Fra mandag vil Kina kansellere innen- og utenlandske gruppereiser

Brukeravatar
tdr
Moderator
Innlegg: 1841
Registrert: 20 okt 2017, 21:02
Sted: Norge
Kontakt:

#11

Interessant artikkel om påvirkningen av reiseforbud har på kinesisk turisme i Norge. Antallet besøkende fra Kina til Norge var mye høyere enn hva jeg visste.
– Turismen fra Kina har økt de siste årene. Økninga til og med november i fjor, var på fire prosent. Vi anslår at Norge får besøk av 400.000 kinesiske turister i løpet av et år.
Har jo selv registrert en økning av kinesere, også der jeg bor i nord. Det store av attraksjoner i mitt område, foruten nordlyset, har vært et besøk til Polar Park, verdens nordligste zoo hvor den kanskje mest kjente opplevelsen er å bli «kysset» av ulver. Polar Park er en times kjøring nordover fra meg.

https://youtu.be/Ap-BBOqvOHo


Kinesiske turistgrupper nektes utreise – rammer norsk turisme

– Dette her er helt nytt for oss. Og det kommer nok til å merkes på bunnlinja hos ganske mange bedrifter og leverandører her, sier Elisabeth Dreyer, daglig leder i Destination Lofoten.

Grunnlegger og eier av nettstedet dere nå er inne på.
Hvis noen har spørsmål eller forslag så send meg gjerne en PM.
Kolami
Innlegg: 1642
Registrert: 21 okt 2017, 14:05

#12

Wood1958 skrev: 27 jan 2020, 12:49 Vedrørende berdeskap skulle en tro at det lille rike landet langt mot nord som jo også har endel kinesiske turister ville rangert bedre enn det de gjør her i denne artikkel og på kartet. Sånn utenifra sett så ligger vi i samme kategori som fks Thailand.

https://www.forbes.com/sites/niallmccar ... fographic/
Norge har nok ikke så mye bedre beredsskap..men de har jo aksjer i samtlige faramasiselskaper og har nok ett ord med i laget hvem vaksinene skal gå til først 8-) men man kan nok lettere isolere områder i Norga kontra i Thailand hvor det knapt finnes ingen sentralisering..det går ett i ett fra Nord til Sør...vi får vel se...før eller senere så kommer det noe skikkelig nasty greier fra Kina..begynner å bli like vanlig som finanskriser, kina har viruskriser ;)
Svar

Gå tilbake til «Nyheter fra media»