bygdetulling ,eller,
ikke har jeg asiasjuka og sitter på oljeberget
og drømme

sikkert som deg noen som ikke liker meg,
men sånn erjo livet,
merklig nok så. har du med alle dine nikk
oppigjennom liggi etter meg helt fra asia forum
jeg har noen problemer jeg veit om
og det er dysleksien min,
men du er den eneste person som får meg forbannet og jeg blir søvnløs!
2 tråder😂 bevares
du harjo oppret med en mengde nick!!
jeg har skrevet over 40000 postetinger
på af og asianet,
vel det har vert noen diskusjoner,
merkli så får du meg forbannet
med din " alvitenhet"
jeg veit ikke hvorfor,,?
90% i to tråder hmmmmmmm,,,,
ja under navnet
uhmmm
Det perfekte liv er å ikke jakte på det perfekte liv. :roll:
SomLao
Innlegg: 975
Registrert: 22 okt 2017, 11:23

#130

riflefish skrev: 03 jan 2021, 14:36

merkli så får du meg forbannet
med din " alvitenhet"
jeg veit ikke hvorfor,,?
Ikke tenkt å blande meg inn i diskusjonen, men dette problemet du her nevner tror jeg ikke det er noen som helst grunn til å ta opp med doktoren din. :lol:
Svar

Gå tilbake til «Kulturhjørnet»